Gå til innhold

Wireless A+G fra Linksys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du ikkje hørt om dei legendariske wrt54g/wrt54gs routerane frå linksys? Dei har linux, så det fins fleire alternative firmware til dei. Dette resulterar i at du kan få voldsomt utvida funksjonalitet på desse. Dette er arvtakerane, difor nyheitsverdi. :love:

Greit nok at de er arvtakere, men har de noe nytt bortsett fra navnet?

Lenke til kommentar

Firmwaren til de fleste av Linksys sine routere er vel frigort, men da "alle" har kjøpt WRT-54G(S) så er det vel førstogfremst her de store fremskrittene gjøres. Men siden routerene på mange måter er like burde det ikke være umulig å få over mange av funksjonene hvis man kan litt programing.

 

Det eneste som er nytt er vel at de også støtter A standarden i tillegg til B og G. I Europa er det jo relativt få som bruker A (ihvertfall av privatpersoner), så hvis det er mange naboer med trådløst kan jo dette være en løsning for å slippe forstyrrelser. (Se evt. http://www.linksys.com/products/whichstandard.asp for mere info ang. de forskjellige standardene).

 

Såvidt jeg har greid å lese meg til er de ellers identiske.

 

En virkelig stor nyhet som HW.NO burde fokusere på burde vel være Linksys WRTP54G som også har VoIP adapter innebygget. (kommer denne "unbrandet" til norge burde det ikke være i veien for at IP-Telefoni blir normalen)

Lenke til kommentar
Firmwaren til de fleste av Linksys sine routere er vel frigort, men da "alle" har kjøpt WRT-54G(S) så er det vel førstogfremst her de store fremskrittene gjøres. Men siden routerene på mange måter er like burde det ikke være umulig å få over mange av funksjonene hvis man kan litt programing.

 

Det eneste som er nytt er vel at de også støtter A standarden i tillegg til B og G. I Europa er det jo relativt få som bruker A (ihvertfall av privatpersoner), så hvis det er mange naboer med trådløst kan jo dette være en løsning for å slippe forstyrrelser. (Se evt. http://www.linksys.com/products/whichstandard.asp for mere info ang. de forskjellige standardene).

 

Såvidt jeg har greid å lese meg til er de ellers identiske.

 

En virkelig stor nyhet som HW.NO burde fokusere på burde vel være Linksys WRTP54G som også har VoIP adapter innebygget. (kommer denne "unbrandet" til norge burde det ikke være i veien for at IP-Telefoni blir normalen)

Det hørtes spennende ut med VOIP. Et helt telefonapparatløsning, eller hvordan utnyttes protokollen på enheten da?

 

a hastighet er unødvendig vil jeg tro. Må jo gjøre det dyrere. Hadde det ikke vært bedre om det var 2 eller mer g hastighets antenner?

Lenke til kommentar
Hjemme har jeg bredbånd fordelt på flere maskiner gjennom en switch. Vil det være tilstrekkelig å koble et access-punkt til switchen for å få trådløst nett også?

ja

...men, disse produktene koster jo like mye ? Er det ikke naturlig at den som kun er aksesspunkt koster mindre?

Lenke til kommentar
Hjemme har jeg bredbånd fordelt på flere maskiner gjennom en switch. Vil det være tilstrekkelig å koble et access-punkt til switchen for å få trådløst nett også?

ja

...men, disse produktene koster jo like mye ? Er det ikke naturlig at den som kun er aksesspunkt koster mindre?

Ja og nei. Forskjellen på de enhetene er minimale og ettersom det selges mer "trådløse routere" enn aksesspunkt, så har prisen naturlig nok falt mer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...