Gå til innhold

Test av Canon PowerShot S2 IS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sammenlignet med mange andre 5 MP kameraer er dette meget godt, ingenting og si på bildekvaliteten her..

 

Det er ikke mange kameraer AKAM kan anbefalle men dette må nok være et godt valg for de fleste vil jeg tro, men jeg må si meg enig på total karakteren du gav dette kameraet Erik, når du har slike minus kan man nesten ikke gjøre noe annet enn og trekke ned..

 

Men testen er resultat av tidkrevendes Svette og tårer og bra ble den, et godt stykke arbeid Erik, Stå på.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg stiller meg litt uforstående til AKAM's tester.

Når S2 IS får en "femmer", da burde ikke et middels godt kamera som Ricoh R2 ha fått mer enne en "firer".

Jeg har begge kameraene og jeg må bare si at S2 IS er et utrolig godt kamera.

Så langt har jeg bare opplevd at autofokusrammen er grønn og klar straks jeg trykker ned utløseren, ja jeg synes den er utrolig rask.

 

Til sammenligning må seg si at når jeg bruker Sigma-objektiver på mine 2 digitale speilreflekser, da hender det at fokusen tar seg en vandretur feil vei før den stiller skarpt.

 

Jeg har brukt både Olympus, Panasonic og Canon sine superzoomkameraer og hvis noen skulle fortjene en "sekser" må det være S2 IS.

Endret av sarom
Lenke til kommentar

Hmm. Dette er den formen for digitalkamera jeg liker. Ikke så liten at den blir knotet å bruke, ikke så stor at jeg like godt kunne ha benyttet meg av speilrefleks. Prisen var jo edruelig også. Nå har jeg for tiden et Konica Minolta DiMage z10, så jeg vet ikke om jeg gidder bytte det ut. Men om jeg skulle ha gjort dette, ville kanskje Canon-kameraet stilt seg høyere enn det magiske ricoh-kameraet dere testet for en liten stund siden.

 

Alt i alt, en god test.

Lenke til kommentar

Hvor detaljerte bilder gir det hvis en fotograferer et A4 ark hvor en lar kanten på A4 arket komme i kant i kant omtrent på JPEG bildet, hvis en bruker noenlunde god tilleggsbelysning? Ville det gi litt tønnefortegnelse selv på en sånn avstand? :roll:

Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg dette kameraet, og er enormt fornøyd med det.

Har fått lekt litt med det nå, men merker fort att jeg skulle hatt med en minnebrikke med en gang :p

 

Eneste jeg trenger nå er en større minnebrikke, hvilke anbefalinger har dere til minnebrikker? skal ha på 1gb, og skal ha ett med bra hastighet på, for vil filme og.

 

Takker for alle svar ;)

 

Mvh

pr0tec

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er dett en kamera dere kan anbefale til en nybegynner? Eller vil det vere bedre å invistere i ett speilrefleks med en gang ?

 

Har ikke tenkt å legge så veldig mye penger i dette, men har lyst på noe som kan supplere ett ultrakompakt digitalkamera.

Endret av Folo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er dett en kamera dere kan anbefale til en nybegynner? Eller vil det vere bedre å invistere i ett speilrefleks med en gang ?

 

Har ikke tenkt å legge så veldig mye penger i dette, men har lyst på noe som kan supplere ett ultrakompakt digitalkamera.

5022732[/snapback]

 

Jeg har hatt forgjengeren i 1 1/2 år og kan anbefale det for nybegynner. Jeg har lært masse med kameraet. Jeg har hatt stor nytte av å kjøpe VARTA-batterier som lades opp på 15 minutter. Faktisk bruker jeg bare et sett med batterier siden det er så raskt å lade opp. Hvis du skal ta opp video så må du skaffe et raskt minnekort (Sandisk Extreme 2 eller bedre).

Legger ved link til nytte tips for S1IS (trolig gjelder dette for S2 IS).

 

Hvis du har spørsmål - send meg epost ([email protected]).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Er tilbehøret vert prisen?

 

LAH-DC20: 365,-ink. mva. (MPX)

TC-DC58 B: 1 262,-ink. mva. (MPX)

WC-DC58 A: 1 244,-ink. mva.

 

Eg har aldri brukt avanserte kamera med tilbehør, og lurer på om dette vil gje noko høgare fotograferingsverdi for kameraet. Blir det kanskje bare tull å kjøpa dette?

Måtte eg gått for eit fullverdig speglrefleks og tilhøyrande tilbehør?

 

Ja, ein ting til: kva er poenget med Canon Nærlinse 58 mm 500D (901,-ink. mva. hos MPX), når kameraet alt har supermakro?

Lenke til kommentar
Er tilbehøret vert prisen?

 

LAH-DC20: 365,-ink. mva. (MPX)

TC-DC58 B: 1 262,-ink. mva. (MPX)

WC-DC58 A: 1 244,-ink. mva.

 

Eg har aldri brukt avanserte kamera med tilbehør, og lurer på om dette vil gje noko høgare fotograferingsverdi for kameraet. Blir det kanskje bare tull å kjøpa dette?

Måtte eg gått for eit fullverdig speglrefleks og tilhøyrande tilbehør?

Det kommer helt an på hva du skal bruke kamera til. Det er i utgangspunktet litt dårlig vidvinkel på det, men det er ikke noe problem hvis du ikke tar mye bilder hvor det er trangt (ikke kommer langt nok unna det du skal ta bilde av). Men hvis du tar mye bilder innomhus eller i trange bygater el, kan vidvinkelkonverteren være nødvendig.

 

Telekonverteren er det motsatte, hvis det vanligvis ikke er nok zoom, kan en telekonverter være verdt prisen.

 

Kamera fungerer utenmerket uten disse tilbehørene, men det er du som skal bruke det som bestemmer om du eventuelt har nok bruk for mere vidvinkel/tele som avgjør om det er verdt prisen.

 

 

PS Har S2 IS.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...