Gå til innhold

IE7 får reduserte rettar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var jo positivt, men kommer den første brukeren fremdeles til å være adminbruker i Longhorn?

Jeg kan ikke se noe annet enn at den vil være det. Slik er det i alle versjoner av Windows som skille på brukere. Du må jo tross alt opprette en bruker som har adminsitrative rettigheter som du bruker til å opprette andre brukere, samt å konfigurere Windows.

 

Når det er sagt ser jeg ikke helt hva det hadde med IE7 å gjøre.

Lenke til kommentar
Den neste versjonen av Internet Explorer kjem til å ha reduserte privilegium når det køyrer. Dette for å sikre datamaskina betre mot angrep.

Dette kan bli interessant. Jeg skulle gjerne hatt litt mer informasjon om hvordan dette fungerer i praksis, for om IE ikke kjører som lokal bruker, da vil det etter det jeg kan se være problemer i forbindelse med f eks nedlasting av filer, siden IE typisk ikke vil ha tilgang til f eks brukerens hjemmeområde. Hvis de lager et hack for å omgå denne problematikken, så er det muligheter for å omgå den reduserte tilgangen.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se noe annet enn at den vil være det. Slik er det i alle versjoner av Windows som skille på brukere. Du må jo tross alt opprette en bruker som har adminsitrative rettigheter som du bruker til å opprette andre brukere, samt å konfigurere Windows.

Joda, men i Windows 2000 er det så vidt jeg vet en bruker kalt "Administrator" som har adminrettigheter, men som ikke er den brukeren som blir opprettet under installasjon.

Lenke til kommentar

Kommer antagelig aldri til å bytt til IE7. Men kommer nok til å laste den ned med en gang den kommer siden, siden jeg trenger den til sider som kun støtter IE.

 

De skriver i artikkelen at de skal ha søkebokser til forskjellinge søkemotorer. Vil det si andre enn MSN. For etter det de har gjort med MSN Messenger 7.0 så har jeg en mistanke om at det kun blir MSN search.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...