Gå til innhold

MIST 500 Watt PSU - MIST500BHE12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fin test, håper dere får skikkelig utstyr snart.. :thumbup:

 

men ang anbefalingen, skal du ikke slenge opp et bilde/logo også, istedet for å bare skrive det?

 

*edit*

enda en ting som hadde vært moro var hvis du skrev hvor mange watt de lyspærene trakk, 12V x 12A = 144W + 12V x 16A = 192W :)

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Kjekt med en test av strømforsyning igjen! Dette er jo vår (overklokkernes) viktigste komponent.. Fin test, men som tha stoffi påpekte, bør dere gå til anskaffelse av bedre testutstyr. Dette er selvsagt ikke gjort i en håndvending, men det hadde vært veldig fint å få vite litt om f. eks. virkningsgraden (som i følge Microplex' egne tester er svært god for denne MIST'en).

 

Dette er for tiden den strømforsyningen jeg sikler mest på (selvsagt uten strømmen tilkoblet). Det eneste som er litt merkelig, er at Microplex ikke har tatt seg bryet med å sleeve ledningene hele veien. Hadde de gjort det, hadde den vært suverent vakker.

Lenke til kommentar

Denne MIST PSU'en virker meget bra, og spesielt interessant er det at den er så stillegående. Jeg har en Fortron Source 350w som også er svært stillegående men i dagens system spinner den opp litt pga CPU/GPU load.

 

Jeg syntes derimot det er litt dumt å kommentere særlig om støynivå når dere tester PSUen i en boks med en Raptor disk som har støy på 32 db idle.

 

Og hvilken kjøleløsning har dere på skjermkortet og CPU? Antar det også overdøver PSU'en. Det er ikke noe særlig poeng å investere i en dyr støysvak PSU hvis man ikke legger like mye i de andre komponentene syntes nå jeg. En slik PSU kommer til sin rett i et oppsett som er gjennomtenkt med valg av kjøleløsninger. Og det er jo slik at man kommer meget langt ved å velge riktige og stillegående viftebaserte kjølinger fremfor å bruke vannkjøling.

Lenke til kommentar

Vi ser på testutstyr, vi har derimot litt "begrenset" med ressuser til invisertinger akkurat nå. Nyutvikling av en 3DMark database, Kjølertestbenk & database, samt litt annet snacks må fullføres og betales først :)

 

Jeg undersøker derimot alle testbenken som det er mulig å oppdrive, deriblant lik microplex sin egen. Ingen av dem er derimot direkete billige, hehe

Lenke til kommentar
Ingen SATA-kontakter! (Ingen som reagerte på det?)

 

Jeg synes det hadde fortjent en plass på minussiden siden de fleste kjøpere av slike PSU'er trolig har SATA-harddisker. For 900kr burde det også være unødvendig å kjøpe overganger.

Strømforsyningen er ellers utrustet med et godt utvalg av kabler og kontakter. Kabelkonfigurasjonen inkluderer nemlig en 20 til 24pin konverterbar ATX kontakt, P4 12V kontakt, 7x 4-pin molex, 4x SATA kontakter, 2x FDD kontakter, og en PCIe 6-pin kontakt for skjermkort.

 

 

;)

Lenke til kommentar

Bra test! :yes: Men jeg kunne ikke se noe sted i test om lengden på kablene og om de var myke eller stive??

 

Etter min mening er dette heller ingen entusiats PSU! Men en meget bra PSU til den vanlige bruker ;)

 

Den mangler

SLI PCIe (2xPCIe 6pin)

Manuell regulering av 3,3v 5v og +12v

4xSATA er bra men det er 3 SATA disker og en cd/rw-rom

Muligheten til å cabel select altså koble av de kursene som ikke er i bruk

Eget uttak for vannpumpe

 

Alt i alt så er det ikke mange PSU som kan matche denne til samme pris

Lenke til kommentar
Bra test! :yes: Men jeg kunne ikke se noe sted i test om lengden på kablene og om de var myke eller stive??

 

Etter min mening er dette heller ingen entusiats PSU! Men en meget bra PSU til den vanlige bruker ;)

 

Den mangler

SLI PCIe (2xPCIe 6pin)

Manuell regulering av 3,3v 5v og +12v

4xSATA er bra men det er 3 SATA disker og en cd/rw-rom

Muligheten til å cabel select altså koble av de kursene som ikke er i bruk

Eget uttak for vannpumpe

 

Alt i alt så er det ikke mange PSU som kan matche denne til samme pris

Finnes det en strømforsyning med alt det der og som også er så stillegående, og har like stor effekt? Isåfall så kommer den på min ønskeliste :wee:

Lenke til kommentar
Ingen SATA-kontakter! (Ingen som reagerte på det?)

 

Jeg synes det hadde fortjent en plass på minussiden siden de fleste kjøpere av slike PSU'er trolig har SATA-harddisker. For 900kr burde det også være unødvendig å kjøpe overganger.

Strømforsyningen er ellers utrustet med et godt utvalg av kabler og kontakter. Kabelkonfigurasjonen inkluderer nemlig en 20 til 24pin konverterbar ATX kontakt, P4 12V kontakt, 7x 4-pin molex, 4x SATA kontakter, 2x FDD kontakter, og en PCIe 6-pin kontakt for skjermkort.

 

 

;)

:blush:

 

Jeg ma ha blitt snøblind eller noe i løpet av påsken :p (Så bare på de tegnede kontaktene og så ikke at SATA-kontaktene ikke var tegnet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...