Gå til innhold

Vannkjølt spillmaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser veldig imponerende ut. Merket at det bare var 1-2 grader forskjell ved bruk. (Var det 100% CPU usage dette?)

Jeg kjører SETI hele tiden, og ligger på rundt 48 grader med min "3DFX Socket A REX" kjøleribbe.

Men det som bekymrer meg er 3dmark poengene. Jeg har Gainward GeForce 3 PowerPack "Golden sample", og en AMD T-Bird på 900MHz ++, men jeg får bare rundt 1450 3dmark poeng!! En jeg kjenner får 5500 med nesten samme hardwaren!

Jeg aner ikke hvor flaskehalsen ligger...

 

Tips?

 

(KT7-RAID, 512MB PC133 SDRAM, ATA-100 disker ++)

Lenke til kommentar

Nice rewiev overklokking.no! c",)

 

Syntes deres omtaler og tester er supre! Får liksom lyst til å gjøre akkurat det samme som dere gjør.. hehe :grin:

 

 

Quote:


On 2001-09-13 16:45, normal skrev:

"HVORFOR VOLTMODDER DU IKKE HK"


 

normal:

Hva er din CPU klokket til? Hva var den standard? Jeg har min 1,2 Athlon @ 1,42 med Taisol CKG720 på KT7A-raid! Hvordan gjør man en slik voltmodding? Har du URL til en slik artikkel.. eller kan du forklare meg hvordan det funker?

 

_________________________________

 

-=BR=-BeachDumb @ GeForce2 pro 64DDR, 19" SAMTRON, Athlon 266 1,2 @ 1.4Ghz, 384MB SDRAM, AbitKT7A-raid, 60GB IBM, Win2k!

 

3DMARK2001: 3521

 

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2001-09-14 00:39 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2001-09-14 00:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-13 11:57, XtraLars skrev:

Ser veldig imponerende ut. Merket at det bare var 1-2 grader forskjell ved bruk. (Var det 100% CPU usage dette?)

Jeg kjører SETI hele tiden, og ligger på rundt 48 grader med min "3DFX Socket A REX" kjøleribbe.

Men det som bekymrer meg er 3dmark poengene. Jeg har Gainward GeForce 3 PowerPack "Golden sample", og en AMD T-Bird på 900MHz ++, men jeg får bare rundt 1450 3dmark poeng!! En jeg kjenner får 5500 med nesten samme hardwaren!

Jeg aner ikke hvor flaskehalsen ligger...


Tips?


(KT7-RAID, 512MB PC133 SDRAM, ATA-100 disker ++)


 

Drivere?

Operativ System?

BIOS revisjon?

Lenke til kommentar

normal:

Hva er din CPU klokket til? Hva var den standard? Jeg har min 1,2 Athlon @ 1,42 med Taisol CKG720 på KT7A-raid! Hvordan gjør man en slik voltmodding? Har du URL til en slik artikkel.. eller kan du forklare meg hvordan det funker?

 

_________________________________

 

 

http://www.ocmod.com/code/show_art.php?id=10&pg=1

 

Jeg brukte den "gamle måten" (du skjønner når du leser artikkelen, den adressen jeg oppgir er en nyere utgave)

 

Jeg har for tiden bare 1,8V fordi kjølingen føkker litt (kjølepasta osv sikkert) og fordi jeg venter på noe mer stabilt å lodde L1 broene med enn blyant. Når kjører jeg på Duron 600@850. før jeg loddet kjørte jeg på 900. Etter jeg voltmoddet fikk jeg 950-70 (Fikk mer (970) etter jeg remonterte kjøler (fø 954)). Men jeg tror L1 loddingen med blyant stopper meg seriøs mye.

 

Nå vet jeg ikke hvorvidt du bør kjøre høyere spenning på athlon pråsessoren din med den kjølingen der (samme som jeg har). HVA ER TEMPEN DIN NÅ?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-13 11:57, XtraLars skrev:

Jeg har Gainward GeForce 3 PowerPack "Golden sample", og en AMD T-Bird på 900MHz ++, men jeg får bare rundt 1450 3dmark poeng!! En jeg kjenner får 5500 med nesten samme hardwaren!

Jeg aner ikke hvor flaskehalsen ligger...


Tips?


(KT7-RAID, 512MB PC133 SDRAM, ATA-100 disker ++)


 

Siste via 4-in-1 driver har du nok ikke installert. http://www.viahardware.com (hvis jeg husker riktig)

Siste Detonator må du vel oxo ha (driver fra nvida)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-18 23:27, H_Bozz skrev:

Hehe.. vis du ikke har detonator XP enda så last dem ned NÅ!


Jeg gikk opp fra 5000 poeng til 6750 poeng i 3dmark 2001 bare gjennom dette!!!



Det der er sterkt avhenging av hvilket kort du har.

 

Jeg gikk opp på både Abit Siluro og Asus GF3 kortene mine, men alt jeg har under GF3 (GF2 Ultra -> 256) fikk dårligere ytelse.

 

Jeg ville sjekket [H]ardforumet før jeg installerte det - der har så mange postet sine erfaringer at man simpelthen er nødt til å finne en som har samme kort som seg selv...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den andre like vannblokken bare med løsning for peltier, hvor stor/kraftig peltier kan du ha inni der og når du starter maskinen tar det ikke litt tid før peltieren har kommet i gang og greier? (cpu blir for varm før det)

tenkte at hvis jeg først skulle skaffe meg det vannkjølings settet kunne jeg gå for peltier løsningen...som sikkert er bedre?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-13 16:12, MaxCPU skrev:

ja dette så bra ut!

men dyrt? JA!

men man betalerer jo for kvalitet.

jeg har en amd 1333@1333 (foreløpig), 256 sd pc166, gf2 mx. oppnår 2500 poeng i 3dmarks2001




 

 

Var da lav sum du fikk med den cpuen,

 

Har duron 800,256mb pc133 ram cas 2,asus geforce 2mx400. dette sitter på ett asus a7v-e

 

Jeg får 3000 poeng i 3dmark 2001.

 

Har du detonator xp og 4in1?

Lenke til kommentar

en ting jeg lurer på som ikke kommer noe særlig klart frem i den guiden er vanntanken.

jeg har planer om og kjøpe noen biter med plexi glass og bruke silikonlim mellom(som de bruker på akvarie) har tenkt og ha en ganske stor...2-3 liter kanskje.

men jeg lurer mest på hvordan man fikser det med ledninger ut og in og tette dette her..

på bildet ser det ut som dere bare har boret et hull og stappa røret neddi deretter brukt silikon..

jeg tenkte og lage hull og lime fast 2 av disse skjøtelednigreine de har på microplex

 

http://www.microplex.no/produkter/vannkjol...skj/index.shtml

 

er det en grei løsning?

og hva med strømledningen til pumpen bare lager et lite hull og limer(tetter med silikon) rundt?

og har dere og hvordan skrudd(festa) pumpa fast i tanken?

 

jeg kommer til og dra PC-en på lan og greier...tåler vannkjølingen det? (med vann i)

og noen spesiel måte og feste vanntanken på

selges det noen vanntanker som passe til disse røra?

 

 

 

???????

:smile::):):)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har bestilt samme settet utenom kjøleren

kjøleren jeg bestilte er MCW462BTEC som

skal kjøle 156w peltier.

2x120 mm vifter til radiator

inovatech sin vann tank :smile: litt liten men :smile:

 

lurer på om det holder med 340 w psu til

dette opplegget med amd tb 1400 :smile:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...