Gå til innhold

AMD omstrukturerer etter tap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei dette var ikke overraskende. I og med at flashminnedelen av AMD har vært den delen som reelt har sikret selskapets overlevelse og inntjening de siste 5 årene, er det etter læreboka i spillteori at konkurrentene (les Intel) setter denne delen under sterk konkurranse. For Intel er flashminne en "biting", mens for AMD er det (har vært) en kjerne i virksomheten.

 

Men markedet ser ikke ut til å bry seg så mye om disse resultatene.

 

Men det viser også AMD's fundamentale problem. Nemlig evnen til å tjene penger.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Det er jo flash-avdelingen til AMD som har holdt liv i selskapet de siste årene, så dette var meget overraskende.

Egentlig ikke, spesielt når man ser det i lys av at Intel Communications Group hvor flashminne inngår også har tapt store penger de siste årene. Noen kaller dette hard konkurranse, andre kaller dette prisdumping. Hva som egentlig foregår får vi nok aldri vite dessverre :hmm:

Lenke til kommentar
Det er jo flash-avdelingen til AMD som har holdt liv i selskapet de siste årene, så dette var meget overraskende.

Egentlig ikke, spesielt når man ser det i lys av at Intel Communications Group hvor flashminne inngår også har tapt store penger de siste årene. Noen kaller dette hard konkurranse, andre kaller dette prisdumping. Hva som egentlig foregår får vi nok aldri vite dessverre :hmm:

Tja,hvem har så dumpet prisene , amd eller Intel :hmm:

Etter ditt syn er det jo kart Intel som er årsaken her også, men hvorfor dumper de da ikke prisene på cpuèr også da :hmm: Det er jo eneste plassen amd tjener noen kroner og deres priser kan jo ikke være noe høyere enn Intels.

Merkelig at om Intel som etter dine utsagn kun driver med fusk og fanteri, ikke da senket prisene på det eneste "levebrødet" amd har .

Ser du egentlig hvor du motsier deg selv ?

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekker'n: dette er vel første gang AMD taper penger på flash-minne og tjener på CPU'ene? I så fall hadde ikke Intel giddet å dumpe CPU-prisene når det egentlig ikke har vært en trussel der...

 

Dessuten mener Intel at de fortsatt er raskest, med sine EE CPU'er. Dette tror massene på, og tror derfor Intel er best. "ignorance is bliss"

 

Og at han sier at intel driver med fusk og fanteri er DIN konklusjon, men du ser jo alt som ett angrep på ditt kjære hjertebarn....

Lenke til kommentar
Snekker'n: dette er vel første gang AMD taper penger på flash-minne og tjener på CPU'ene? I så fall hadde ikke Intel giddet å dumpe CPU-prisene når det egentlig ikke har vært en trussel der...

 

Dessuten mener Intel at de fortsatt er raskest, med sine EE CPU'er. Dette tror massene på, og tror derfor Intel er best. "ignorance is bliss"

 

Og at han sier at intel driver med fusk og fanteri er DIN konklusjon, men du ser jo alt som ett angrep på ditt kjære hjertebarn....

Vel nå har de jo tapt penger en stund da og tjent på cpuène og om Intel hadde ønsket det så er det jo mulig å sette ned prisene over natten .

 

Og at han sier at intel driver med fusk og fanteri er DIN konklusjon, men du ser jo alt som ett angrep på ditt kjære hjertebarn....

 

Bklager å måtte skuffe deg,men det er ikke min konklusjon, da dette er noe han har sagt utallige ganger om du gidder lese .

Og gidder du lese mer før du uttaler deg så er ikke Intel mer mitt hjertebarn enn amd er, men at jeg forsøker å "forsvare" dem eller rettere sagt forsøker å balansere ting her er riktig. Vi er tross alt på et forum med ca 80% amd fans, så det er ikke så rart jeg blir stemplet da :D

Lenke til kommentar

Det er fordi AMD gir bedre ytelse til de fleste spill. Og siden de fleste på forumet spiller ganske aktivt så sier det segselv ;) Selv så savner jeg mitt over 1år gamle Intel system som kjørte på 4ghz (3998mhz=P)..

 

Intel er vesentlig raskere til multitasking pga at de kan kjøre flere tråder samtidig.

Men jeg har bare AMD og VIA systemer gående nå :/

 

Og ja.. jeg har mer FPS i 3Dmark og i spill nå ,men jeg spiller ikke så det har ingen stor betydning for meg

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Synd at det går dårlig med flash-minnet til AMD. Hvor bra er dette minne i forhold til konkurrentene?

Vel,sånn er det bare. husk det var dette som holdt liv i amd da cpu produksjonen gikk med dundrende underskudd. Dette viser bare hvor sårbar en bedrift kan være og hvor viktig det er å ha flere ben å stå på .

Lenke til kommentar
Synd at det går dårlig med flash-minnet til AMD. Hvor bra er dette minne i forhold til konkurrentene?

Vel,sånn er det bare. husk det var dette som holdt liv i amd da cpu produksjonen gikk med dundrende underskudd. Dette viser bare hvor sårbar en bedrift kan være og hvor viktig det er å ha flere ben å stå på .

Ja i dagens samfunn kan markedet snu raskt.

Lenke til kommentar
Synd at det går dårlig med flash-minnet til AMD. Hvor bra er dette minne i forhold til konkurrentene?

Minnet er nok like bra, men samsung produserer nok billigere...

 

Det man kan tenke på når man kjøper en amd cpu til 1000kr er at det koster 1000 år produsere den (inkl avgifter, transport pakking osv). -Mens om man kjøper en intel cpu til 1000kr går 100 kr rett i lommene til intel aksjonærene.

Så mitt råd pr i dag er: kjøp amd cpuer til spilling og intel aksjer for pensjons pengene.

-Men ting kan forandre seg...

 

EDIT Eller kanskje enda bedre: Kjøp samsung aksjenr for sparepengene :!:

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Synd at det går dårlig med flash-minnet til AMD. Hvor bra er dette minne i forhold til konkurrentene?

Minnet er nok like bra, men samsung produserer nok billigere...

Samsung kjøper faktisk alt sitt flashminne fra Spansion som eies av AMD og Fujitsu i samarbeid. Samsung gav også Spansion en "Most Valued Partner Award for 2004":

http://www.spansion.com/about/news/pr/2005...sung_Award.html

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...