Gå til innhold

Fujitsu spår 200 GB for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var gode nyheter for bærbare, men jeg tror det må være en regnefeil her en plass:

 

Hitachi er definitivt den største på 2,5-tommers disker med hele 49,1 prosent markedsandel. Toshiba tok andreplassen med 34,5 prosent, mens Fujitsu har 16,5 prosent andel.

Så Hitachi, Toshiba og Fujitsu har til sammen 100,1% markedsandel? Hvor er da markedsandelene til Samsung sine 2,5", Seagate sine 2,5", Western Digital sine 2,5" og Maxtor sine 2,5" ?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det der kan jeg spå selv. Egentlig ville jeg ikke ha postet det som en nyhet på HW.no i det hele tatt. Men jeg skal ikke være negativ, altså. Den får meg i hvert fall til å skrive et lite innlegg her. :p

 

Hva skal man med så store disker? 800 GiB! Det er vel ikke til noen naturlig form for hjemmebruk? HTPC? Filmredigering? 3D? Lyd? Jeg synes det hadde vært lurt med enten raskere harddisker eller en helt ny teknologi. Flashminne (jeg håper jeg vet hva det er...) nærmer seg vel akseptabel kapasitet?

Lenke til kommentar
Hva skal man med så store disker? 800 GiB! Det er vel ikke til noen naturlig form for hjemmebruk? HTPC? Filmredigering? 3D? Lyd? Jeg synes det hadde vært lurt med enten raskere harddisker eller en helt ny teknologi. Flashminne (jeg håper jeg vet hva det er...) nærmer seg vel akseptabel kapasitet?

Flash o.l. er bra det også, men store disker er fint (er jo ingen motsetning mellom å utvikle disse to tingene). Som du feks nevner, video og lyd. Kunne gjerne tenkt med billigere og større HDer, så kunne jeg lagt inn dvd-samlinga på disk, som backup (og fått fjernet de teite flaggene som gjør at du ikke får hoppet over maset i begynnelsen, way to go filmindustri, bra dere jobber så hardt med å gjøre orginalproduktet værre en kopier)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva skal man med så store disker? 800 GiB! Det er vel ikke til noen naturlig form for hjemmebruk? HTPC? Filmredigering? 3D? Lyd? Jeg synes det hadde vært lurt med enten raskere harddisker eller en helt ny teknologi. Flashminne (jeg håper jeg vet hva det er...) nærmer seg vel akseptabel kapasitet?

Har 60GB i min laptop på jobb, jobber med programvareutvikling. Og i mitt tilfelle er 60GB ingenting, plass forsvinner utrolig fort når man kompilerer ymse bibliotek i mange forskjellige varianter.

 

Flashminne er fint, men enda for dyrt om man skal ha ting som varer mer enn 100k skrivesykler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...