Gå til innhold

Nokia satser enkelt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To absolutt fine telefoner de her. Jeg synes de er så genialt enkle, samtidig med fint design og mange muligheter som nybegynnere setter pris på. Et eksempel på dette er at det på begge mobilene følger med et demo-program som lærer brukeren de allmenne funksjonene. Genialt for folk som aldri har tatt i en mobil før.

 

Man kan selvfølgelig kritisere oppløsningen i 1600, men uansett valg av oppløsning er det fint at de har brukt 65k TFT skjerm. Dette gjør skjermen _langt_ bedre enn 4k STN skjermen i 3510i, noe som kanskje bør nevnes i butikken.

 

Fine telefoner :)

Lenke til kommentar

Arehei:

 

Takk for tilbakemeldingen.

 

Nevnte det forhåndsinnstallerte demo-programmet i artikkelen, noe som ble glemt helt av tidligere :)

 

 

Nokia selv har ikke oppgitt noen informasjon om at telefonen har TFT-skjerm. Siden det ikke er nevnt fra Nokia selv så vi det som mest sannsynlig at skjermen vil komme med en STN-skjerm.

 

http://www.nokia.com/nokia/0,,74706,00.html

 

Har du noen kilde til det du nevner om TFT-skjermen?

 

EDIT:

Molna: Kan ikke komme med annen begrunnelse enn nevnt i denne tråden:

http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=426724

 

At Nokia kom først har selvsagt kun med min enorme effektivitet å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Nokia selv har ikke oppgitt noen informasjon om at telefonen har TFT-skjerm. Siden det ikke er nevnt fra Nokia selv så vi det som mest sannsynlig at skjermen vil komme med en STN-skjerm.

 

http://www.nokia.com/nokia/0,,74706,00.html

 

Har du noen kilde til det du nevner om TFT-skjermen?

Hmm, det var rart.

 

Er 100% sikker på at når jeg så samme side som du linker til i går så sto det TFT med 65 k. Da må denne siden være endret.

 

Da er det sikkert STN. Hadde det vært TFT så hadde det vært rart om de fjernet dette fra spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Nå som jeg tenker over det kan det likevel være den har TFT.

 

Nokia 6020 f.eks., på spesifikasjonssiden dens står det ikke noen informasjon om at den har TFT, men den har det (i følge deres test).

 

Men men, er vel ikke så viktig. Finner ut av det når tiden kommer :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Her virker det som om amobil.no har notert seg mobilens spesifikasjoner for å så gulpe opp dette til en "nyhet".

 

De nye telefonene fra Nokia er faktisk ment for afrikamarkedet og andre mindre pengesterke markeder. Derfor disse enkle, billige telefonene som nybegynnere lett kan starte å bruke. I har telefonene spesielle funksjoner tilpasset kontantkortbrukere.

Lenke til kommentar

Hvilke marked telefonene er beregnet er uten betydning. De samme telefonene har stor nytte her til lands. Enkle Nokia-telefoner er stadig etterspurt i de fleste butikker, da spesielt etter at 3510i forsvant. Heldigvis kom 2600 og 6021 og reddet mobilforhandlere fra evig klaging om mangel på enkle Nokia-telefoner. Til en viss grad også 6020.

 

Som forhandler vet jeg at telefoner som dette er etterspurt, og mange kunder betaler gjerne _mer_ for en enkel telefon enn en avansert.

 

Noe som er såpass etterspurt kjører vi en nyhet på, uten å se noen grunn til å la være.

Lenke til kommentar
Enkle Nokia-telefoner er stadig etterspurt i de fleste butikker, da spesielt etter at 3510i forsvant. Heldigvis kom 2600 og 6021 og reddet mobilforhandlere fra evig klaging om mangel på enkle Nokia-telefoner. Til en viss grad også 6020.

Og 3120. ike enkle er forsåvidt 6610i, 3220 og 5140, selv om de to siste kan være litt uvant på knappene for mange.

 

Nokia har masse telefoner bygget på samme lest, men syns ingen av dem er like enkle som f.eks SE T290i. Menysystemet der er enklere, bedre og mer oversiktelig enn Nokias eldgamle.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...