Gå til innhold

Ny oppdateringspakke for Windows 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det burde uansett komme flere oppdatéringer til windows 2000, og for den del 98. Jeg misliker strategien til M$ :no:

Skal man fortsette å vedlikeholde operativ-versjoner for evig? En gang må man få fingeren ut og oppgradere. Dessuten er ikke bare Microsoft som dropper support for eldre OS-versjoner - Apple lanserer jo en ny Mac OS X-versjon hvert år og dropper det meste av support for i hvert fall den tredje nyeste versjonen, og selv Debian som fokuserer veldig mye på stabilitet skal bare fortsette å støtte Debian 3.0 (Woody) tolv måneder etter at Sarge er sluppet (Sarge blir sannsynligvis sluppet den 6. juni, om tre dager).

Lenke til kommentar
selv Debian som fokuserer veldig mye på stabilitet skal bare fortsette å støtte Debian 3.0 (Woody) tolv måneder etter at Sarge er sluppet (Sarge blir sannsynligvis sluppet den 6. juni, om tre dager).

Nå har Woody vært på markedet siden 2002, så tror nok ikke det er så nøye (regner med at alle kommer til å oppgradere til Sarge i løpet av kort tid). Sarge kommer sikkert ikke til å få en arvtager før rundt 2007 og man får 12 måneder ekstra på seg til å emigrere til neste stable.

Lenke til kommentar
selv Debian som fokuserer veldig mye på stabilitet skal bare fortsette å støtte Debian 3.0 (Woody) tolv måneder etter at Sarge er sluppet (Sarge blir sannsynligvis sluppet den 6. juni, om tre dager).

Nå har Woody vært på markedet siden 2002, så tror nok ikke det er så nøye (regner med at alle kommer til å oppgradere til Sarge i løpet av kort tid). Sarge kommer sikkert ikke til å få en arvtager før rundt 2007 og man får 12 måneder ekstra på seg til å emigrere til neste stable.

Selvfølgelig, men poenget var at Windows ikke har spesielt korte supportperioder..

Lenke til kommentar
Jeg synes det er merkelig at de kaller den Service Pack Rollup i stedet for Service pack 5. Oppdateringen er uansett den samme og det sistnevnte navnet passer synes jeg høres mer logisk og konsekvent ut enn å gå bort i fra den gamle nummereringa.

Jeg har lest at oppdateringen i midten av 2005 for Win2000 bare skal inneholde sikkerhetsoppdateringene som er sluppet etter SP4's tid, og at den ikke skal få seg nye funksjoner. Den skal heller ikke være så grundig testet som en Service Pack, og det er sikkert derfor de ikke vil kalle den for en Service Pack.

 

Kan man være sikker på at den oppfører seg identisk som en Service Pack når en slipstream'er den? Både Service Pack og slike Rollup oppdateringer lar seg jo installere ved at du starter den eksekverbare filen. Det er likevel ikke sikkert de er konstruert etter samme mønster, slik at en kan slipstream'e Rollup oppdateringen. Er det noen som har oppskriften på hvordan man integrerer patcher?

 

 

For de som ikke måtte ha fått det med seg ennå:

(synes denne forandringen beskrevet nedenfor ser ut som en ny funksjon jeg)

 

Microsoft utvider kampen mot pirater

http://programmer.no/art.php?artikkelid=14487

 

"Rundt midten av 2005 skal Microsoft slå til med full kontroll av alle brukere av Windows 2000 og XP. Det vil si alle må sjekke at de har en lovlig Windows på PCen sin, før de laster ned noe fra Download Center eller Windows Update. Dette gjelder likevel ikke nedlastinger av de aller viktigste sikkerhetsoppdateringene fra Download Center eller via Windows Update."

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...