Gå til innhold

Kameramobiler overtar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at digitalkameraers salg holder seg er: Makro, oppløsning, fargegjengivelse, skarphet osv.; kort og godt kvaliteten på bilder.

 

En god kameratelefonen kan ikke konkurere mot et helt greit digitalkamera enda. (Les god kameratelefon vs. greit digitalkamera; ikke god kameratelefon vs. proft kamera/eller/billig kamera)

 

Og at kameramobiler overtar er vel heller ingen overaskelse da det nesten ikke er annet å velge i nå, desverre.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Dessverre ja. Men jeg mener at det ikke kommer til å overta. Mobilkamera er greit nok for moroskyld, men skal jeg ta bilder når jeg er på ferie, eller i et selskap, så bruker jeg ikke mobilen, da drar foretrekker jeg digitalkamera. Akkurat nå så syns jeg ikke at mobilkamera er bra nok til å kunne erstatte et digitalkamera. Men det er kanskje ikke alle som har råd til begge deler, og derfor velger seg en mobil med kamera.

Lenke til kommentar
Men jeg mener at det ikke kommer til å overta. Mobilkamera er greit nok for moroskyld, men skal jeg ta bilder når jeg er på ferie, eller i et selskap, så bruker jeg ikke mobilen, da drar foretrekker jeg digitalkamera.

Selvfølgelig, men situasjonen er kanskje ikke helt lik om noen år.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man gidde å drasse med seg et eget kamera, når kameraet man har i mobilen likevel gir helt greie bilder? Per i dag er nok ikke dette spørsmålet så veldig vanlig, men så snart det begynner å bli vanlig med 3 megapiksler, autofokus og blits i kameratelefonene tror jeg nok flere og flere vil stille seg nettopp dette spørsmålet, og salget av digitalkameraer vil følgelig oppleve en drastisk nedgang.

 

Noen av oss vil nok fortsatt sette meget høye krav til kameraet også i fremtiden, og vil uansett kjøpe eget digitalkamera for å få best mulig bilder, men jeg tviler på at det er særlig mange som tenker slik. For de fleste er vel det viktigste at man kan ta greie bilder fra ferieturer, familietreff og diverse fester/sammenkomster, og da tror jeg nok veldig mange av kameramobilene vil dekke det behovet om 2-3 års tid, i allefall for folk flest.

Lenke til kommentar
En kameratelefon vil vel aldri matche et speilreflekskamera.

For det første:

 

Folk flest bruker ikke speilreflekskamera, de bruker kompaktkameraer.

 

Dessuten:

 

Et speilreflekskamera vil nok aldri matche størrelsen på en kameramobil.

 

Videre:

 

Trenger ikke speilrefleks for å få god bildekvalitet.

 

Til slutt:

 

At det er speilrefleks er i seg selv ingen garanti for at det er et godt kamera.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...