Gå til innhold

Produsenter hinter om G70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva som kommer fra Leadtek er totalt uinteressant men Gainward derimot  :D

Dette blir vel kun lansert på PCI Express regner jeg med? Vil jo være en smule dumt å lage AGP-versjoner.

Siden Gainward kaller kortene sine ting som hyperdypersuperdeluxkickassgamerseditiongonnaruletheworld 5200?

 

Kjøpte et Gainward 4200 kort siden de skulle være gode overklokkere, men det viste seg at MSI kortet til en venn, som kosta mindre, var en mye bedre overklokker.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar
tipper den kommer på både agp og pci ekspress jeg. Ingen med sans for forettninger lanserer et kort som bare en liten del av markedet kan kjøpe.

 

Dog blir det spennnende å se hva denne yter, og sist men ikke minst om den har enda bedre farger enn 6800 serien.

 

 

Har skjermkort noe å si på fargene når du bruker LCD og DVI?

Lenke til kommentar

Hanigjen.

 

Jeg diskuterer dette med mine venner og kontakter. Vi er ikke i tvil om at et 6800 ultra kort gir mye bedre farger enn eks et 9700 pro kort (jeg har begge to og sett det selv). Men om det er forskjell på et x800xl og en 6800 ultra er vi usikre på.

 

Mastiff plukket ut et 6600 kort til sin htpc fordi det skulle gi bedre farger en ati

 

Når gjelder fargene er mine venner noe splittet. Noen mener at nividas nye kort har bedre farger enn atis nye kort. Andre mener det ikke er noen forskjell. Men så har vi de som mener ati kortene gir mer skarphet enn nivida kortene, men dette vil ikke folk som bruker LCD legge merke til ;D

 

 

Håper dette ga deg noen svar

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

åååhh....*sikle*.....håper det kommer fort som faaaaeen til norge! har bare et 4mb 2d-kort nå, så et 7800 skulle nok være greit å ha! tenkte egentlig på å kjøpe et billig skjermkort (ati x300/gf6200) som jeg skulle bruke til g70 er ute. kanskje jeg slipper?

 

*håpe ekstremt mye på at det kommer snart*

Lenke til kommentar
Gleder meg stort til Mobileversjonen i høst:)
Jeg gleder meg til 7600 eller 7200, avhengig av hvem av de som blir kjølige nok til å kjøre vifteløse.

 

tipper den kommer på både agp og pci ekspress jeg. Ingen med sans for forettninger lanserer et kort som bare en liten del av markedet kan kjøpe.
Jeg tipper 7800-serien bare kommer i PCIe-versjon, mens de lavere seriene 7600 osv. kommer med begge deler. De som vil ha det råeste har nok med høy sansynlighet allerede PCIe og Nvidia vil nok også gi et sterkt signal til markedet som at AGP er ut. 7600 og 7200-løsninger vil sikker bli utstyrt med TurboCache slik som 7800, og med samme PCIe/AGP-bro som på 6xxx-serien på de kortene de vil ha AGP.

 

Har skjermkort noe å si på fargene når du bruker LCD og DVI?
Noen mener at nividas nye kort har bedre farger enn atis nye kort. Andre mener det ikke er noen forskjell.
Jeg tror faktisk begge har rett.. Med et gitt utgangspunkt, f.eks et bilde i photoshop vil fargene i seg selv blir ikke bedre fordi DVI-kabelen sender et helt digitalt (og tapsløst) signal. Man vil få frem til skjermen nøyaktig det man ønsker av eksakte fargeverdier for hver pixel. Men forskjellen vil nok ligge i det at GPU'ene vil dekode f.eks film forskjellig. Eller rendre 3D forskjellig. Det er samme fargespekteret som vil sendes over DVI, men det kan være bedre algoritmer for fjerning av grove firkanter etter MPEG2-komprimering, og bedre skalering fra DVD-oppløsningen til skjermens oppløsning.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...