Gå til innhold

Fysikk-CPU for mer realistiske spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jævli interressant. Synd jeg har shuttle! men da bør jge kanskje bytte fra X850XT til  X800XT PE for å frigjøre en kortplass?

Hehe... Tror nok du bare kan ta det med ro. Hvis den brikka kommer på markedet, så er det ikke før om 2 år tidligst :)

 

edit: Men interesant virker det ja.

Venter fortsatt på samme boost i grafikk og lignende som det var fra Super nintendo til Playstation :)

Endret av MallRaT
Lenke til kommentar

Håper denne saken kan brukes til noe mer enn det som står i artikkelen, slik at det ikke blir totalt bortkastet til andre gode formål med stort behov for raske kalkulasjoner. Snart på tide med en general purpose DSP med standardisert instruksjonsett i pc'n også, husker NextStep hadde det på sine maskiner for leeeeeenge siden...

Lenke til kommentar
Håper denne saken kan brukes til noe mer enn det som står i artikkelen, slik at det ikke blir totalt bortkastet til andre gode formål med stort behov for raske kalkulasjoner.

Det står jo i artikkelen at den er skreddersydd for fysikkalkulasjoner. Det blir jo det samme som et 3D-kort. Husker for endel år siden når vi kjøpte 3DFx Voodoo tilleggskort. Det var jo bare får å få bedre ytelse i spill. Det blir på lik linje med 3D-kort idag også. Det er mange av oss som bruker et par tusen bare for at 3D-grafikk skal bli bedre. Og disse prosessorene (GPU) er jo skreddersydd for å rendre 3D-grafikk. Jeg (og mange andre, virker det som) er villige til å bruke ekstra penger på å få enda mer realistisk fysikk i spill.

 

Ellers kan jo skreddersydde prosessorer "lures" til å gjøre andre ting. Det er tross alt mye kraft i dagens skjermkort, og man kan utnytte denne kraften ved å oversette vanlige kalkulasjoner til 3D-transformasjoner. Tipper det ikke skal være så vanskelig å lure denne saken også.

Lenke til kommentar

jeg har troen på slike "spesial" komponenter. en pc er ikke en pc er ikke en pc...

 

forskjellige pc'er har forskjellig bruk, og pr i dag kan en pc kun oppgraderes generelt (med untak av skjermkort og tildels lydkort). dette blir en oppgradering for et spesielt behov - det er bra (men kan gjøre det vanskeligere for lekmenn å orientere seg)

 

ellers blir det spennende å se om de klarer å legge brikken i konsoller.

Lenke til kommentar

PCI, PCI-E?

 

25W er jo ikke ille, og jeg syns det er bedre å ha dette på tilleggskort, så man slipper å ha enda et hensyn å ta ved valg av hovedkort. Hvis absolutt alt skal være presset inn på hovedkortet, vil dette bare føre til enda mer jungel i hovedkortvalg, og noe dyrere hovedkort. Et PCI/PCI-E-kort er fullt valgfritt og høres for meg spennende ut, hvis det kan gi et lite løft i spill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...