Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Her kan du poste dine tegninger du har laget i sketchup!

 

klikk deg inn på ressurssiden for SketchUp får å laste ned komponenter!

 

Siste nytt

 

Google SketchUp (free)

Dette er en sketchup versjon som Google har gitt ut. Denne versjonen er gratis og inneholder enkle verktøy du trenger for å lage skisser av hus, kabinett og andre ting du vil tegne. Du kan legge til detaljer, teksturer og glass i modellen, og viss du vil kan du til slutt legge moddelen ut i Google Earth.

Google SketchUp (free) er for personlig bruk og kan lastest ned her!

 

Litt av det Google har å by på:

 

Google Sketchup (free) | Link

Gratis versjon av Sketchup

 

3dwarehouse | Link

Her kan du søke, laste ned og dele modeller med andre sketchup brukere. Fin søkemotor viss du leiter etter en spesiell modell :)

 

Litt av det sketchup.com har å by på:

 

Sketchup | Link

Her kan du laste ned sketchup som en gratis prøve versjon, prøvetiden er på 8 timer.

 

Video tutorials | Link

Skal du begynne med sketchup? Her finner du mange video tutorials som hjelper deg med å komme igang! *Anbefalest*

 

Plug-ins | Link

Her finner du forskjellige Plug-ins som kan gjøre det enklere.

For eksempel "Film & Stage" er nyttig å ha viss du skal lage en 3D modell av en scene, og for eksempel måle kamera vinkler.

 

Materials | Link

Last ned denne bonus pakken og du får flere materials som kan brukest i dine 3D tegninger.

 

Components | Link

Her kan du laste ned forskellige pakker med komponenter som gjør at du kan fokusere mer på design.

 

Viewer | Link

Sketchup Viewer er et program som gjør at du kan se på tegninger laget i Sketchup, programmet er gratis og kan lastest ned av alle.

 

 

Litt av det sketchup resursside har å by på:

 

Forum | Link

Her kan du oppdrette og svare på andres innlegg om SketchUp.

 

Guider | Link

Her finner du guider som hjelper deg med det vil selv slet med.

 

Komponenter | Link

Trenger du en komponent (hk, cd-rom etc.) er dette stedet for deg. Her kan du laste ned komponenter helt gratis som andre har laget :)

 

Last opp | Link

Har du noen komponenter som kan vere nyttige for andre? last dem opp her så andre kan laste de ned :)

 

FAQ | Link

Noe du lurer på angående siden? kanskje du får svar på det her.

 

NB!: For å få tilgang til forum og opplasting av filer må du vere medlem, registrering av medlemskap er enkelt og vil ta minimal tid.

Endret av Tonickup
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er mitt bidrag til tråden.. (NB!: Grunne til at jeg ikke la bildene inn her skikkelig var at dei er litt store, så har du ISDN eller verre kan dette ta litt tid å oppne dei... :p )

 

*fjernet linker*

 

Enda ei tegning...

det må no vel vere fleire enn bare meg som har noken sketchup tegninga liggandes vel? jamen so legg dei ut her då!

post-215-1111700857_thumb.jpg

Endret av Tonickup
Lenke til kommentar

Her er mitt Fantasi Pc jeg har laga!

 

http://img.photobucket.com/albums/v315/mr_lan/Pc1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v315/mr_lan/pc3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v315/mr_lan/Pc2.jpg

 

Nb:det er bare en Fantasi Pc!

 

jeg holder på med en Shuttle, Tonickup har hjelpet meg sinnsykt mye..vis ikke han hadde hjelpet meg med Shuttlen og andre ting,så har det rett og slett sett ut som et dass vis jeg skulle ha gjort det alene! :thumbup:

Endret av Q-TEC mannen
Lenke til kommentar
tviler sterkt på at du har tegna det du viser fram tonickup.. kan du bevise at det er du som har tegna det da?

 

edit: hvertfall de pc komponentene har jeg litt vanskelig for å tro du har tegna..

trur du ikkje på meg?

du kan no bare spørre Q-tec mannen.. der hovedsaklig han eg har tegna til der.. kan no bare spørre han.. han har no fått sketchup filene og..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...