Gå til innhold

Anbefaler å skrive ned passord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Latterlig forsvar!

Man skriver ikke ned viktig info. på lapper.

 

Fra nå av kan i alle fall vaskedamene kose seg litt, med f.eks. å se viktige dokumenter, lese mail osv. på kontor-arbeiderenes pc, mens de tar en pause i vaskingen :p

Den var god. he he :!:

Lenke til kommentar
Dersom du skriver ned alle passordene er det mulig for uvedkommande å få tak i denne lappen og ta full kontroll.

 

Om du bruker samme passord overalt er det litt synd om ein annan får tak i dette.

Denne problemstillingen river meg mellom to verdner. Jeg er prinsippielt motstander av å skrive ned slik informasjon, men samtidig: Hvis det er viktig nok for noen å få tak i passordet ditt, så klarer "de" å få tak i det, om så ved bruk av mindre humane metoder.

 

Når så det er sagt, skrive ned passord. Njavel? Det er ingen som sier at denne lappen skal legges igjen på pulten når du går for dagen, snarere tvert i mot. Men samtidig så er det ikke mer usikkert å notere ned passordet på en lapp enn sertifikatbasert pålogging som ikke krever pin/passord i tillegg. Det er snakk om én fysisk enhet.

 

Men, når alt kommer til alt har jeg min klare favoritt, og den heter passphrase. Lett å huske, langt, og rimelig sikkert. Det er ikke noe problem å huske en passphrase på 24 tegn med store og små bokstaver, tall og evenutelt også spesialtegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...