Gå til innhold

OCZ - DDR Booster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde vært tatt med i testen at flere har opplevd et mer ustabilt system selv når man forer minnebrikkene med akkurat samme spenningen. Folk kan måle med multimeter på minnespenningen og den er akkurat den samme , og maskinen får BSODS med boosteren. Dette kan løses ved å bytte potmeteret byttes til et med flere turn.

 

Det burde også vært nevnt at hvis du justerer railene opp for et benchmarkingforsøk på en OCZ CPU så vil boosteren følge med! Man kan fort ha over 4.6V på minnet i små perioder her og dette burde både testen og manulen har opplyst om.

Endret av CFD
Lenke til kommentar
...og maskinen får BSODS med boosteren. Dette kan løses ved å bytte potmeteret byttes til et med flere turn.

Kan rapportere om random BSODS på mitt p4c800e deluxe m/p4 3.0 northwood og 2x512 ballistix pc3200.

 

Merket dette med en gang jeg installerte boosteren. Jeg hadde klokket til 3.450 før jeg installerte booster. Minnet sto på 2.85v i bios (max) og settings ellers var 230-2.5-3-3-5 (ikke testet lavere timings)

 

Når jeg monterte boosteren, satte den på laveste spenning (som ble 2.7) så fikk jeg memory dump under lasting av OS. Gikk i bios og sjekket, samt satte booster til 2.8. Startet på nytt, men fikk samme problem. Stilte så minnet til 220 og restartet. Samme problem igjen, men nå ikke før jeg hadde kommet inn i windows.

 

Stilte boosteren "bitte-ørlitegrann" mer opp uten at den kom over 2.8, og restartet. Da var det stabilt på 220. Prøvde så 230 igjen og det var også stabilt.

 

Tror nok kanskje at det kan være noe i det CFD sier. Flere shootere anbefaler også moden, så da er det vel bare å logge seg på elfa og kjøra på... synd at det skal være nødvendig å modifisere et slikt produkt.

 

DrE

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke DDRbooster på et nForce4 DFI kort som kan gi 4v til minnet fra før?

War - For å teste etter kompatibilitetsproblemer, de fleste tester ble utført på NEO2 kortet. (Og ja, DFI kortet eier NEO2!)

 

CFD - Har hørt om, og skal bestile deler til pot modifikasjonen, så får vi se se hva jeg finner ut av. Har også lest det er mange med mindre problemer etter en modifikasjon, så det er nok mye i det du sier :)

 

DrErling - Jeg testet desverre ikke Boosteren på P4 plattformen. Det er derimot en kjent sak at endel Intel kort har problemer pga VTT tracking. Ditt kort skal derimot ikke være et av dem.

Lenke til kommentar

Det er dog veldig enkelt å gjøre Vmem modden på p4c800 så selv de med dårlige loddekunnskaper skal få det til (har gjort modden mens kortet stod i maskinen siden jeg ikke gadd å demontere det og bruke tid på det engang også).

 

Selv har jeg massevis av 50k ,20 og 10k multiturn potmetere som jeg har "lånt" av diverse skoler jeg har vært elev på og bruker de flittig.

 

Som jeg sa er det viktig å gjøre folk oppmerksom på at den følger railene og man fort kan overstige 4.5V i minnespenning hvis man kjører med 3.5 normalt sett..

Det er sendt mail til OCZ om akkurat dette og håper at dette kommer med i manualen etterhvert. (siden det er OCZ PSU som har disse mulighetene)

 

Ang mange P4 kort som trenger VTT mod så er dette utrolig dumt. VTT burde alltid være halvparten av Vdimm og det er den vell på p4c800 kortene (har hatt 4slike kort og moddet 5 av dem(fikk litt betalt for å modde et kort også).

 

IC7max3 er totalt crap fordi selve layouten på PCB`en og komponentene er så dårlig at det krever så mange utrolig vanskelige modifikasjoner for å få dette kortet til å yte noe særlig.

Lenke til kommentar

Det er noen spørsmål jeg følte jeg ikke fikk svar på i artikkelen:

Hvorfor var det TO molex-kontakter?

Hvorfor hadde de forskjellig farge?

Hvorfor var de hentet fra ATX-pluggen? 5V og 12V finnes jo i de helt vanlige molex-pluggene.

Må man ha en OCZ-booster per minnekanal eller holder det med en stk til begge minnekanalene?

 

PS. Det heter vel spenningsregulator og ikke voltregulator ;)

Lenke til kommentar
Dere skulle testet OCZ DDR 500 VX eller lillebroren :)

 

Et sett av disse er på vei til en postkasse farlig nært meg :love:

 

Om jeg får utnyttet potensialet i de med en AMD 64 4000+ og DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D- 939 får jeg snart svar på.

#

Endret av War
Lenke til kommentar
anytime :) Blir det update når rammen er i hus ?

Blir nok en review av begge settene :)

 

Jeg blir hovedsakelig å teste VX brikkene på DFI kortet mitt, da rett og slett egner seg bedre til det, pga BIOS, og all VDIMM jeg trenger.

 

Jeg kommer garanter å teste med NEO2/DDR Booster også, men pga noen "kjente" kompatibilitetsproblemer med VX og NEO2 er det kun tiden som vil vise om det blir noen resultater ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...