Gå til innhold

Revoltec - Alu Book 2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig sak. :) Hadde vært veldig kjekk å ha på LAN og sånt. Relativt pen var den og (i svart).

 

Jeg vet ikke helt hvor interessant testen egentlig var for meg, men dette er mye bedre enn ingenting så jeg skal ikke klage, husker jo tilstanden til ok.no før.

 

Ellers må jeg si at ok.no har steget kraftig i gradene den siste tiden og jeg må si at dere gjør en strålende jobb! Virker som det blir kortere og kortere mellom hver artikkel, det liker man! Spesielt liker jeg de mindre nyhetene som dere har postet en del av i det siste, og jeg håper dere fortsetter med det.

 

Jeg setter stor pris på alt det dere ofrer for oss lesere/forumbrukere, stå på videre! :w00t:

 

 

EDIT: Retta litt på innlegget..

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar

jeg lurer på en ting, som jeg gjerne skulle ha hatt med i testen...

 

på bildene så er det en liten kabel, med en rød og en hvit leder, hva re det for noe?

er det en temperatursensor?

og i såfall, hvordan er det å lese av disse temperaturene i windows?

(evt linux?)

 

ellers fin test :thumbup:

Lenke til kommentar

Den var fin, men det kan bli problemer med finishen siden litt av poenget med en ekstern disk er å gjøre disken mobil. Har tre slike http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307147&view=detailed som jeg frakter ganske hyppig, og de er ripemotstandige til de grader. Ikke fult så fancy, og litt dyrere men helt ok.

 

Det kabinettet var forresten så styla at det hører hjemme på ok :)

 

edit: kom nettopp på et annet kabinett som er rimelig vakkert, nemlig Pleiades USB-FX ( http://www.engadget.com/entry/1234000640043545/ ). SATA og PATA. Kombinert med Lian-Li V1000, aiaiaiai, hardware-pron.

Endret av vell
Lenke til kommentar

Dette var vel strengt tatt ingen test, men bare bilder av produktet?

 

Konklusjonen blir altså at det virker?

 

Det er faktisk en del som bruker extern hd sammen med laptop til f.eks video og musikk prduksjon. Da hadde det vert interessant med en test av ytelse og temperatur osv. Selv om professionelle brukere nok heller vil ha fw.

 

 

Hva er egentlig vitsen med et eget overklokking.no domene lenger, hadde det ikke vært like greit og kjøre alt under hw.no og heller brukt resurrser på hwb.no og de andre portalene?

Lenke til kommentar

personlig savner jeg test av hot-swap interne 5 1/4" kabinett. Med S-ATA standarden så skal hot-swap være mulig. Og det er mye mer praktisk med et internt kabinett siden man da slipper kabling og slikt. Og om kompisen har internt kabinett også, så er det bare å ta med en disk. Slipper å dra med så mye tull, enklere å sette opp ++

Lenke til kommentar
Dere glemte et åpenbart minus med dette kabinettet:

 

Det har ikke FireWire!

 

FireWire gir generelt bedre ytelse enn USB2.0. Se f.eks her

En noe feil sammenligning du drar fram etter min mening.

 

Standard FireWire har 400 Mbps, men USB 2.0 har 480 Mbps, med andre ord tilnærmet lik ytelse.

 

FireWire-800 du sammenlingner dette produktet med brukes av svært få, og jeg har ikke sett det i bruk på HDD-kabinett i Norge enda.

 

FW kan sies å være mer "proft" av mange, men sett dere ned og test ytelsen, så vil dere se svært liten forskjell.

Lenke til kommentar

Hehe, det går ganske enkelt ikke an å formatere en disk uten at den har en partisjon eller flere å formatere.(ikke lowlevel format)

 

Partisjoner kan du derimot lage og endre som du vil uten at de er formatert.

 

Partisjonen er ganske enkelt bare en oppdelingen av disken, mens formatering er gort for å klargjøre/sette et filsystem på den partisjonen. :)

Lenke til kommentar
Den var fin, men det kan bli problemer med finishen siden litt av poenget med en ekstern disk er å gjøre disken mobil. Har tre slike http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307147&view=detailed som jeg frakter ganske hyppig, og de er ripemotstandige til de grader. Ikke fult så fancy, og litt dyrere men helt ok.

 

Det kabinettet var forresten så styla at det hører hjemme på ok :)

 

edit: kom nettopp på et annet kabinett som er rimelig vakkert, nemlig Pleiades USB-FX ( http://www.engadget.com/entry/1234000640043545/ ). SATA og PATA. Kombinert med Lian-Li V1000, aiaiaiai, hardware-pron.

Hadde disken i tillegg hatt full gjennomgang av S-ATA slik at det kom S-ATA kontakt på utsiden (i tillegg) hadde dette vært bra greier.

 

Finnes det ennå noen disk som støtter ethernet (LAN) på toppen av disse grensesnittene? (Gigabit hadde vært kult)

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i det, spesielt om man ser på kopiering av mange "småfiler" eller generellt tung bruk(video/lyd-redigering). Men til den slags bruk burde man lete etter andre alternativer etter min mening.

 

For ren kopiering av av store mengder data, i mitt tilfelle 176GB, så var det ca 5 til 10sek raskere pr. GB i Firewire sin favør. Noe som etter mitt syn er tilnærmet lik ytelse :)

 

Har lest nok FW vs. USB tester til å forstå at det er en forskjell, som i mange tilfeller er ganske stor. Men de testene jeg gjorde på dette produktet sammenlignet med min Maxtor FW/USB disk ga etter mitt syn liten forskjell.

 

Testene jeg gjorde er selvsagt ingen perfekt sammenligning da det er brukt to forskjellige disker osv, men til overføring av store filer, noe som jeg ser på som hovedpoenget med slike kabinett, så var det som sagt liten forskjell.

 

Mulig jeg fyrer i gang en liten kjapp FW/USB test på kun matrox disken, så jeg kan poste resultater her. Da vil den i alle fall vise forkjellene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...