Gå til innhold

Nedgraderer Z1010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
poenget er at ett firma som SE bør ikke slippe unna med slike manøvere bare fordi de mener telefonen er gammel. dette er en av grunnene til at open source finnes...

Slippe unna slike manøvre? SE kunne jo bare droppet å lage den firmwaren som er nyeste. Bør heller være takknemmelig for at de lar oss oppgradere mobilene gratis.

Lenke til kommentar

om valget står mellom ingen støtte og støtte som gjør gjenstanden mindre funksjonabel den da den ble kjøpt hadde jeg valgt ingen støtte...

 

og det er ikke akkurat gratis å oppgradere siden du ikke får med den nødvendige datakabelen.

 

nå om dem hadde sluppet ut fulle specs for saken i det dem stoppet støtten for det slik at noen andre kunne plukket opp tråden så hadde jeg ikke klaget. men noe slikt er vel økonomisk selvmord og det kan vi jo ikke kreve av våre økonomiske overherrer :roll:

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
om valget står mellom ingen støtte og støtte som gjør gjenstanden mindre funksjonabel den da den ble kjøpt hadde jeg valgt ingen støtte...

 

og det er ikke akkurat gratis å oppgradere siden du ikke får med den nødvendige datakabelen.

SE slapp en mobil med støtte for håndfri. Det er frivillig og gratis å bytte FW. Men ja, det bør informeres før man oppgraderer.

 

Datakabel har vel ikke noe med dette å gjøre. Det er vel ikke mulig å oppgradere Z1010 hjemme uansett? Arrester meg om jeg tar feil.

 

Du har misforstått litt. Det står ikke mellom ikke støtte og støtte med mindre funksjonalitet enn når man kjøpte den. Det står mellom ikke støtte, men dog med ny firmware med andre finesser og støtte uten forbedringene.

 

Altså, man taper ingenting på å ikke oppgradere.

Lenke til kommentar

ok, så kansje jeg overreagerer litt. men det er slitsomt å tenke på at mens så lenge det er noe som er fysisk galt (en eller annen komponent som er blåst osv) så kan hvem som helst fikse den så lenge dem vet å bruke en loddebolt og kan få tak i en reservedel. men så snart det er programvarefeil så er en nødt til å stole på at produsenten kommer med ny firmware eller lignende siden de er de eneste som sitter på kildekoden til det som driver saken.

 

og når da produsenten klarer å legge ut en ny firmware som tar knekken på handsfree støtten og samtidig sier at dette er den siste de kommer til å gi ut fordi mobilen har blitt for gammel da kan en fort få en følelse av å ha mistet kontrollen over sin egen eiendom...

 

SE gikk jo ut for ca ett år siden å lovte å legge ut firmware for nedlasting til alle nye mobiler de slipper. om z1010 kom under denne tjenesten aner jeg ikke. men uansett så trenger mann en spesiell kabel for å oppdatere mobiler (i hvertfall sist jeg sjekket hvordan det skal gjøres) og også spesiell programvare om jeg ikke tar feil.

 

ja det er frivillig å oppgradere, men hva om oppgraderingen inneholder en feil som en har gått å ergret seg over i lengre tider? det blir som å velge mellom pest og kolera som det så fint heter...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Z1010 trenger ingen spesiell kabel for ny firmware, den har "vanlig mini-usb (dvs. samme kabel som de fleste digitalkameraer bruker) og firmwaren ligger tilgjengelig på nettet.

 

Glad jeg ikke oppgraderte min ihvertfall, men at sony-ericsson burde ordnet opp i dette med en ny firmware burde det ikke være noen tvil om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...