Gå til innhold

Apple girer opp G5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som ikke vet det så er er FSB 1:2 av CPU hastigheten på dualpowermacene per cpu. Så det vlir da en 2,7/2= FSB altså 1,35Ghz det er ikke mye hastighets. Selv om en G4 som bare har 166FSB er på de fleste områder like rask per mhz, så det har begrenset betydning. For noen aplikasjoner så har det mye å si, og andre har det litt mer å se

 

For dere som lurer på hvorfor det ikke er en dualcore versjon i Powermacen så er det grunnet at varmeutviktlingen vil være svært høy, men ikke like høy som prisen. Kan refferere derer til Operton (som i dualcore versjon koster flesk) som er på mange områder den direkte konkurenten til G5.

 

En annen ting som spiller inn er at det har vært et manglende krav for prossesorutvikling. Det er ikke så mangen kunder som krever høye CPU kraft, og de har kommet med OSer som er litt raskere hver 18 måned, og ikke hvert 4 år som Win.

 

Men alt i alt så er det ikke mye å rope hura for, men det er en god oppdatering.

Lenke til kommentar
Går ikke Ubuntu Linux både på Mac, x86 og x86-64? Går det ikke an å gjøre benchmark i det OS'et for en sammenligning?

Det gjør det, men fortsatt så er det ikke direkte sammenlignbart - men det er så nære man kommer. Dette fordi at det er annen kode som kjøres på de forskjellige plattformene.

Lenke til kommentar

Hastigheten i Photoshop er vel ikke så interessant for min del i allefall, der gjør jo PC'en min en mer enn bra nok jobb allerede, i allefall til mitt bruk.

 

Da synes jeg at det er mer interessant hvor fort komprimering/dekomprimering av filer, encoding av lyd- og video og 3D-rendring går på de to plattformene. Kunne vært interessant å se hvordan CPU-krevende spill går også.

Lenke til kommentar
Hastigheten i Photoshop er vel ikke så interessant for min del i allefall, der gjør jo PC'en min en mer enn bra nok jobb allerede, i allefall til mitt bruk.

 

Da synes jeg at det er mer interessant hvor fort komprimering/dekomprimering av filer, encoding av lyd- og video og 3D-rendring går på de to plattformene. Kunne vært interessant å se hvordan CPU-krevende spill går også.

Slike benchmarks får du hos barefeats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...