Gå til innhold

Integrert brikkesett for dobbelkjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det var jo snakk om noen ekte og uekte dobbelkjerneprossesorer, hva var det for noe igjen?

 

EDIT: Var det noe med at de brukte to vanlige prescott kjerner eller noe slikt? :hmm:

Joda det var noe med det. Poenget er at hvis en er vrang nok og virkelig har lyst til å lage bråk på et forum slik som dette så er det perfekt å kverrulere rundt f.eks ektheten ved Intels dual core produkter. Det er bare å definere seg langt nok borti natta på linje med "AMD har ikke ekte minnekontroller fordi den sitter fast i CPU" og du har det gående. Ellers skal det godt gjøres å lage en uekte dual core. Da må du nesten jukse med antall cores eller.no. Akkurat det er faktisk mulig. F.eks lage to integer pipelines som deler en fp-pipeline. Det ville vært en uekte dual core, men likevel mer enn en singel core med SMT. Kan godt hende at slike vil dukke opp om noen år. De har et par fornuftige bruksområder. Database/web f.eks.

Lenke til kommentar
945GZ skiller seg fra 945P/G ved at det ikke vil støtte PCI Express x16 og kun integrerer en enkelkanals DDR2-minnekontroller.

 

Intel GMA 950 vil bli brukt som grafikkbrikke og brikkesettet er begrenset til effektive 800 MHz systembuss.

 

Det eneste som jeg synes er vel spaze er at det ikke er integrert grafik.

 

Skjønner ikke helt posten over? (er jo integrert grafikk)

 

Mulig Macfan fremdeles er litt i sjokk ;)

Endret av mar
Lenke til kommentar
945GZ skiller seg fra 945P/G ved at det ikke vil støtte PCI Express x16 og kun integrerer en enkelkanals DDR2-minnekontroller.

 

Intel GMA 950 vil bli brukt som grafikkbrikke og brikkesettet er begrenset til effektive 800 MHz systembuss.

 

Det eneste som jeg synes er vel spaze er at det ikke er integrert grafik.

 

Skjønner ikke helt posten over? (er jo integrert grafikk)

 

Mulig Macfan fremdeles er litt i sjokk ;)

Huff jeg må være blind :blush: Vel da fattet jeg mer av det.

 

Sorry, skylder på sjokket :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...