Gå til innhold

Epson lanserer nytt blekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er i praksis umulig å få til ordentlig svart/hvit-bilder ved å blande farger, for det vil alltid bli et fargestikk

Dette er kanskje rett, men i teorien kunne man vel få til ordentlige svart/hvitt-bilder ved å bruke kun den svarte blekkpatronen? (selv om man har fargepatroner i tillegg, disse kan man vel evt plukke ut for sikkerhets skyld)

Selv har jeg hatt trøbbel med fargestikk, pga en lekk patron, men ved å ta ut alle fargepatronene slipper man faktisk fargestikket.

 

Jeg vil likevel tro det finnes endel andre fordeler med å ha flere grå/svart-patroner, som kanskje ikke er nevnt her..?

Lenke til kommentar
Det er i praksis umulig å få til ordentlig svart/hvit-bilder ved å blande farger, for det vil alltid bli et fargestikk

Dette er kanskje rett, men i teorien kunne man vel få til ordentlige svart/hvitt-bilder ved å bruke kun den svarte blekkpatronen?

 

Jeg vil likevel tro det finnes endel andre fordeler med å ha flere grå/svart-patroner, som kanskje ikke er nevnt her..?

Når du bare bruker den svarte patronen, må skriveren laget et rastermønster for å emulere gråfarger (omtrent slik en avis gjør). Det gjør at den effektive oppløsningen (lpi) blir mye lavere, og det er veldig vanseklig å få jevne fargeoverganger. Med to gråtoner i tillegg, blir resultatet svært mye bedre.

 

Erik

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...