Gå til innhold

Sikker lagring av bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja huff, dette er et problem. Når jeg nå endelig har fått meg dvd-brenner, så er det vist stoor forskjell på platene. Noen blir raskt ødelagt, noen blir det lett feilbrenninger på. CD-plater blir litt for små når en skal lagre mange bilder.. Håper det kommer noen lure tips her i tråden:D

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg kun Verbatim, har alltid brukt disse og er storfornøyd. Er veldig skeptisk til å bytte merke og så fremt ikke noe drastisk skjer så blir jeg å fortsette å bruke Verbatim til backup.

 

For hver dvdplate jeg brenner ut så brenner jeg også en ekstra, en backup av backup. Så kan jeg feks ta den ene backupen og legge på jobb.

 

Hjemme har jeg en hovedpc og 1 stk linux filserver/router og 1 gang pr uke så har jeg at Acdsee automatisk tar backup av alle bildene mine på hovedpc over til linuxserveren. Jeg har da backup av bildene mine på 2 seperate harddisker.

 

Og sånn en ekstra ekstra sikkerhet så kopierer jeg manuelt av og til bildene mine over på en 3. disk.

 

Totalt har jeg ca 15 GB med bilder.

 

Har opplevd at jeg har mistet mange bilder grunnet harddisk kræsj og jeg er ikke villig til å oppleve det igjen :D så jeg velger å være ekstra paranoid.

 

Med backup på 3 disker så er det vel "bare" tyveri og brann som er de reelle truslene. Men da får jeg håpe at jeg har dvdbackupen på en trygg plass.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...