Gå til innhold

Fujitsu lanserer LifeBook B6000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

• Intel® Pentium M Processor ULV 753 (1.20 GHz, 2 MB L2 Cache, 400 MHz FSB)

• Microsoft Windows XP Professional

• 12.1" XGA TFT with touch screen

• 512 MB DDR2 400 SDRAM memory (512 MB x 1)

• 40 GB ATA 100, 4200 rpm hard drive¹

• Built-in multinational 56K V.90 modem and Gigabit Base-T/TX Ethernet

• Built-in Atheros Super AG (802.11a+b/g)

• Embedded TPM, Smart Card ready, Fujitsu Security Application Panel

• Built-in microphone

• Standard 6-cell battery

• 1.5 kilogram

 

 

$1649 = 10027.569 NOK, men som alle vet så er amerikansk pris aldri lik den prisen vi får i Norge.

Blir spennende å se hva denne ender på her til lands.

Lenke til kommentar
Den såg ut som forelesnings pc'n min jah

Var det jeg hadde i tankene også. Har prøvd å ta notater på forelesning med maskin tidligere og det fungerer utmerket i typiske datateknikk/tele teori fag helt til foreleseren begynner å skissere blokkdiagrammer på tavla. Da blir det travelt. Er heldigvis ferdig med alle formelonanifagene så jeg slipper å tegne matte. :cool: Flesteparten av foreleserne jeg har hatt i år har imidlertid kjørt slideshow og da blir det litt knapt med tid til notater.

Lenke til kommentar
Tipper den leveres med XP Tablet PC edition..

 

Uansett, ser ut som en konkurrent til Asus W5A som absolutt er den maskinen jeg kommer til å kjøpe om jeg har noen kroner til overs i nærmeste framtid

Står i posten over min at den bare leveres med XP Pro, så da er ikke tablet lagt inn (Tablet OSet koster litt mer enn vanlig). Og uten Tablet OS kan man ikke tegne rett inn på PCen som mange snakker om her. Da må man ha Tablet OSet installert med spesialprogrammene og Ink støtten.

 

Tar med en liten beskrivelse fra en annen side.

 

"Equipped with a 12.1-inch XGA touch screen display, the LifeBook B6000 notebook, which replaces the LifeBook B3000 notebook, makes it remarkably easy to navigate swiftly through special purpose, project-based, forms-based or menu-driven applications with a stylus or fingertip. Up to six hours of extended battery life ensures work is not interrupted, and a built-in microphone enables convenient dictation."

 

Dette peker til at touch screen funksjonen er for å hjelpe så det skal gå fortere i programmer ved å trykke bare direkte på skjermen istedet for å bruke musen. Egentlig litt synd at den ikke kommer med Tablet installert, for da ville også mikrofonen fått ekstra funskjon, men som den er nå blir det som diktafon.

 

Lekker er den, men ser ikke helt vitsen med å rope hurra for en touch screen som for meg ser ut som mer en gimmik enn noe man kan virkelig bruke. Kan si det igjen, uten Tablet OS, ikke Ink (altså skrive på skjermen).

Lenke til kommentar
Vel, det at FS veileder salget av den med XP Pro og ikke Tablet vil jo ikke si at ingen andre kommer til å selge den med Tablet edition ....

Nei, selgere er jo generelt ikke kjent for å være vrange når det kommer til å selge mer. Det slo meg som fortreffelig teit og ikke tilby tablet utgave som et alternativ. Så teit at jeg tviler på at det er tilfellet...

Lenke til kommentar

Trenger vel strengt tatt ikke tabletOS. Man emulerer vel bare musepekeren ved hjelp av en enkel driver, slik man gjør f.eks på USB-tegnebrett man kan kjøpe til en hvilken som helst PC med "vanlig" OS. Da oppfører pennen seg akkurat som musen, samtidig som man kan benytte plugins for å utføre f.eks håndtegninger og tekstgjenkjenning i Office, etc. Funker bra nok d for forelesningsfolket. Men tror nok ikke dette blir noen hit for Photoshop-kunstnerne, de vil vel ha en vanlig tegneplate, evt en ekte tabletpc å tegne på.

Lenke til kommentar
Vel, det at FS veileder salget av den med XP Pro og ikke Tablet vil jo ikke si at ingen andre kommer til å selge den med Tablet edition ....

Virker ikke som om at FS i det hele tatt har tenkt på denne som en tablet PC. Vet ikke om det er fordi Tablet generellt sett har et litt dårlig rykte, så de frykter at salget ikke skal ta av, MEN det pleier alltid å være standard pakker på disse PCene. Tenker da på standard programmer og sånt som ligger i image filen når du starter PCen opp, der tviler jeg sterkt på at de skifter OS. Mindre merker er nok flinkere der, men så har de store merkene også mange flere modeller så man finner det man vil ha hos dem uansett.

 

Og hadde denne vært tenkt som en Tablet PC hadde det vel også kommet ut i noen av pressemeldingene. Så langt står det ikke i noen av nettstedene jeg har søkt på noen ting om Tablet funksjoner i denne PCen, noe jeg savner veldig når jeg så denne PCen. Jaja, når Longhorn kommer er alt dette integrert så man slipper forskjelige OS, kanskje det er da Tablet verdenen kommer til å ta av.

 

-Heiper-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...