Gå til innhold

Telenor kjøper Bredbandsbolaget og Cybercity


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stakkars dere kunder av bredbåndsbolaget både i norge og sverige. -Nå må dere regne med "Telenorpriser" fremmover. Og siden det nå "over natten" har blitt mindre konkurranse blir vel priskrigen som har vært nå i vår med stadig høyere hastighet til samme månedspris bremset kraftig ned. *sukk*

 

Jeg kan jo quote noe fra en annen pressekonferanse fra Telenor i vår

Man kan nå bruke iptelefon fra telenor, men vi anbefaler at man holder seg til vanlig analig telefon

 

Hadde disse 7 milliardene som nå går til utlandet heller blitt brukt her i landet kunne alle i hele norge fått så raskt internett at nrk/tv2 hadde sluppet å bygge ut bakkenettet deres.

 

Dette er en trist dag for alle i nordiske tele/datakomunikasjons bransje og også for alle forbrukerne i hele norden.

Lenke til kommentar
Hadde disse 7 milliardene som nå går til utlandet heller blitt brukt her i landet kunne alle i hele norge fått så raskt internett at nrk/tv2 hadde sluppet å bygge ut bakkenettet deres.

Og dette mener du hadde vært en fornuftig investering som både post og teletilsynet og telenor aksjonærer hadde satt pris på? - Neppe; telenor hadde da kjørt over alle sine konkurenter her i Norge, noe PTT og Samferdsels dep. allerede har lagt hauger av restriksjoner på.

 

Tror dette er en god investering for telenor, kanskje for å bli mer konkuransedyktige mot TDC Song som tilnå har hatt et bedre nett i norden på IPVPN.

Lenke til kommentar

Som Telenoransatt så er jeg ikke så happy for dette selv, litt dumt at dette kan ødelegge for mange. Om Prisene går opp til "Telenor" priser så har de jo voldtatt nesten hele bredbånds siden.

 

Vi får håpe at ikke skjer noen drastiske endringer.

 

Men vi må jo se det positive i det også, kanskje telenor kan begynne å levere topp hastigheter til nordmenn nå??

Lenke til kommentar
Men vi må jo se det positive i det også, kanskje telenor kan begynne å levere topp hastigheter til nordmenn nå??

Jeg tviler på at selskapet som står bak idéer som "nattpakke" og "påfyll" vil gi kundene sine mer båndbredde enn det som er ytterst nødvendig. Hadde det vært opp til Telenor ville vi hatt tellerskrittbasert bredbånd (om vi i det hele tatt hadde hatt bredbånd).

Lenke til kommentar

Ja, antagelig.

 

Kommer Telenor til å følge opp oppgradering av linjene til vanlig Norske brukere ? Kommer det til og skje den 5juni eller den 30Juni ?

 

Kommer prisene til å stige, så bytter jeg isp.

Hvorfor skal jeg være hos telenor hvis dem er dyrer og har dårligere linje enn andre.

 

Da kan dem ikke komme med den reklama med ulven og rødhette for uvitene mennekser.

Lenke til kommentar
Heldigvis har boretslaget jeg bor hos signert en avtale på 5 år med Brebandsbolaget om 300 kr måneden. Det nærmer seg den tiden og jeg tør ikke tenke på hvor dyrt Telenor setter prisen.

Kanskje ditt tilbud blir dyrt om 5 år ?.

 

Vet ikke hva du får(tipper 1Mbit) men om 5 år vil sikkert den prisen dere betaler synes noe høy.

Lenke til kommentar
Heldigvis har boretslaget jeg bor hos signert en avtale på 5 år med Brebandsbolaget om 300 kr måneden. Det nærmer seg den tiden og jeg tør ikke tenke på hvor dyrt Telenor setter prisen.

Kanskje ditt tilbud blir dyrt om 5 år ?.

 

Vet ikke hva du får(tipper 1Mbit) men om 5 år vil sikkert den prisen dere betaler synes noe høy.

BBF har KUN 10mb i Norge. Da er vel ikke 300 kr så veldig dyrt, selv om 5 år...

Lenke til kommentar
Heldigvis har boretslaget jeg bor hos signert en avtale på 5 år med Brebandsbolaget om 300 kr måneden. Det nærmer seg den tiden og jeg tør ikke tenke på hvor dyrt Telenor setter prisen.

Kanskje ditt tilbud blir dyrt om 5 år ?.

 

Vet ikke hva du får(tipper 1Mbit) men om 5 år vil sikkert den prisen dere betaler synes noe høy.

BBF har KUN 10mb i Norge. Da er vel ikke 300 kr så veldig dyrt, selv om 5 år...

Ja ok då. :thumbup:

Lenke til kommentar

jommen sa man smør...

fikk ikke telenor nettop en smell for forsøk på monopolisering etter et annet oppkjøpsforsøk?

vet bbb er svensk, men telenor begynner å bre seg litt vel mye etter min mening. hvordan de har bredbåndskunder i det heletatt er for meg et mysterie med de priser, lave hastigheter og ustabile linjer som de leverer.

Lenke til kommentar
vet bbb er svensk, men telenor begynner å bre seg litt vel mye etter min mening. hvordan de har bredbåndskunder i det heletatt er for meg et mysterie med de priser, lave hastigheter og ustabile linjer som de leverer.

Heia NextGenTel. 2496/480 brutto, for 398 i måneden. Evt så kan man jo bla opp litt ekstra for 25Mb inn ... :dribble:

Lenke til kommentar
jommen sa man smør...

fikk ikke telenor nettop en smell for forsøk på monopolisering etter et annet oppkjøpsforsøk?

vet bbb er svensk, men telenor begynner å bre seg litt vel mye etter min mening. hvordan de har bredbåndskunder i det heletatt er for meg et mysterie med de priser, lave hastigheter og ustabile linjer som de leverer.

Husker jeg ikke helt feil klarte de å trumfe gjennom et oppkjøp av Tiscali for ikke lenge siden. Kjøpet skulle aldri ha skjedd, og reaksjonen fra PPT var at Telenor var nødt til å selge tiscalis gamle kunder på oppringt internett, og IKKE kjøpe opp andre aktører på internett i Norge. Derfor er det rimelig sannsynlig at de blir tvunget til å selge BBF her i landet hvis de får kjøpe BBB i Sverige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...