Gå til innhold

favicon i adresselinjen


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvordan få favicon til å vises i adresselinjen i IE? Jeg får frem favicon.ico når jeg bruker Mozilla-lesere, men ikke i IE. Ser at det er flere sider som har dette når jeg surfer med IE.

 

Koden som jeg bruker er:

<link rel="shortcut icon" href="favicon.gif" type="image/x-icon">

 

Her har jeg brukt gif-ending for å prøve å tvinge IE til å oppdatere favicon i adresselinjen, men uten hell.

 

Alle web-sidene mine har .php til slutt, men det bør vel ikke ha noen innvirkning på det?

 

 

Så en annen sak.

 

Jeg bruker vanligvis css-fil for å "style" siden min, men en plass ønsker jeg en litt annen stil på teksten enn ellers.

 

Jeg prøver å bruke en "glow" på teksten på en spesiell plass, men den vises kun i IE. Men jeg ønsker også å få vist den effekten i Mozilla-leseren. Er det noen som kan komme med ett tips, eller to på dette?

 

Følgende kode som jeg bruker pr.d.d. er:

<th><span style="filter:glow(color=blue); height:15"><font color="#FFFFFF"><b> SKRIFT HER</b></font></span></th>

 

 

<th> inneholder den standard-formateringen som skal brukes, men jeg overstyrer noen av formateringen v.hj.av font color og filter.

 

Og jeg har også prøvd å skifte ut "color=blue" med hexhex uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den første der så funker ikke favicon i IE ved mindre du har siden i bookmarks / favoritter. derav favicon.

 

Glow er jeg usikker på om funker, men du kan jo prøve med css koden under.

 

ville heller brukt klasser på span`en din.

 

<span class="xxxx">trallala</span>

 

xxxx {

font-color: #hexhex;

font-size: 15px;

 

}

(går utifra det er det du mener med "height:15")

osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...