Gå til innhold

HTPC trinn for trinn - del 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært greit med en litt bedre forklaring når en påstår at win2k ikke henger med winxp når det kommer til bildekvalitet. Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hva forskjellen her skulle være..

Henger meg på den.

 

Slipstreaming kan forresten gjøres utrolig enkelt med en drøss gratisapplikasjoner, blant andre nLite.

Lenke til kommentar

"HT har dessuten en ulempe som er hovedårsaken til at jeg velger å installere uten det: Det er vanskeligere å få en stabil og god overklokking med HT enn uten. Tro meg, jeg har prøvd det ut til fulle, både på min nåværende HTPC og dette prosjektet. Forskjellen er helt klar, og ettersom denne PC-en som sagt ikke har noen som helst nytte av HT, blir det installasjon uten det. "

 

Dette står i artikkelen, men hvis man ikke har planet om og overklokke cpu`en og kanskje har planer om og bruke pc-en til e-post, internett og annet bruk også, f. eks 1 ekstra skjerm til dette, vil det da være bedre og sette på Hyper-Threading???

 

Hvorfor/hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

*gjesp* ;) (hehe.. litt slem nå! :p )

 

Fin artikkel for de som aldri har lagt inn winXp...

 

 

Venter enda på artiklen som omhandeler bruk av tvkort, hvilke skjermkort som har de beste tv-out chippene (her er det nemlig store forskjeller ute å går).

Og ikke minst litt mer stoff rundt det med opptak fra tv..

 

En annen ting som også er en halv dags arbeid er jo å koble ting til. Man har gjerne flerne saker i stuen som VHS,DVD,DVD brenner, forsterker, flerne sett med parabol/kabel/veggantener som skal kobles til og få alt til å gå gjennom de forskjellige enhetene tilfredstilende...

 

Ser frem til flerne guider, og ikke minst på det jeg nå nevnte nå. :roll:

 

 

Keep it up! :thumbup:

Lenke til kommentar
synes mastiff burde komme med noe gode kilder til forskjellen på billedkvaliten.

ellers så leste jeg bare raskt igjennom, og det virker som en finfin guide.

Litt enig. Hva er forskjellen på Windows 2000 og Windows XP egentlig? Hva mangler Windows 2000?

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å bygge meg en HTPC i nærmeste fremtid, men dette var jo unektelig en spennende serie artikler. Nesten som å lese en god bok :) Gleder meg til neste kapittel.

 

Takk Mastiff for underholdningen så langt....må det bare fortsette. Tviler ikke på at jeg bare "MÅ" prøve jeg også :D

Lenke til kommentar

Jeg lovet jo at denne ville bli for enkel for mange... ;)

 

Årsaken til bildeforbedringen ligger i måten DirectX fungerer på Win2K og WinXP SP2. Før SP2 var det ikke særlig forskjell, men etter at SP2 sammen med DirectX 9c kom, er det ingen bønn. Jeg har sett forskjellen selv (jeg hadde en maskin med Win2K inntil nylig), og jeg har lest forklaringen på hvorfor det er sånn, men ikke be meg om å forklare det, for jeg skjønte det ikke helt selv. Men jeg tror av og til mine egne øyne. :)

 

Og jeg kan ikke få understreket dette nok: For å få det hele skikkelig stabilt, bør den som allerede har en Windows-installasjon installere på nytt med slipstreamed SP2. Å oppgradere funker stort sett greit, men jeg har et par "nettkjenninger" som har hatt problemer med hakking i filmer og lignende etter oppradering og blitt kvitt det igjen ved å installere fra grunnen av.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...