Kom over *@home for noen uker siden, og har nesten ikke fått sovet siden
Det er en komplett programvare pakke for å sette opp en egen telefonsentral, eller
PBX som man sier, enten hjemme eller på kontoret.
Når den er installert kan du legge til så mange brukere(extensions) du vil,
som enten bruker softphone, ip-telefon eller analoge telefoner via analog adapter.
Det som er det mest geniale er at den kjører GNU/Linux, og krever bare en ca 400MHz maskin med minimum 256MB ram og et nettverkskort. Og siden den kjører GNU/Linux, kan du stort sett få den til å gjøre hva du vil.
For øyeblikket hjemme hos meg nå, dersom noen ringer inn(ip24 konto), demper den lyden på tv'n og viser en melding på skjermen med hvem som ringer, og med hvilket nummer. Skal også få den til å sette på pause(dreambox). Telefonen tar eg enten på pc'n, eller via den trådløse ip-telefonen fra zyxel.
I tillegg har den også telefonsvarer(voicemail) som pr i dag er satt opp med mulighet for å sette over til min mobil. Parkering er også mulig. Holder nå på å sette ventemusikken til å være nrk mp3 live.
Vil bare tipse folk om denne geniale programvare, og ikke minst, kanskje noen allerede har noen tips om muligheter med den?
Dette innlegget har blitt redigert av nomore: 18. april 2005 - 20:01
Logg inn
Registrer deg
Hjelp

Opp