Gå til innhold

Abit rapporterer om tap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig økonomisk fundament kan vel kanskje forklare uviljen til å rette opp feil med en del kort, f.eks. lydkrets på IC7 og en del annet krøll med Max3. De har fått masse pepper på sitt eget forum for dette.

 

Problemet er at om man ikke løser slike problemer mister man kunder. Med andre ord, det er dyrere å ikke ta tak i slike ting enn å ta kostnaden og få det ordnet.

 

Det er dyrt å være fattig...

:hmm:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Abit ble mest kjent for å være overklokkernes valg. Nå virker ikke overklokking å være like aktuelt lenger, ettersom prosessorer har blitt så mye billigere de seneste årene, samt at gevinsten med å overklokke ikke er så stor. Dette har derfor kanskje rammet Abit mer enn andre hovedkortprodusenter, som heller har satset på å integrere flere finesser på sine hovedkort fremfor å fokusere på overklokking.

 

Det virker likevel som Abit har endret litt fokus det siste året og kommet med flere meget interessante arbeidsstasjon/tjener-hovedkort som bl.a. Abit WN-2S+ og Abit SU-2S, men disse er ennå ikke å få kjøpt i Norge (?).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Abit ble mest kjent for å være overklokkernes valg.  Nå virker ikke overklokking å være like aktuelt lenger, ettersom prosessorer har blitt så mye billigere de seneste årene, samt at gevinsten med å overklokke ikke er så stor.  Dette har derfor kanskje rammet Abit mer enn andre hovedkortprodusenter, som heller har satset på å integrere flere finesser på sine hovedkort fremfor å fokusere på overklokking.

 

Det virker likevel som Abit har endret litt fokus det siste året og kommet med flere meget interessante arbeidsstasjon/tjener-hovedkort som bl.a. Abit WN-2S+ og Abit SU-2S, men disse er ennå ikke å få kjøpt i Norge (?).

Selv ser jeg vitsen med å overklokke ennå, man sparer jo faktisk endel på det. Men jeg ville heller sagt at problemet til ABIT var at de ikke lager noen hovedkort som skiller seg skikkelig ut på overklokking lenger. Har hatt mange ABIT hovedkort, men har blitt ganske skuffet over overklokkingsmulighetene på socket 754-korta deres. Syns igrunn DFI har tatt over som spesialist på overklokking.

Lenke til kommentar
Leste på bl.a. Digitimes at ABIT har trukket seg fra Server / Workstation markedet, kanskje det har noe forbindelse med underskudd / hva de skal satse på fremover.

Ok, det var nytt for meg men svært interessant uansett. Du har ikke tilfeldigvis noen linker til dette?

Lenke til kommentar
Abit ble mest kjent for å være overklokkernes valg.  Nå virker ikke overklokking å være like aktuelt lenger, ettersom prosessorer har blitt så mye billigere de seneste årene, samt at gevinsten med å overklokke ikke er så stor.  Dette har derfor kanskje rammet Abit mer enn andre hovedkortprodusenter, som heller har satset på å integrere flere finesser på sine hovedkort fremfor å fokusere på overklokking.

 

Det virker likevel som Abit har endret litt fokus det siste året og kommet med flere meget interessante arbeidsstasjon/tjener-hovedkort som bl.a. Abit WN-2S+ og Abit SU-2S, men disse er ennå ikke å få kjøpt i Norge (?).

Selv ser jeg vitsen med å overklokke ennå, man sparer jo faktisk endel på det. Men jeg ville heller sagt at problemet til ABIT var at de ikke lager noen hovedkort som skiller seg skikkelig ut på overklokking lenger. Har hatt mange ABIT hovedkort, men har blitt ganske skuffet over overklokkingsmulighetene på socket 754-korta deres. Syns igrunn DFI har tatt over som spesialist på overklokking.

Dfi har alltid vært der, bare her i Norden folk ikke har fått øynene opp for kortene deres før omlag de siste 2 årene ;)

Lenke til kommentar

Jeg håper selvsagt også at Abit kommer til å snu trenden, for dem lager meget solide kort. når det er sagt så tror jeg NEPPE at de kommer til å gå konkurs med det første ass, se på feks Amd, de har jo kjempet side om side med Intel, og hatt blodrøde tall opp gjennom tidene, utenom kanskje litt i det siste nå da, men dem overlever nå, så jeg regner med at Abit neppe kommer til å bite i det sure eplet med det første vertfall

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Jeg er ikke det minste overrasket over at Abit nå ser ut til å ha trøbbel. De var lenge mitt førstevalg, men har nå falt av lasset, spør du meg.

 

Mitt inntrykk er at mange tilhengere vendte dem ryggen da de lanserte sine nForce3-kort flere måneder (?) etter andre produsenter. Abit bare holdt seg til VIA, som ikke var et fullt så spennende alternativ for de fleste.

 

De har vel ikke kommet med noen skikkelig ruvende HK siden NF7 -og IC7-seriene. Disse eksemplene var jo av de aller, aller beste i hver sin leir, men de har ikke hatt noen tilsvarende modeller siden.

 

DFI er på god tur til å etablere seg som entusiastenes førstevalg. Det vil overraske meg om Abit finner seg selv igjen, og klarer å gjenvinne den posisjonen de hadde.

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Leste på bl.a. Digitimes at ABIT har trukket seg fra Server / Workstation markedet, kanskje det har noe forbindelse med underskudd / hva de skal satse på fremover.

Ok, det var nytt for meg men svært interessant uansett. Du har ikke tilfeldigvis noen linker til dette?

Tjena Snorreh :)

 

Litt sent svar da - men det kom i alle fall!

 

http://techreport.com/etc/2005q2/computex/index.x?pg=7

 

er en link jeg har på ABIT og utfasing av deres Server og WS produkter. Det ligger også info på www.digitimes.com men man må ha abo. for å kunne lese dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...