Gå til innhold

TEST: PS Data Tundra 1558X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer egentlig på hvorfor programbare taster trekker ned? :hmm:

Les hele testen. De er ikke veldig praktiske.

Ser ingen kommentarer om disse tastene utenom denne jeg:

 

Tundra 1558X har fem programvarestyrte knapper på venstre side av tastaturet. Disse krever egen programvare, tre er fastsatt og to er helt valgfrie. De følger for øvrig samme design som av- og på-knappen.
Lenke til kommentar
Ser ingen kommentarer om disse tastene utenom denne jeg:

...

Maskinen er også utstyrt med diverse medieknapper for avspilling. Dette skal etter sigende fungere uten at man starter opp operativsystemet, men de fungerer dessverre ikke når man har startet opp i operativsystemet av en eller annen merkelig grunn. Siden både høyttalerene og knappene er over tastaturet, blir man nødt til å åpne opp maskinen for å spille av musikk uten å starte operativsystemet.
Lenke til kommentar

Dette var vel god, gammeldags slakt? Kjedelig for de norske selskapene som sikkert venter et enormt salg av denne maskinen etter suksessen med 1557.

 

Slik jeg ser det er det bare å vente på en bedre maskin med samme spesifikasjoner og rundt samme pris fra en annen produsent.

Lenke til kommentar
Ser ingen kommentarer om disse tastene utenom denne jeg:

...

Maskinen er også utstyrt med diverse medieknapper for avspilling. Dette skal etter sigende fungere uten at man starter opp operativsystemet, men de fungerer dessverre ikke når man har startet opp i operativsystemet av en eller annen merkelig grunn. Siden både høyttalerene og knappene er over tastaturet, blir man nødt til å åpne opp maskinen for å spille av musikk uten å starte operativsystemet.

Disse medieknappene hører jo ikke med til de 5 programvarestyrte knappene.

 

Artikkelen sier

 

Tundra 1558X har fem programvarestyrte knapper på venstre side av tastaturet. Disse krever egen programvare, tre er fastsatt og to er helt valgfrie. De følger for øvrig samme design som av- og på-knappen.

 

Altså blir det feil å regne medietastene med blant disse. Medietastene er forøvrig slik jeg har forstått det heller ikke programvarebaserte da de fungerer i Xp uten noen ekstra programmer.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Ser ingen kommentarer om disse tastene utenom denne jeg:

...

Maskinen er også utstyrt med diverse medieknapper for avspilling. Dette skal etter sigende fungere uten at man starter opp operativsystemet, men de fungerer dessverre ikke når man har startet opp i operativsystemet av en eller annen merkelig grunn. Siden både høyttalerene og knappene er over tastaturet, blir man nødt til å åpne opp maskinen for å spille av musikk uten å starte operativsystemet.

Disse medieknappene hører jo ikke med til de 5 programvarestyrte knappene.

 

Artikkelen sier

 

Tundra 1558X har fem programvarestyrte knapper på venstre side av tastaturet. Disse krever egen programvare, tre er fastsatt og to er helt valgfrie. De følger for øvrig samme design som av- og på-knappen.

 

Altså blir det feil å regne medietastene med blant disse. Medietastene er forøvrig slik jeg har forstått det heller ikke programvarebaserte da de fungerer i Xp uten noen ekstra programmer.

At de er programvarebaserte vil si at f.eks. blir problematisk å få wlan knappen til å fungere i andre operativsystemer enn windows. Andre produsenter klarer å få disse maskinvare styrt slik at når man trykker på knappen vil radiodelen deaktiveres automatisk uten å ha en programvare som kjører kontinuerlig.

 

Med 1557 måtte man ihvertfall legge inn denne programvaren for å få det trådløse til å fungere. Jeg vet ikke om dette gjelder enda eller om det gjelder 1558 også.

Lenke til kommentar

Ja, dette var slakt. Men jeg hadde forsåvit ventet en del negativt på grunn av støynivået og den lave oppløsninge på skjermen.

 

Dette viser at SATA-grensesnittet foreløpig ikke gir noen forbedring i ytelsen for bærbare maskiner pr dags dato.

SATA har ennå ikke noen merkbar ytelsegevinst over PATA på desktop heller så det var ikke noe overraskende at disken ikke temmelig likt.

Lenke til kommentar

Tja ytelsesmessig så gjorde den det jo bra, den yter jo faktisk bedre enn asus sin . Når det gjelder støyen var ikke dette bra da,men det vil jeg tro kan fikses .

Ellers er det vel for det meste "øynene som ser" uttalelser, der det blir mye opp til den enkelte hva som er negativt/positivt .

Lenke til kommentar
Dette var vel god, gammeldags slakt? Kjedelig for de norske selskapene som sikkert venter et enormt salg av denne maskinen etter suksessen med 1557.

 

Slik jeg ser det er det bare å vente på en bedre maskin med samme spesifikasjoner og rundt samme pris fra en annen produsent.

Nå er ikke 1558 en direkte etterfølger til 1557 modellene. Da ville jeg heller sagt at 1559 er en etterfølger av 1557 modellene.

Lenke til kommentar
5 timer batteritid er rett og slett imponerende. Blir litt off-topic dette, men er det noen som vet om noen ultraportable som har så god batteritid?

IBM X40 går greit opp mot 6-7 timer med 8-cellers batteri. Dette avhenger av at lysstyrken på skjermen ikke står på maks. Dette batteriet gjør maskinen litt større:

 

2004-1-30-9-34-40-9657.jpg

Lenke til kommentar
Dette var vel god, gammeldags slakt? Kjedelig for de norske selskapene som sikkert venter et enormt salg av denne maskinen etter suksessen med 1557.

 

Slik jeg ser det er det bare å vente på en bedre maskin med samme spesifikasjoner og rundt samme pris fra en annen produsent.

Nå er ikke 1558 en direkte etterfølger til 1557 modellene. Da ville jeg heller sagt at 1559 er en etterfølger av 1557 modellene.

stemmer det ja =) 1558 modellen er arvetakern til 1556 maskinene, mens 1559 skal overta 1557 maskinene :yes:

Lenke til kommentar

SATA ytelsen på 1558 maskina er svært go.

 

Kopierte over STORE filer fra min stasjonære og utnytta 95% av 100mbit nettverket mellom maskinene. Dette med windows sin eigen filoverføring.

 

I forhold til min laptop med 4200 disk greier den max 45%

 

95% trur ej ikkje serveren min greier en gang..... (gammel maskin)

 

1558 var ei grei maskin men en må passe på å ha nyeste bios.

 

Den som var på den ej bygde var full av buggs.

 

Men bios update fixa alt og øka ytelse og reduserte støyen litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...