Gå til innhold

Omtale av Guild Wars (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt i alt synes jeg ikke at det var en spesielt bra artikkel.

Synes ikke den presenterte spillet på noen bra måte, hvis dere skjønner? :)

Vi tar gjerne imot kritikk og synspunkter, men det må gjerne være konstruktivt også. Hva kunne vært gjort bedre?

Lenke til kommentar

Virker som en rettferdig og bra anmeldelse, som setter fokus både på svakheter og bra sider ved spillet. Endelig en omtale som ikke er helt blindet av fanboyfakter.

 

Anmeldelsen kunne nok med fordel vært litt lengre og begrunnet litt mer hva som var "negativt" med gameplayaspektet. Dette egentlig mer for å tilfredsstille fans av spillet, enn for å gjøre omtalen så veldig mye bedre.

 

Ser at fans av spillet ikke tåler at det ikke får 10/10, men det får være deres sak.

 

edit:

 

Antar også at siden anmeldelsen kom en stund etter spillets lansering, så har tester spilt lenge og fått testet ut spillet til det fulle.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

For å ha det klart, Ja, jeg er fan av GW.

Etter å ha lest to sider der et spill ble rost opp i skyene, så jeg overrasket over at det ble 8/10, sikkert noe partisk, men alikevell. Jeg synes karakteren ikke er godt nok begrunnet. Det er kanskje en liten setning om hva som er negativt, og at dette trekker så mye ned er for meg litt rart.

Lenke til kommentar

alt i alt ein heilt grei omtale. hadde i utgangspunktet trudd at spelet kom til å få ein betre karakter, men det virker som om karakteren er grei ut frå omtalen.

 

Antar også at siden anmeldelsen kom en stund etter spillets lansering, så har tester spilt lenge og fått testet ut spillet til det fulle.

trur ikkje at dei har brukt noko meir tid ein vanleg på å teste ut spelet, det var vel heller det dei begynnte litt seint.

Lenke til kommentar

Jeg spiller GW, men er ærlig talt ikke spesielt fornøyd med verken grafikken eller spillbarheten. Grafikken på spill som Far Cry, Doom 3, Half Life 2 er enormt mye bedre, og basert på hva jeg har sett hos en kompis som spiller World of warcraft, så har også det spillet en grafikk som slår GW på flatmark. Hovedproblemet mitt er nå igrunnen spillbarheten. Jeg løper stadig vekk borti usynlige vegger her og der, og karakteren min hopper av og til veggimellom uten at jeg har bedt den om det, for ikke å snakke om at du ikke automatisk angriper fiender som angriper deg. Hvis man har en alliert som står og slår på en fiende mens man selv helst vil skyte på samme fienden, er det ofte spillet "misforstår" og sender karakteren bort til den allierte for å slå av en prat istedet. Alt som heter taktikk er dermed avgått ved døden - ofte sammen med karakteren.

 

Selv ville jeg gitt spillet 6 eller 7 for grafikk, og 6 for spillbarhet. Da har jeg vært snill pga spillets STORE fortrinn: Ingen månedsavgifter.

Lenke til kommentar
Anmeldelsen var en smule kort. Jeg fikk ikke inntrykk av hvorfor det "bare" fikk 9 i spillbarhet og 8 i varighet? Grafikk og lyddelen var begrunnet. Men hva kunne vært bedre slik at den hadde fått 10 i spillbarhet og varihet? Hva mangler?

Det er ingen grunn til å skrive en lang avhandling av en anmeldelse hvis man kan si det samme innenfor like mange ord som en hver annen anmeldelse på Gamer.no. Spillbarheten og varigheten er begrunnet både i hovedteksten og konklusjonen. Her er et utdrag: "Dessverre innehar Guild Wars en kald atmosfære, og et spillermiljø som er for sentrert om oppdragene, og dette svekker rollespillfølelsen."

 

Hva med å skrive litt om kontrollsystemet og hva som skjer når man dør?

Kontrollsystemet i MMORPG-spill er rimelig standariserte (akkurat som i RTS-titler), og vi ser ingen grunn til å utdype hvordan dette fungerer i hver eneste anmeldelse. Hva som skjer når man dør har jeg imidlertid utbrodert litt i femte avsnitt på side 1.

 

Historien ( Lore) ble ikke nevnt. Det var dumt.

Lore er så vidt jeg har skjønt en uavhengig historie basert på Guild Wars-verdenen, som spillerne kan lese for gøy. Historien som blir servert i Guild Wars har jeg forklart i andre avsnitt på side 1.

 

Jeg savner hvertfall begrunnelsen om hvorfor Spillet får 8/10 i grafikk, og ikke 10/10. Etter det jeg har sett av spill med samme perspektiv, er GW helt klart på toppen, etter min menig..

Jeg synes grafikken i Guild Wars er pen, men den mangler det stilistisk særpreget som trengs for å klatre helt opp på toppen av karakterstigen, noe jeg også påpeker i anmeldelsen.

 

Si meg, var du ute av "pre-searing" ? starten = n00b-område uten alt tilgjengelig

Vi har utforsket mer enn bare nybegynnerområdet, ja. Spillet er testet mer enn nok til å danne et godt grunnlag for en anmeldelse.

 

For å ha det klart, Ja, jeg er fan av GW. Etter å ha lest to sider der et spill ble rost opp i skyene, så jeg overrasket over at det ble 8/10, sikkert noe partisk, men alikevell. Jeg

synes karakteren ikke er godt nok begrunnet. Det er kanskje en liten setning om hva som er negativt, og at dette trekker så mye ned er for meg litt rart.

Vi her i Gamer.no anser en åtter som en meget god karakter. La meg sitere vår egen beskrivelse av karakteren 8 av 10:

 

"Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på de fleste felt, og har substans nok til å fortsette og være en svært god opplevelse også i årene framover. Disse spillene vil kanskje ikke gå inn i historien som definitive klassikere, og de er ikke nødvendigvis feilfrie, men de har evnen til å gi masse glede for pengene til enhver som måtte være interessert."

 

Mer informasjon om hvordan vår karakterskala fungerer finner du her: http://gamer.no/art.php?articleId=11793

 

Men ja, jeg skryter av spillet, og et spill som ikke får mye skryt fortjener heller ikke karakteren åtte. Men jeg nevner også sider ved spillet som trekker det ned fra de høyeste karakterene.

 

Antar også at siden anmeldelsen kom en stund etter spillets lansering, så har tester spilt lenge og fått testet ut spillet til det fulle.

Vi har ikke testet dette spillet over noe lengre periode enn et hvilket som helst annet spill. Hvis en MMORPG-tittel ikke fanger interessen, eller er underholdende i løpet av den første uka med testing, så er det ei heller et godt spill. Anmeldelsen kom rett og slett litt sent fordi vi kom i gang litt for sent.

 

Ellers takk for konstruktiv tilbakemelding! :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...