Gå til innhold

AOpen med nytt Pentium M-hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det kortet der det samme som dette?

 

Isåfall, ser det meget interresant ut. Får bare vente til testen blir ferdig!  :thumbup:

Det er det kortet, bare å sammenligne specs det.

 

Telcontar

HW.no skriver:

 

Hovedkortet støtter DDR2-moduler opp til 533 MHz.

 

Der er 2 DDR og 2 DDR2 på det kortet jeg viste. Var derfor jeg lurte.

Lenke til kommentar
burde definitvit være et kort for de som ønsker seg et støysvakt system, ja! men:

 

Av utganger finner vi blant annet VGA, DVI, komponent (YPbPr), S-video og den spesielle D-connectoren.

 

noen som kan si noe om hva "den spesielle d-connectoren" er for noe? :ermm:

Kan det være det samme som HDMI (High definition multimedia interface)?

Lenke til kommentar

Lurer på hva prisen vil være for dette hovedkortet. Kan jo nevne at Asus har kommet med en converter som tillater bruk av en Pentium M prosessor på et ordinært S478 hovedkort. Mange av Asus sine S478 hovedkort, blant annet toppkortet P4C800-E Deluxe støtter denne converteren. Og alle utgaver av Pentium M støttes. Har også sett støtte for denne converteren på minst ett S478 hk med 915 chipset.

Lenke til kommentar
De konvensjonelle kontaktene er flyttet bort fra I/O-platen, og over på egne braketter.

Er det egentlig ikke ganske tåpelig? Forstår jeg det rett når jeg tror det at man får et ATX-hovedkort med det antallet PCI-spor som hører med til det, og i tillegg så må man bruke en av de lukene som normalt sett ville vært for PCI-utvidelses-kort for å stappe inn i en brakett? Det er klart at på en del kabinetter har en flere hull en PCI-spor, men det er også de mindre ATX-kabinettene å ta hensyn til da.

 

Forøvrig var det jo en voldsom mengde med forskjellige uttak til skjermer etc da

Lenke til kommentar
Litt av en lekkerbisk.

Er det snakk om s479 her? Og støtter det overklokking / Underklokking?

Det er snakk om s479 (pentium-m) :yes: Bios støtter overklokking i steg på 1MHz, noe som er en forbedring fra den forrige versjonen som hadde større intervall mellom stegene. Siden den til nå beste løsningen for pentium-m overklokking har vært å kjøre en s479->s478 adapter fra asus sammen med angitte kompatible asus hk, så vil det gjenstå å se om dette hovedkortet hevder seg på linje med dette. Den forrige versjonen av kortet hadde blandt annet ikke en PCI/AGP lås, og det står ikke noe om dette er støttet på det nye på AOpens hjemmesider. Tok et kjappt søk på google, men jeg så ikke noen tester av kortet,:hm: men det blir spennende lesing når de en gang kommer :)

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

el_salvad jeg så ikke noe til den D-connectoren på det hovedkortet du linket til.

 

Hyggelig at det var DVI kontakt integrert. Hvilken integrerte grafikk står for godsakene (hvis det gir oss noen godsaker da) ??

Endret av G
Lenke til kommentar
burde definitvit være et kort for de som ønsker seg et støysvakt system, ja! men:

 

Av utganger finner vi blant annet VGA, DVI, komponent (YPbPr), S-video og den spesielle D-connectoren.

 

noen som kan si noe om hva "den spesielle d-connectoren" er for noe? :ermm:

Kan det være det samme som HDMI (High definition multimedia interface)?

Kan kanskje virke som det er en HDMI kontakt.. Men det er jo rimelig bortkastet og ha det når den allerede har DVI.. Lyden kjøres jo gjerne seperat uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...