Gå til innhold

Radeon X800 XT for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil vel yte bedre i applikasjoner basert på direct x, men falle litt etter i open gl så sant det er ment som en konkurrent til nVidias "go." Det kan jo hende at ATi sikter høyere opp i ytelsessegmentet og dermed skaper sunn konkurranse. Jeg håper selvfølgelig på det siste :yes:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Jeg tror dette blir hakket bedre enn 6800ultra kortet, men...

Jeg har også en følelse av at pcne som kommer til å benytte dette kortet kommer til å bli store og tunge :no:

 

Dell XPS Gen2 er ikke så alt for ille, 3.9kg synes jeg er godtatt når du ser på speccs.

Lenke til kommentar
Mobility Radeon X800 XT vil i første omgang bli tatt i bruk av følgende produsenter av bærbare rettet mot spillbruk: Alienware, Rock, Eurocom, VoodooPC, HyperSonic, Pro-Star, Velocity Micro og Sager.

Her var det ikke mange kjente navn. Jeg kjente bare igjen Alienware og regner med at resten også er merker som normalt ikke importeres til Norge.

 

Ellers så er vel det interresante her å sammenligne følgende faktorer med både desktopversjonen av X800XT og Nvidias Geforce Go 6800Ultra (Mobile):

  • Klokkehastigheter på GPU og minne
    Edit: GPU 480MHz, RAM 550MHz (Desktopversjonen har hhv. 500 og 500MHz)
     
     
  • Ytelse i forskjellige spill
    Ganske likt med desktopversjonen av X850XT i følge AnandTech
     
     
  • Effektforbruk (watt)
    ??

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

kven brukar ein bærbar på over 3 kilo?? min 1557GLS er 2,7 kilo og det er tungt nok. nei en bærbar er ikke brukbar viss du ikke kan bære den lett. kvifor skal du spele på ei bærbar for? eg syns det held i lange banar med 9700 løysninga på min. men noko større bærbar enn den ville eg ikkje hatt

Lenke til kommentar
Var jo i seneste laget synes jeg da! :dontgetit:

 

NVidia har jo allerede fått et lite overtak!

Om deres 6800go hadde vært levert til flere enn dell så hadde de nok hatt det. Men sånn er det nå engang ikke. Om ati klarer og vil levere dette til flere produsenter så kan de ha en vinner. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...