Gå til innhold

TEST: Kiss DP-1500: Dansk multimedia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har Kiss DP-1000 spilleren. Har ikke hatt noe problemer med den enda. Den spiller av omtrent alt jeg har prøvd å spille av.

Jeg lurer på om spilleregenerelt som støtter .ogg lydformat, klarer dem å spille videofiler .ogg(.ogm)? For da vil en kiss spiller være et villig og bra alternativ å tenke på.

 

EDIT: Retta et par stygge skrive feil :)

Endret av hds
Lenke til kommentar

Har hatt denne spilleren i ca et halvt år nå og her kommer mine meninger:

 

 

Den trådløse støtten er dessverre svært begrenset, og vi anbefaler bruk av en ethernet-klient istedenfor å kjøpe det langt tregere PCMCIA-kortet til Kiss.

Hvorfor er den trådløse støtten svært begrenset? Da jeg kjøpte spilleren min (mpx.no) valgte jeg å betale 300kr mer for å få med ZyxAir w-lan-kortet. Greit nok at det bare er 11mbit, men det funker utmerket alikevel. Har aldri opplevd at overføringshastigheten har vært et problem. Man kan heller ikke forvente at spilleren skal ha driverstøtte for alle PCMCIA-kortene som finnes på markedet.

 

Totalt sett er vi forholdsvis fornøyde med denne spilleren, men den sliter fortsatt med enkelte stabilitetsproblemer. Det er svært irriterende om DP-1500 stopper å fungere, for da må man ta ut enheten av TV-bordet for å dra ut strømmen.

Opplevde også en del stabilitetsproblemer i begynnelsen. Jeg irriterte meg fælt over at jeg måtte dra ut strømmen for å resette spilleren hele tiden. Etter litt feilsøking fant jeg ut at routeren min (Belkin 54mbit) var fryktelig ustabil. Den ble raskt byttet ut med en SMC Barricade router og vips, så var probleme borte. Har ikke hatt behov for å resette spilleren de siste 4-5mnd.

 

Fjernkontrollen er tynn og lang. Noen av knappene er også veldig små. Vi hadde satt pris på om det hadde vært noen hurtigknapper til de forskjellige avspillingsmodusene, noe lignende det vi så på D-Link DSM-320.

Det hele er en vanesak. Spilleren virket litt kronglete satt opp i begynnelsen, men etter en ukes bruk så merker man ikke noe til det.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Hvorfor er den trådløse støtten svært begrenset? Da jeg kjøpte spilleren min (mpx.no) valgte jeg å betale 300kr mer for å få med ZyxAir w-lan-kortet. Greit nok at det bare er 11mbit, men det funker utmerket alikevel. Har aldri opplevd at overføringshastigheten har vært et problem. Man kan heller ikke forvente at spilleren skal ha driverstøtte for alle PCMCIA-kortene som finnes på markedet.

At den bare støtter et gammelt PCMCIA kort vil jeg si er ganske begrenset ja. Siden den kjører Linux er det ikke noe problem å få til støtte for blant annet Atheros-baserte kort.

 

Spilleren hang også ved bruk av vanlig nettverkskabel. Men nå blir testingen mer intens enn under vanlig bruk noe som fremprovoserer heng.

Lenke til kommentar

Har hatt denne spilleren siden i høst og er meget fornøyd! Litt synd at det ikke er noen søkefunksjon.. Bruker ikke lenger PCèn til musikkavspilling, men kjører alt på KiSS'n.

 

DVD, DivX, XviD fungerer helt ypperlig! Får spilt av 90% av alt jeg laster ned!

 

Det kanskje største irritasjonsmomentet med denne er den utrolig dårlige fjernkontollen!! Ofte oppfatter ikke spillern signalene fra fjernkontrollen om jeg ikke går omtrent INNI spillern.

Lenke til kommentar

Det var vel kanskje litt sent å komme med test av denne spilleren? Den har vært i butikkene iallfall i 2 år. Jeg kjøpte min dp500 for ca 1.5år siden. Spilleren fungerte utmerket til divx og xvid så fremt ikke xvidene var kodet med qpel(en kurositet som ikke hwen i spilleren støtter og som ikke gir bedre bilde). Har prøvd iallefall mellom 200-300 filmer på den og kanskje 15-20 ikke virket. Dette var stort sett ikke scene releaser men filmer kodet av vanlige folk, mao ikke vanlige settings. Men å bruke den elendige programvaren til å spille av mediafiler er bare tull. Bruk heller det gratis programet ezlink. Støtter en hel del flere funksjoner i serverprogramvaren. Da kan man mounte direktorier på pcen med musikk, musikk videoer, filmer etc. Han som lager ezlink holder på å prøve å utvikle en funksjon i programmet sitt som gjør at format som ikke støttes kan kodes om på direkten. Dette vil selvsagt gjøre at det blir litt dårligere kvalitet på mediaet og så vil det kreve en god del ressurser fra pcen som står som server. Men da vil iallefall alle formater støttes. Skal dog sies at han har holdt på lenge og er enda ikke ferdig. Ogg audio støttes såvidt jeg husker, men video med ogg lyd funker ikke. Cpuen er ikke kraftig nok til dette. Dere har her en oki spiller, men det er masse småting som trekker ned en god karakter. Gjennomsnittsbrukeren vil nok trives med den, men jeg solgte min spiller fordi jeg har funnet ut at en moddet xbox er bedre på alle måter.

Lenke til kommentar

Har hatt denne spilleren i 8-9 måneder nå og er veldig godt fornøyd. Det er et par ting jeg vil påpeke som anmelderen skriver. Som sagt tidligere i tråden av Onanias, så er PC Link-plata bare å kaste om du er avhengig av å ha dynamisk oppdaterte mapper tilgjengelig. Bruk EzLink - et genialt program som gjør denne spilleren en drøm å ha med å gjøre. Ellers så skriver anmelder at de 2 blå lysdiodene i front lyser alt for kraftig, men dette er fullt mulig å justere ned. Nå i farta husker jeg ikke hvordan man skulle gå fram, men det står en hel masse på denne siden: http://www.mpeg-playcenter.com/

 

For min del så er det eneste store minuset med spilleren at om du er litt for rask å trykke rundt i menyene kan den fryse, og man må dra ut strømmen bak. Løsningen på dette er likevel grei:

328621_Xw3.jpg

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
' date='26/04/2005 : 23:39'] Jau "litt" seint ute er de, men men.

Hva med en test av DP-558 ? Jeg har den selv, og er meget fornøyd. Det at den har harddisk for opptak, samt ftpserver for å overføre evt divx filer eller bilder til dvdspilleren, eller hente opptak fra spilleren.

 

Njaal

Jepp, DP-558 er en kongespiller. Og når en kobler den til bredbåndslinja blir den HELT KONGE. Har hatt den i 2 uker og nå er det bort med den gamle videospilleren. Ungene ser på barnefilmer på DivX nå isteden, med plass til 8 timer på en DVD.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har en DP-1500 selv og er stort sett fornøyd med den.. Savner dog en egenskap og det er å kunne søke fram til et spesielt tidspunkt i en mediefil.. feks 23 minutter og 12 sekunder. Det blir spoling som er løsningen der, og det fungerer ikke alltid så bra over ethernet.

 

Ting som taler for spilleren utover det som allerede er sagt:

1. oppsøk http://www.mpeg-playcenter.com/ , der finnes hauger av informasjon og tweaks og uoffisiell support.

2. Som sagt tidligere, kast PC-link og bruk EZ-link, det er faktisk verdt å spandere noen kroner på å regge den. EZ-link kjører som en service på maskinen, så den surrer i bakgrunnen.

3. DP-1500 er sonefri, sjekk punkt 1 for å finne ut hvordan.

4. Lysene kan dimmes, også punkt 1.

5. Man kan bygge om DP-1500 til å bli en 1504 eller 1508 (40 eller 80 gig 2,5" HD) Igjen konsulter punkt 1. Dette er en garanti-dödare dog.

6. Modifisert Firmware... he he.. også punkt 1.

 

Vær så snill og ikke PM meg for å få hint om tweaks, jeg har meldt meg inn i "mpeg-playcenter" og betalt noen kroner for å få tilgang til disse og støtte det arbeidet som er lagt ned i siden ;) Utover dette har jeg ingen tilknytning til dem.

Lenke til kommentar

Du kan gå til et bestemt punkt på mediefiler ved å trykke på srch knappen nederst på fjernkontrollen.

 

Man kan dimme lysene i 3 trinn med den orginale firmwaren, men likevel er de to blå lysene alt for kraftige i forhold til displayet under dvd-skuffen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...