Gå til innhold

Nytt om Revolution og PS3 (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken til Revolution kommer til å bli betydlig dårligere. Spesielt dersom sluttbrukeren har HDTV, noe som kommer til å bli stadig med utbredt med tanke på at både X360 og PS3 støtter det. Disse konsollene kan blir killer-app'en for HDTV.

 

"Pappa, Peder har mye bedre bilde på sin Xbox360 enn oss. Det er jo urettferdig, og Peder sier at det skyldes at det har mye bedre tv enn oss. Vær så snill, pappa vi må ha ny tv!!! Og flatskjermstv er jo ikke så dyrt lengre, (grining, sutring, osv...)" (tenkt eksempel i et fremtidig hjem når nextgen konsollene kommer)

Lenke til kommentar

sier du det.....Lindows på PS3? :D :D :D :D

 

Ingen som roper varsko her???? jeg bare ser for meg at så mange flere kommer til å heller kjøpe seg en ps3 enn en pc som koster MANGE ganger mere, og kan sitte fremfor tv'n/prosjektoren og spille enklelte windows spill?? jeg kjøper meg heller en 2-3 ps3 enn en pc da jeg !!! :D beste lan som finnes, 20 venner sitter ei helg å linker Test drive unlimited eller noe.....bye bye Pc....bye bye...

Lenke til kommentar

Virker som om Sony har "lært" av mediamulighetene på dagens modda xbox. Har selv modda xbox og som stasjon for å se divx, etc på pc er den genial. Hvor langt xbox360 kommer til å støtte dette er for meg litt uklart, håper det blir mer enn bare vwm/a.

 

Hvis PS3 gir samme muligheter som med ffdshow og xbox360 ikke gjør det, er valget av konsoll kanskje litt enklere. Med all den kraften som kommer til å være i begge maskinene er mulgihetene for post-prosessering, resizing, etc nærmest bedre enn dagens PC`er i stand til.

 

Om Nintendo kommer til tape markedsandeler ved å ikke implementere f eks HD trenger ikke ødvednigvis ha så mye å si. I Europa er utbredelsen av HD knapt nok kommet i gang sammenliknet med USA\Japan, men hvor opptatt de egentlig av det der?

Blir litt Rema 1000-> Enklest=best.

 

Og som det blir sagt her, god grafikk på tv henger ikke nødvendigvis sammen med HD. Får bare vente og se hva de kommer med tilslutt, og Nintendo kaller den kanskje ikke Revolution for ingenting?

 

At Steve Jobs ikke ville benytte Cell.prosessoren er kanskje noe å tenke over, kanskje stemmer ikke all hypinga....

Lenke til kommentar
Om Nintendo kommer til tape markedsandeler ved å ikke implementere f eks HD trenger ikke ødvednigvis ha så mye å si. I Europa er utbredelsen av HD knapt nok kommet i gang sammenliknet med USA\Japan, men hvor opptatt de egentlig av det der?

Blir litt Rema 1000-> Enklest=best.

 

Og som det blir sagt her, god grafikk på tv henger ikke nødvendigvis sammen med HD. Får bare vente og se hva de kommer med tilslutt, og Nintendo kaller den kanskje ikke Revolution for ingenting?

Ved en side til side sammenligning (eller sammenligning generelt) tror jeg folk vil merke det. Og har en mistanke om at butikkene (ala elkjøp) vil satse på å vise folk hd oppløsning av spill i ps3 og x360 for å selge nye tv'er til folk.

 

Når det gjelder utbredelse så er europa langt i bakleksa, men en skal ikke undervurdere hva som skjer fremover (spesielt når prisene på lcd-tv synker som det gjør). Og det vil ta god stund før PS3 og Revolution kommer til salgs, slik at hdtv blir enda mer utbredt innen den tid (noe som tv-selgere vil sørge for ved å si at tv'en vil utnytte hdtv på nextgen konsollene).

 

Om det er nødvendig, tja, men fint å ha. Folk som har sett hdtv sendinger i usa er iallefall begeistret for kvaliteten slik at jeg tror at japan og usa markedet vil sette mer pris på hdtv muligene enn i europa (som har bedre tv standard, pal vs ntsc).

 

Når det gjelder Revolution så er det vaporware frem til de kommer med noe solid info. Det de har sagt under E3 og i etterkant er ikke nok til å si at Revolution vil bli noen revolusjon. Og jeg TROR de som forventer seg noen vr-briller kommer til å bli skuffet, det vil koste for mye iforhold til markedet er villig til å betale. Samt vil ikke ha slitestyrken til målgruppen deres trenger (hovedsaklig unger), og vr-briller er jo ikke noe kontroller (kan selvfølgelig være et helt vr system, men det blir iallefall for dyrt og for komplekst med dagens teknologi).

Lenke til kommentar
Grafikk er ikke det samme som oppløsning.

 

Underholdningsverdien har ingenting med grafikken å gjøre.

 

HDTV eller ei, det er spillene som teller!

Word.

 

Bra grafikk er mer eller mindre irrelevant mtp. hvor bra spillet er.

 

Nintendo har slått an før med f.eks. Zelda: OOT, hadde de lansert det i dag ville det vært like stor suksess, tilogmed med den "utdaterte" grafikken.

 

Nintendo ligger milevis foran Sony og MS med tanke på underholdningsverdi på spill (imo).

Lenke til kommentar
Grafikk er ikke det samme som oppløsning.

 

Underholdningsverdien har ingenting med grafikken å gjøre.

 

HDTV eller ei, det er spillene som teller!

Det er ikke mye poeng i å ha for detaljerte teksturer hvis man ikke har høy nok oppløsning til å fremvise alle detaljene, så HDTV har en betydning for grafikken og selv om det ikke er en avgjørene faktor bidrar god grafikk til å øke spillopplevelsen.. ihvertfall for min del.

 

Jeg antar at Nintendo kunne annonsert at Revolution kun vil støtte wireframe rendering og det hadde vært helt greit? Textured polygons kommer bare i veien for det som er viktig uansett, nemlig spillbarhet.. :!:

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...