Gå til innhold

Informasjon om Neverwinter Nights 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stoler på at Obsidian gjør jobben sin prikkfritt med NWN 2 som med Kotor 2. :)

Synd Obsidian ikke gjorde jobben prikfritt med KotOR2 da. Langt derifra faktisk!

Men vi kan håpe på at Atari gir Obsidian litt mer tid enn hva LucasArts gjorde.

Jeg synes de gjorde jobben sin, med unntak av grafikkmotoren som de "arvet" fra Bioware.

Lenke til kommentar

Godt å se at det var flere enn meg som blei skuffa over kotor2. Det som drev det første frem var jo den flotte og tydelige historien, og gimmicken med å påvirke motstanderne dine og prestige-klasser var langt fra nok til å veie opp for dette...

 

Men for å komme til saken. NWN2 kan bli veldig bra, og vi gleder oss naturligvis!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1aOK6q6F

Gammelt nytt, men ja.. VI GLEDER OSS :D

 

Syns Obsidian gjorde en BRA jobb med kotor2. Det hadde sikkert blitt enda bedre om de hadde fått litt bedre tid fra lucasarts. eller hva?

 

MEN det var en del bugs. Spilte det først på XBOX og plagdes litt med bugs der.. Grafikk som forsvant og dialoger som ikke var der etc. Tenkte som så at 'jaja.. de fikser det vel til PC-versjonen kommer ut.', men neida.. mye av det samme der gitt :(

 

men ja vi gleder oss til NWN2 og Dragon Age og Jade Empire og og og og og og...

:w00t:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at er en viss interesse for NWN2. Det er ikke tillatt å reklamere på disse forumene, men jeg antar at jeg har tillatelse til å vise til relevante sider som ikke alle kan vite om og som kan være av interesse for mange.

 

Først, NWN2 forumet. Det er her man kan poste spørsmål om NWN2 og lese hva utviklerene selv har tenkt å legge inn. Kanskje din drøm blir oppfylt hvis du leser igjennom godt nok?

 

Andre, FAQ'en som oppdateres gjevnlig av Moderator Rhomal. Dette er en privat side, men den støttes av en moderator på Obsidian forumet (som er en del av BioBoards), og er optimert for å henvende seg til enkelt spørsmål om alt developerne har sagt det siste året at SKAL være med i NWN2. De har vært veldig forsiktige om å si noe sikkert, men står det i FAQ'en, kan du være sikker på at det dukker opp. Bare tenk rimlig, og ikke ta det de sier om udøde skal være dominerende bokstavelig (ble senere tastert som en feiltolkelse av Ferret selv.)

 

For de som tenker seg å snakke litt med andre som venter... Venter og venter... Så er det et IRC rom hvor Developerne faktisk kommer innom avogtil og slepper ut en liten kommentar eller to. Finn den selve på NWN2 News siden til Rhomal.

 

Lykke til, håper vi får litt flere gode RP-fanatikere nå. :D

Lenke til kommentar
Hurra, dette gjorde virkelig dagen lysere for min del. Stoler på at Obsidian gjør jobben sin prikkfritt med NWN 2 som med Kotor 2. :)

Heh, da kommer nok jeg til å være sur og grinete for resten av 2005 :(

 

Nei, jeg håper Obsidian innser at her *BØR* de faktisk gjøre et bra stykke arbeid, holde igjen NWN2 til det er *ferdig* og så slippe et storspill. Vil ikke ha noe rusha greier. Da blir jeg glad :)

Lenke til kommentar

jk: all this stuff about the ending getting chopped.. and missing content.. etc... its just not based on reality...

 

[snip]

 

jk: the best analogy I've heard is that its like a movie... you shoot 20 hours of footage to make a 90min movie... a lot of stuff gets cut... but not because you really wanted to put it in but couldnt.. .it gets cut becuase it just doenst fit the big picture.

jk: Mord.. there are definitely different endings depending on stuff you choose to do in the game.

 

Tenkte det kunne klare opp litt murke om KotOR2, enda det egentlig ikke er ontopic, var jeg heldig nok til å få kontakt med "The Kommander" i chatrommet. Håper han ikke har noe imot at jeg tar ibruk det han sa for å si hvordan ting skjedde...

 

Altså, det er ikke det at de fikk dårlig tid. Langt der i fra. Det er bare det at de hadde nok materialle for kanskje la oss si 10 cd'er. Og de måtte bare droppe til de fikk det de ente opp med. En del av det de tok bort regner jeg at endte opp med å ustabilisere spillet og fører til noen av de bugsene som er rapportert. F.eks in mini-spillene og konversasjonene.

Lenke til kommentar
Altså, det er ikke det at de fikk dårlig tid. Langt der i fra. Det er bare det at de hadde nok materialle for kanskje la oss si 10 cd'er. Og de måtte bare droppe til de fikk det de ente opp med. En del av det de tok bort regner jeg at endte opp med å ustabilisere spillet og fører til noen av de bugsene som er rapportert. F.eks in mini-spillene og konversasjonene.

Veldig off-topic.

Edit: First off, Gamedesigning ligner ikke litt på filmskaping en gang. ;) Som amatør filmskaper og spillskaper har jeg bitte litt erfaring, og kan våge å påstå det. Men seff også noe kjente designers som f.eks. Chris Avellone i Obsid også virker å mene. :p

 

Nåja. Slik jeg har fortstått det ut fra Devs har sagt i ettertid hadde de design documents og concept design for mer, da særlig på slutten. Opp mot den releas'en som var satt hadde de ikke mulighet til å inkludere alt dette. Dermed ble flere history/character/inffluence-ends bare kuttet brått uten skikkelig avslutning.

Kommer en Dev ut offentlig å sier noe annet skal jeg bøye meg.

 

Btw, Obsid har selvfølgelig vert svært forsiktige med å ikke beskylde LucasArt for tidspress. Kunne blitt stygge saker ;)

 

Litt back on topic:

Jeg er også en av de som ikke ble så imponert av NWN. Jo jeg syntes tanken var fantastisk. Enkelt å lage moduler, muligheter for DM, støtte mod'ere osv. Alt flott. Men tatt i betraktning at det tok dem 6 år (om du legger godvilja til) så ble ikke resultat så heidundrende. Modul mekking og DM tools var noe begrenset for de seff også måtte fokusere på singleplayer. Skulle droppa det og gått helt inn for å lage et spillverktøy isteden for spill imho. Men den dagen... ;)

Obsid kommer seff til å lage en singleplayer, og kjenner jeg noen av Game Designerne i Obsid rett kommer ikke SP storyen til å være noe skvip slik jeg mener SP i NWN1 var. Men da igjen så hadde jo Bio laget gode SP frem til det tidspunkt.... :hmm:

 

Og må si DragonAge ser litt mer spennende ut akkurat nå. Men Obsid klarer nok dette fint. Det som er kulest av alt er at nå har Obsid fått nok kling i kassa til å jobbe på eget prosjekt (altså ikke lisensiert fra andre) også :)

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Neverwinter Nights har jo hvert RPG kongen helt siden det kom ut, og for meg har det vært det beste Rollespillet siden jeg først begynte å spille det. Spillte det egentlig helt til jeg begynte med WoW.

Man kan jo bare glede seg til Nwn2 da, når vi hører at atari lover en god og dyp historie, og et bredt spekter av muligheter. Graffikken kommer som en bonus spør du meg :thumbup:

Kort sagt kan vi si at nwn2 blir en av årets største nyheter (håper jeg)

Slit det med helsa! :D

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights har jo hvert RPG kongen helt siden det kom ut, og for meg har det vært det beste Rollespillet siden jeg først begynte å spille det. Spillte det egentlig helt til jeg begynte med WoW.

Man kan jo bare glede seg til Nwn2 da, når vi hører at atari lover en god og dyp historie, og et bredt spekter av muligheter. Graffikken kommer som en bonus spør du meg  :thumbup:

Kort sagt kan vi si at nwn2 blir en av årets største nyheter (håper jeg)

Slit det med helsa!  :D

5928861[/snapback]

 

Tja... håper NWN2 innfrir, personlig synes jeg det beste spillet av denne typen (sånn ca.) fremdeles er Baldur's Gate 1 (2'eren er ikke så værst heller ;)), men vi får se.

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights har jo hvert RPG kongen helt siden det kom ut, og for meg har det vært det beste Rollespillet siden jeg først begynte å spille det. Spillte det egentlig helt til jeg begynte med WoW.

Man kan jo bare glede seg til Nwn2 da, når vi hører at atari lover en god og dyp historie, og et bredt spekter av muligheter. Graffikken kommer som en bonus spør du meg  :thumbup:

Kort sagt kan vi si at nwn2 blir en av årets største nyheter (håper jeg)

Slit det med helsa!  :D

5928861[/snapback]

 

Tja... håper NWN2 innfrir, personlig synes jeg det beste spillet av denne typen (sånn ca.) fremdeles er Baldur's Gate 1 (2'eren er ikke så værst heller ;)), men vi får se.

5935009[/snapback]

 

 

Jeg har egentlig aldri spillt Baldurs Gate på PC. Lånte 1'ern på data da. Har hatt begge spillene på PS2 (broren min har ps2) og har spillt de en del. Likte 1'ern veldig godt, men 2'ern var ikke så bra etter min mening. Tenkte du på PC serien eller på playstation2?

Lenke til kommentar

 

Jeg har egentlig aldri spillt Baldurs Gate på PC. Lånte 1'ern på data da. Har hatt begge spillene på PS2 (broren min har ps2) og har spillt de en del. Likte 1'ern veldig godt, men 2'ern var ikke så bra etter min mening. Tenkte du på PC serien eller på playstation2?

5935516[/snapback]

 

PC selvfølgelig... de på PS2 er jo søppel (og det er ikke RPG heller...).

Endret av SBS
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...