Gå til innhold

Hotspot-finner i nøkkelknippet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frekvensområdet er 2400-2483 MHz, slik at signaler fra f.eks. Bluetooth-enheter og mobiltelefoner ikke slår inn.

Da skal den jo fungere med blåtann likevel. Blåtann er 2402-2480MHz i Europa og USA. kilde

 

Men går det an å se om det finnes åpne nettverk eller ikke med den der? Nytter jo lite om det lyser 5 LEDS hvis nettverket er kryptert/skjult.

Lenke til kommentar
Søren, trodde det var en dings som fant nøklene for deg. Det hadde vært en nyttig oppfinnelse

Og mobiltelefonen, pengeboka og selvfølgelig den viktige kortlommen.

 

Men jeg kunne godt tenkt meg en, mest for morro skyld. Har ikke så mange nøkkler, men det er interessant å se hvor mange trådløse nett jeg kan finne uten å ha den bærbare fremme - (bussen kunne gjerne kjørt saktere noen plasser) :innocent:

 

 

Fint med en liten LCD-skjerm sånn at man kan se hvem som ikke har sikret seg, og si fra (for de som har byttet SSID, og ikke har standard da..)

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar
Nytter jo lite om det lyser 5 LEDS hvis nettverket er kryptert/skjult.

Denne går du rundt med for å sjekke om det er nett eller ikke.

Er det nett, burde det ikke være noen sak å "gjette" til seg wep-nøkkel og slike ting :whistle:

Hvis man først skal gjette seg til wepnøkkelen så må man jo ha PC'n på uansett. Dvs. man sjekker bare om det er dekning i området med netstumbler eller lignende. Poenget med denne dingsen må vel være å finne ut om det er nett uten å ha PC'en med seg.

 

Det å "gjette" wep-nøkler kan også ta svært lang tid, så det er ikke særlig praktisk dersom man bare er en tur i parken og vil sjekke eposten sin. Det man ønsker å vite er om det er et åpent nett man kan knytte seg til på kort tid. Hvis jeg forstår artikkelen rett så reagerer denne dingsen på alle mulige signaler med de frekvensene, alt fra åpne og lukkede trådløse nett til mobiler med blåtann påslått og mikrobølgeovner som lekker.

Lenke til kommentar
Hvis man først skal gjette seg til wepnøkkelen så må man jo ha PC'n på uansett. Dvs. man sjekker bare om det er dekning i området med netstumbler eller lignende. Poenget med denne dingsen må vel være å finne ut om det er nett uten å ha PC'en med seg.

 

Det å "gjette" wep-nøkler kan også ta svært lang tid, så det er ikke særlig praktisk dersom man bare er en tur i parken og vil sjekke eposten sin. Det man ønsker å vite er om det er et åpent nett man kan knytte seg til på kort tid. Hvis jeg forstår artikkelen rett så reagerer denne dingsen på alle mulige signaler med de frekvensene, alt fra åpne og lukkede trådløse nett til mobiler med blåtann påslått og mikrobølgeovner som lekker.

Ja, det var igrunn det jeg mente.

Du tar med deg denne dingsen en gang du er innoml by`n, og sjekker når du går rundt.

Finner du nett, vet du hvor skal drasse med deg pc`en hen :thumbup:

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
I en bykjerne er det stort sett dekning over alt. Problemet er bare at det er kryptert 90% av plassene. Så man vet fortsatt ikke hvor man skal drasse med deg PC'n.

Derfor er denne hakket bedre. For den forteller også om det er kryptert ;)

 

Men er ikke for nøkkelknippet, men er heller ikke så mye større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...