Gå til innhold

Omtale av Still Life (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk om noen kunne ha laget et slikt skummelt spill UTEN irrelevante oppdrag. Jeg synes også at første-person hadde vært litt fint, men da går man vel litt vekk fra genren. :D

 

Vitsen med spillene er vel ikke at man skal peke og klikke, men at man skal løse "gåter"? Det kan sikkert gjøres med mer moderne grafikk (jeg synes for all del at detaljrikdommen ser god ut, men jeg snakker om sanntids-rendering) og første-persons-vinkel.

Lenke til kommentar
Peik og klikk er kanskje gammalt, men det har ein viss sjarm, og eg er glad for at slike spel fortsatt blir laga.

Mm, dette spillet trenger ikke å være revolusjonerende, så lenge det holder samme nivå som våre gamle klasikkere!

Er glad det er bra, og at historien er bra.

Muligens at jeg blir å kjøpe det, men akkurat nå står GTA San Andreas og BF2 forran i køen.

 

BTW: Er det en tvist i slutten eller i det hele tatt i spillets gang?

Gjerne sett opp SPOLIER-tag. :)

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket, fikk både Myst og Zork meget god kritikk.

 

Skjønner ikke hva det er med dere! "Slike spill høres ufattelig kjedelig ut, de er så ufattelig kjedelig".

 

Synes dere høres mye mer "ufattelig teit ut" enn de spillene er kjedelige.

Noen gang hørt om smak? Eller ordtaket "Smaken er som baken"?

Jiis, greit nok at dere synes de er kjedelige, da dere tydelig vis ikke liker slike spill (dere har tross alt rett på deres egen smak), men å si at de ER kjedelige, altså som et, om dere kaller det, objektivt argument, det blir bare helt feil.

Lenke til kommentar

Må jeg legge til "Jeg syns" foran alt jeg sier for at du skal skjønne at det er min mening jeg snakker om?

 

Trodde det var innlysende at dette er bare min mening og hva jeg syns om slike spill, jeg har selvfølgelig full forståelse for at andre enn meg kan synes det er kjempespennende med sånt.

 

Høres ut som du bare er ute etter å kverulere. Det er jo helt ulogisk å tro at jeg snakker for andre enn meg selv.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Spelet har kun 800x600.

 

Peik og klikk er kanskje gammalt, men det har ein viss sjarm, og eg er glad for at slike spel fortsatt blir laga.

Fikk plutselig utrloig lyst å spille spillet når du sa det med peik og klikk, da tenker jeg på den gangen jeg spillte meg igjennom Broken sword :love:

Lenke til kommentar

Ah! YES! Endelig et nytt klikk-og-pek-spill. Det har ikke vært for mange av dem etter 3d-sjangeren kom for fullt inn i dataverdenen. Personlig synes jeg det er mer givende med et adventure-spill enn CS og lignende, dette nettopp på bakgrunn av at det er en historie med i bildet.

 

Desverre høres det ut som dette spillet kanskje mangler litt på interaksjonsmulighetene, og det er jo ikke akkurat så bra for slike spill. En positiv ting er at det høres ut som det ikke er adventure ala de nye 3d-adventure-spillene (siste Monkey Island og slikt).

 

Får se om jeg kjøper det.

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom det meste av spillet nå, og må si at omtalen som er skrevet her er veldig rettferdig. Spillet har en god og interessant historie, men som sagt tidligere, det mangler litt på interaksjonsmulighetene. Men alt i alt er liker jeg dette spillet veldig godt, kanskje mest pga. at spillet er litt annerledes enn det jeg vanligvis spiller (fps, rpg), noe jeg liker veldig godt, men også pga. den morbide og voksne historien. Muligens det spillet jeg har kost meg mest med i år. Anbefales! :)

Lenke til kommentar
Jeg leste noen ord helt til jeg fant ut at det var nynorsk.

 

Boikottet!

Fatter ikke hva dette har med jula å gjøre.

Klarer du ikke å lses nynorsk, kan jeg ikke tro at du er så god i bokmål heller.

Selv liker jeg ikke nynorsk, og kan ikke fordra å skrive det, men ser jeg en artikkel som jeg er interessert i å lese, gir jeg blanke faen i hvilken dialekt eller hvilket språk det står på, så lenge det er et som jeg forstår.

 

Men siden du ikke leser denne artikkelen, går jeg ut fra at du ikke er interessert i pek&klikk spill (man kan faktisk "ofre" LITT for å finne ut mer om noe man engasjerer seg for), og da har du jo egentlig ikke tapt noen ting.

Så hva er vitsen med å poste her, om dette, da du ikke oppnår noe?

Og hold deg til topic. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...