Gå til innhold

Slik unngår du spam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klikket fort gjennom og jeg syns at artikkelen unngår å eksplisitt nevne en av de bedre måtene å filtrere spam på (dog det er ymtet litt innpå hvis jeg legger godviljen til)

 

...uansett, sørg for å ha en adressebok hvor bare dine 'godkjente' epostadresser er, opprett et filter som bare lar epost fra adresseboken passere - resten kastes i en dedikert spam/mulig-spam mappe

 

annet råd er å bare lese epost i ren tekst og ikke html, et typisk spamtriks er å inkludere en link til et synlig/usynlig bilde (gjerne på én pixel), for på den måten å finne ut av om epostadressen er aktiv eller ikke. kreativ bruk av javascript er også en måte spammerne bruker, så man er tjent med å holde seg til ren tekst...

Lenke til kommentar

Det er et par ting jeg savner fra artikkelen.

 

Det første er en kommentar om Out-of-office assistant. Denne er ikke bare en fiende i forbindelse med spam (bekrefter epost-adressen din når du ikke er på jobb), men kan også være en stor sikkerhetsmessig trussel. Tenk deg en angriper som prøver å få informasjon om deg, finne ut hvem du er, hvilken rolle du har i firmaet. Å gi en ondsinnet person informasjon i retning av "Hei, jeg er i syden de neste 14 dagene." går nesten i retning av "Hei, hvis du søker meg opp i telefonkatalogen så står du fritt til å gjøre et brekk."

 

Kanskje ikke fullt så opplagt er SMTP Tar Pitting, som forsinker 5.x.x SMTP feilmeldinger, men dette retter seg kanskje mot en litt annen målgruppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...