Gå til innhold

Iwill med nytt SFF-monster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller virker 400Watt veldig lite på en dual oppsett og SIL.

 

Hva en SFF boks skal med sånt utstyr fatter jeg ikke. Den må jo nesten være litt bråkete, grunnet at det er veldig liten plass og mye watt forbruk. Hvorfor ikke skaffe seg et større kabinett som gjør den stillere og mye lettere å gjøre noe med. Angående HD og å bytte ut deler så er jo et større kabinett å fåretrekke.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker 400Watt veldig lite på en dual oppsett og SIL.

 

Hva en SFF boks skal med sånt utstyr fatter jeg ikke. Den må jo nesten være litt bråkete, grunnet at det er veldig liten plass og mye watt forbruk. Hvorfor ikke skaffe seg et større kabinett som gjør den stillere og mye lettere å gjøre noe med. Angående HD og å bytte ut deler så er jo et større kabinett å fåretrekke.

Enig der.

Bruker ikke den høyest-klokkede opteron cpu`en rundt 100watt ?

Tenk deg to av disse, + 2 GF6800GT...da er vi allerede høyt oppe..

Lenke til kommentar

Ikke noe galt med dual core Opteron og alt det der. Men spar meg. Den boksen sammen med den maksimal konfigurasjonen er det mest toskete konseptet jeg har sett på lenge. 400W PSU er i minste laget, utvidelses mulighetene... vel kanskje den utvider seg av varmen.. I tillegg ser jeg spekulasjoner om at det bare ble plass til enkeltkanals minne på hver sokkel. Det er jo et ganske så kompakt HK tross alt. I såfall må vi tilbake til gamle Xeon MP for å finne en konfig med mindre båndbredde per kjerne.

 

Når du monterer en V8'er i en Fiat så er det bare for morroskyld og for å se om du ikke klarer å herpe Fiaten totalt. Samme ser ut til å være konseptet her.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker 400Watt veldig lite på en dual oppsett og SIL.

Ja hadde vært skikkelig god business å selge produkter som IKKE fungerer...

Med det mener du hva da?

 

Det vil jo neppe fungere med dualoperton på 2,xGhz og to 6800 GT/Ultra, samt litt annet stæsj. Det vil jo være mye mer enn den strømforsyningen klarer å ta, hvis den er på 400Watt.

 

Og siden SIL ikke har så mye for seg hvis du ikke har 6800GT eller høyere. Grunnet at 2 6600GT i SIL yter tilnærmet likt 1 6800 GT. Og jeg kan aldri tenke meg at en 400Watt PSU kan klare å kjøre 2 6800GT og 2 operton HE/eller none HE.

 

Ozerlot:

Operton LV har et forbruk på 30Watt, mens de vanlige har 89Watt. Jeg tror nok det er på load. Men hvis du skal kjøpe et sånt monster så er nok det en del load på CPUene.

 

Altså er CPU load fra 30 Watt med en singel low watt Operton til 178Watt på dual Operton.

25Watt per HD

DVD brenner 25 watt

ca 20 watt for 2 brikker DDR

Grafikk kortene spørs men hvis du skal ha 2 6800 Ultra som hver bruker vel 100 Watt har du et problem.

Og annet stuff som vifter, hk og alt annet tar jo også strøm.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Helt tydelig at folk ikke har fått med seg det ubestridelige faktumet om at:

 

En strømforsyning er IKKE nødvendigvis en strømforsyning

 

De som vet hva jeg mener vet hva jeg mener. For de andre så kan det være nok å si at 400W fra en høykvalitets strømforsyning holder!

 

iWill hadde ikke levert dette produktet om det ikke fungerte.

Sist leverte de en SFF med 300W psu som støttet dual opteron, 2gigg minne og 6800GT. Har ikke hørt at det har vært noe problem.

 

I tillegg står det at psuet nå er utviklet spesielt for maskinen. Man kan da tenke seg at de nettopp har lagt vekt på at railene som får mest juling ved et SLI oppsett er laget nettopp med tanke på dette...

 

DrE

Lenke til kommentar
Helt tydelig at folk ikke har fått med seg det ubestridelige faktumet om at:

 

En strømforsyning er IKKE nødvendigvis en strømforsyning

Jotakk, jeg har bygd en par strømmforskyninger selv og kan bare si at jeg er heller skeptisk til størrelsen på denne.

 

Det hele fungerer sikker. Kan ikke tenke meg noe annet. Det betyr ikke at det er en god helhetlig løsning.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Før det blir for mye spekulasjoner frem og tilbake ang. PSU etc. - ville jeg heller vente med å kommentere hva som fungerer / ikke fungerer før dere faktisk ser ZMAXd2 i bruk!

 

IWILL vil aldri slippe et produkt på markedet som ikke holder mål... Det koster både for mye tid og presitsje! Markedet IWILL retter seg mot er Hi-End markedet der kvalitet har alt å si mens prisen ikke spiller noen særlig stor rolle!

 

Det er ikke noe problem å kjøre en SLi + 2xDualCore AMD med et PSU på 400W/460W - så lenge visse kriterier er fulgt (Nok AMP på 12V bl.a.) og husk samtidig at desto mindre PCB man har på hovedkortet desto mindre strøm bruker det kontra et vanlig full size E-ATX kort!

 

På ZMAXdp (den gamle) hadde man ikke problem med å kjøre 2xDualCore 275 og et 6800GT kort - og dette var med et 300W PSU (350W Peak). Jeg går utifra at også ZMAXd2 har et PSU som er på 400W med 450/460W Peak - nok til å drive 2x6800GT og 2xDualCore 275 + litt disker og optisk enhet!

 

Eneste jeg personlig kanskje er litt missfornøyd med er at de kun kjører 2xREG/ECC brikker og ikke 4stk. (så hver CPU har et par hver). Om dette endres vet jeg ikke, da det som til nå har vært vist er en prototype. IWILL har ofte en tendens til å endre sine prototyper ganske drastisk før de kommer i produksjon (derfor er de også ganske trege til tider!). Men så er jeg fornøyd med at de fremdeles bruker DigitalVRM styring på strømreguleringen på HK (som også er med på å redusere antall kondensatorer).

 

Lykke til med videre konspirasjonsteorier og spekulasjoner ;)

 

Med vennlig hilsen,

 

Pyton.no - Salg

Endret av Pyton.no - Salg
Lenke til kommentar

Hei Anders Jensen,

 

Om du tenker deg et hovedkort med E-ATX format, ser du på antall PCI-E, PCI-X og PCI plasser dette har kontra et kort med kun 2stk. PCI-E plasser, vil dette kortet trekke mindre strøm enn et kort med E-ATX (Man legger da her til grunne at alle plassene på begge kortene er fylt med sine respektive kort). Da skjønner du kanskje hva jeg mener - og nei, det er ikke ment som en "spøk".

 

Da vil det "lille" FLEX ATX kortet til ZMAXd2 bruke mindre watt enn det "store" E-ATX kortet som f.eks. DK8EW.

Lenke til kommentar
Hei Anders Jensen,

 

Om du tenker deg et hovedkort med E-ATX format, ser du på antall PCI-E, PCI-X og PCI plasser dette har kontra et kort med kun 2stk. PCI-E plasser, vil dette kortet trekke mindre strøm enn et kort med E-ATX (Man legger da her til grunne at alle plassene på begge kortene er fylt med sine respektive kort). Da skjønner du kanskje hva jeg mener - og nei, det er ikke ment som en "spøk".

 

Da vil det "lille" FLEX ATX kortet til ZMAXd2 bruke mindre watt enn det "store" E-ATX kortet som f.eks. DK8EW.

Hvis du velger setetrekk av lett materiale eller ber kompisen slanke seg litt så vil du antagelig kunne annta at bilen akselererer litt kjappere ja.

 

Kortplassene vil ikke medføre nevneverdig effektforbruk med mindre du putter noe oppi dem som fakktisk utfører noe. I den grad et E-ATX kort drar mer strøm så er det i all hovedsak knyttet til ekstra brikker på kortet og de funksjonene de utfører. Den ekstra kapasitansen fra lengre trace og sockest er så liten at jeg kaller det humor å regne på det. Det er som å finregne på resistansen til to motstander i parallell der den ene er 4.7ohm og den andre er 12M ohm. Bare nybegynnere regner på slikt da usikkerheten i den minste langt overskrider effekten av den største.

Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke denne nytteverdi i flg en del her? Fordi man ikke kan bygge ut så mye? I bedrifssammenheng trenger man gjerne ikke så mye ekstra som 600GB diskplass (man lagrer alt på server allikevel), DVD-brenner, egen DVD-leser, TV-kort osv. En slik boks kan absolutt være aktuelt for de som sitter på tunge 3D-oppgaver. Støtter Pyton.no i at produsenten lager nok noe som fungerer. Og strømmen skal nok også holde; det er stor forkjell på produsenter her... Gleder meg til test jeg, så kan vi se om den holder mål og hvor varm den blir o.l. En del støy må nok uansett regne med når det gjelder et slikt oppsett....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...