Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, som topic nevner har jeg begynt en Xbox mod.

Kjører Mediacenter på Xboxen min, for å kjøre alt av multimedia.

Men har i lang tid gremmet meg over Xboxen's design. :wallbash:

 

Så omsider har jeg etter mye fantasering og løs planlegging funnet meg et CD-spillerkabinett som jeg kan bygge Xboxen inn i.

Slik vil den da bli seende ut som en litt old school CD/DVD-spiller. :love:

 

Skal få tatt bilder underveis. Og så utførlig logg som mulig.

 

Don't change the channel.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å følge med, liker å se at folk kvitter seg med det grelle designet på x-box :thumbup:

Men dette er ikke en worklog enda, siden du ikke har bilder, og jeg forstår det som om du ikke har begynt enda. Men hvis du begynner i morgen eller noe sånn, så går det sikkert ;)

Lenke til kommentar

Vel, da har man begynt.

Måtte på Clas Ohlson for å kjøpe wannabe Dremel. Men den funker. Det er det viktigste.

 

Slik ser kabinettet da ut:

PICT0225s.jpg

 

Etter litt tenking, så fant jeg ut at jeg ville bruke sånne mellomstykker av messing til hovedkortet og PSU'en.

Kjøpte dette også på Clas Ohlson.

 

Selve kabinettet er ganske trangt inni, og det er ikke store høyden inni der heller.

Så det blir vanskelig å få alt til å passe, men man må vel improvisere etterhvert. :D

 

Etter å ha tegnet opp hullene, borret hull i bunnen av chassiet og skrudd i mellomstykkene, så er det på tide å finne ut hvor man skal dremle litt.

dessverre for meg er ikke kabinettet mere enn 70-75 mm høyt innvendig.

Det betyr at jeg må bruke den støyende originalvifta inntil videre.

80x80 mm vifte vil simpelthen ikke få plass. :dontgetit:

 

Så har man fått dremlet litt. Og her er det foreløpige resultatet:

PICT0220s.jpg

 

Fra en annen vinkel:

PICT0219s.jpg

 

Her ser dere hvor trangt det er nedi denne kassa.

Håper jeg får plass til HD'en under DVD-drevet. :cry:

PICT0222s.jpg

 

Det neste blir å fikse powerknappen slik at den blir en impulsbryter.

Så må jeg bryte noen kobberbaner på printen til frontpanelet, slik at jeg kan lodde på ledningene for ejectknappen.

På den måte bruker jeg de originale knappene på fronten. :D

 

So far so good.... :thumbup:

 

Edit: Siden Home.no ser ut til å være permanent nede har jeg hostet filene en annen plass.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Ja, glemte å si et par ting....

 

Skal ha vanlige USB kontakter på Xboxen min.

Fant en grei oppskrift på nettet på hvordan man fikser det.

Kort fortalt, kjøp slike USB-kontaksett for montering i PC, klipp av og koble farge mot farge.

Skal også demontere IR-Dongelen og ha den innvendig i kassa, og montere selve øyet der hvor den originale IR-mottakeren til CD-spilleren sitter.

 

Fant en dansk webshop som selger ledninger med Xbox quick release i den ene enden og vanlig USB i den andre enden. Sparer meg for litt ekstra arbeid...

Lenge leve latskapen. Hehe....

 

Og sånn ser det ut i en ungkars hjem når han snekrer Xbox:

PICT0218s.jpg

 

Edit: Siden Home.no ser ut til å være permanent nede har jeg hostet filene en annen plass.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Synes det kabinettet du har valgt umulig kan være bedre enn hva xboxen var. Ikke det fineste jeg har sett liksom..

 

Dessuten er den beskjæringen på baksiden dritstygt gjort. Sluvete. Og jeg hater slurv he he..

 

Men tipper det er mange som kommer til å se rart på deg når du snarter opp den cdspilleren.. :p

Lenke til kommentar

Tja... Spørs på øyet som ser.

Alt er bedre enn den plastburken som Xboxen egentlig er.

 

Dremlinga mi var nok ikke spesielt bra. Var fort gjort å gleppe.

Er tross alt uerfaren med dremel. :D

Men skal pusse ned baksiden slik at den blir blank.

 

Kunne nok tenkt meg et litt finere Sony QS kabinett. Denne her spilleren er fra 91 eller no hvis jeg tolket merkingen rett.

Men er en grei begynnelse, og så kostet spilleren bare 50 spenn nede på Grønlandsleira. :D

 

Det blir nok en one of a kind "CD-spiller".... Hehe.... :w00t:

 

Og for de som evt har lagt merke til den gule phonokontakten, så er det Digital SPDIF Out.

Hjemmesnekret off course... ;)

Endret av snole
Lenke til kommentar
Tja... Spørs på øyet som ser.

Alt er bedre enn den plastburken som Xboxen egentlig er.

 

Dremlinga mi var nok ikke spesielt bra. Var fort gjort å gleppe.

Er tross alt uerfaren med dremel. :D

Men skal pusse ned baksiden slik at den blir blank.

 

Kunne nok tenkt meg et litt finere Sony QS kabinett. Denne her spilleren er fra 91 eller no hvis jeg tolket merkingen rett.

Men er en grei begynnelse, og så kostet spilleren bare 50 spenn nede på Grønlandsleira.  :D

 

Det blir nok en one of a kind "CD-spiller".... Hehe.... :w00t:

Jeg synst dremlinga var bra jeg! :yes:

Tror ikke jeg hadde klart de bedre selv! :w00t::no:

 

BTW: Du har fått PM av meg! :w00t:

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Et egenprodusert i børstet aluminium trur jeg er litt over my head.

Men det hadde absolutt vært fint....

It's all about the $$$....

 

Da kunne man bygd det litt dypere og fått bedre plass.

Samt hatt en 80x80 evt 92x92 vifte plassert rett over CPU/GPU for direkte kjøling.

Eller for den ekstreme, 120x120 vifte.. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser at du har en aladin-chip, hvis du har NX-versjonen, kunne du kanskje ha satt en liten LCD skjerm bak glasset.

Er litt enig i at det ikke er det fineste kabinettet jeg har sett. Men jeg liker din ide. Tro det eller ei, så har jeg selv en cd-spiller som kanskje kommer til å bli "Wanabe cool xbox".

 

Keap up the god work!

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

ser bra ut, er enig i at den ser bedre ut enn den stygge plasten...

har en xbox liggende rundt og slenge og en gammel cdspiller er ikke så vanskelig og få tak i... tror jeg jammen meg skal vurdere og lage en "wannabee" av detta prosjektet...

Lenke til kommentar
Har du noen planer når det gjelder alle de knappene som er til overs på cd-spilleren?

Hehe, har akkurat funnet ut hvordan man skal få knappene til å fungere ved å modifisere en fjernkontroll.

 

Sjekk min worklog "HTPC-BOX". For nøyaktig innlegg, klikk her

Nå har jeg spart deg for mye arbeid! Det er bare å lodde ledningene rett på fjernkontrollen, og tingene skal da funke! Er det forresten noen som vet hvor jeg kan hente ut 3V spenning til fjernkontrollen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...