Gå til innhold

Dømt for fildeling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor mye man må spre og distribuere for å få maksimusstraffen jeg :cry:

maksimusstraff som i 20 år, eller maksimusstraff som i det meste du kan få for fildelling?

 

noreg er vel ikkje kjent for sine strenge straffer, og dette vert bare småtterier i forhold til det dei har i usa.

Lenke til kommentar
USAs lover for piratkopieringer jo egentlig ganske syke. Der kan man få nesten like lang fengselsstraff som man får for drap her hjemme. :(

det seier vel litt om dei norske strafferammene og.

Selvfølgelig, men nærmere 20 år for piratkopiering er uansett litt drøyt..?

Lenke til kommentar

Min mening er at dette var svært synd.

 

Inntil Film og musikk selskapene gjør en drastisk endring i holdning til sine brukere og sin måte å drive sin virksomhet ser jeg ingen som helst grunn til IKKE å STØTTE kopiering.

 

Vi ser stadig til rapporter som viser at fildelere er de som også kjøper mest musikk, og det skulle ikke forundre meg over at det er disse som også kjøper mest film. At noen laster ned siste episode av Star Wars i et elendig divx format betyr ofte at vedkommende er stor fan, og med all sannsynlighet vil kjøpe den på DVD når den måtte komme.

 

 

De fleste av oss sitter også med heftige anlegg og hjemmekino og kjøper gjerne kvalitetsmateriale.

 

For ikke å snakke om den positive effekten fildeling har på ukjente artister og skuespillere.

 

 

Jeg har intet problem med å forsvare fildeling og jeg syns dette var en mørk dag i norsk datahistorie. Inntil det skjer en drastisk endring i musikk og filmbransjen holdning til brukerne og deres forretningsstrategi kommer jeg til å laste ned så mye jeg gidder, og jeg kommer sikkert helt 100% lovlig til å dele dette med mine venner også.

Lenke til kommentar
Min mening er at dette var svært synd.

 

Inntil Film og musikk selskapene gjør en drastisk endring i holdning til sine brukere og sin måte å drive sin virksomhet ser jeg ingen som helst grunn til IKKE å STØTTE kopiering.

 

Vi ser stadig til rapporter som viser at fildelere er de som også kjøper mest musikk, og det skulle ikke forundre meg over at det er disse som også kjøper mest film. At noen laster ned siste episode av Star Wars i et elendig divx format betyr ofte at vedkommende er stor fan, og med all sannsynlighet vil kjøpe den på DVD når den måtte komme.

 

 

De fleste av oss sitter også med heftige anlegg og hjemmekino og kjøper gjerne kvalitetsmateriale.

 

For ikke å snakke om den positive effekten fildeling har på ukjente artister og skuespillere.

 

 

Jeg har intet problem med å forsvare fildeling og jeg syns dette var en mørk dag i norsk datahistorie. Inntil det skjer en drastisk endring i musikk og filmbransjen holdning til brukerne og deres forretningsstrategi kommer jeg til å laste ned så mye jeg gidder, og jeg kommer sikkert helt 100% lovlig til å dele dette med mine venner også.

Kunne ikke sagt meg mer enig i det du sier der oivind_dahle....Jeg laster ned ganske mye og deler gjerne med andre av det jeg har lastet ned, lovlig eller ikke.... :whistle:

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, men nærmere 20 år for piratkopiering er uansett litt drøyt..?

sjølvsagt, men det får deg i det minste til å tenke deg godt om før du bestemmer deg for å bryte loven.

 

så strenge straffer er vel uansett kun i ekstreme tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...