Gå til innhold

TEST: AMD Athlon 64 X2 4800+: En revolusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her! Synd det ikke kommer til å bli før om 2 år :whistle:

Kan hende jeg bytter ut den nåværende pcn pga noen småproblemer, evt selger noen av delene.. og da blir det kanskje s939 med en dobbeltkjerne som erstatter..

 

Nydelig CPU :love:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Dere kunne ta med cinebench 2003 eller 3d Studio med i testen da. Savner også dual Xeon prosessorer med i testen....

 

edit: prisen blir ikke så venlig heller, $1000 i USA, det blir ca 10000,- hos komplett, ikke 6000 :ermm:

Endret av 3dRacer
Lenke til kommentar
Ser svært lovende ut. Dessuten, av det jeg har sett på nettet av tester, er A64 X2 også overlegne i forhold til Intel sine dual-core proessorer.

Både på ytelse å pris knuser AMD Intel på pris. Posetiv retning på ytelse og negativ på pris. Da sammenligner jeg ikke med EE dualcorene siden den er så far out der, ingen kjøper jo den anyhow. Men med Pentium D, som har betydelig dårligere ytelse, men prisen er jo SYKT mye hyggeligere.

 

Dualcore til AMD vil nok bare finnes i high end entusiaster markedet, før prisene går ned.

As you can see from the diagram, Athlon 64 X2 4800+ appears much faster than its counterpart from the Athlon 64 family. And if it were not for the crazily high price of the new Athlon 64 X2 4800+ exceeding $1,000, I would definitely call this processor a great choice. Especially, since it doesn’t fall behind its single-core fellows in any applications.

 

Keeping in mind the price of the new Athlon 64 X2, we have to admit that these CPUs can so far be regarded as one more excellent choice for wealthy hardware enthusiasts, just like Athlon 64 FX. Those who care most about the performance in applications other than games will definitely pay due attention to the new AMD Athlon 64 X2 processor family.

 

Må si meg enig med X-bit labs konklusjon. Og det HW sier om at det er billigere enn dual, så har ikke akkurat dualcore tatt noen deler av det markedet så det er et heller elendig argument. :roll:

 

Sykeste dere klarte jo faktisk å få en test som ikke var ca 3 måneder etter alle andre. Jaja en gang måtte det vel skje.

Lenke til kommentar

har på følelsen at jeg kan vente med å oppgradere til det kommer AMD64 X4 jeg (se specs i signaturen)

 

eneste jeg tror jeg trenger før det er nytt grafikkort, men tiden vil vise

 

 

EDIT: kan legge til at jeg tror ikke prisen kommer til å bli 6000NOK tror den vil nærme seg 9000NOK prisen på prosessorene er 800$ for fx55 som koster 7200kr i Norge, og denne koster 1000$

Endret av MAndreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...