Gå til innhold

Toner ned forventning til dobbelkjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det være at Intel har problemer med disse?

Selv om jeg foretrekker A64/Opteron så er det best med HARD konkurranse i prosessormarkedet!

 

Det som er så bra med dualcore (mm) er at nå "må" endelig programvareprodusentene satse med på multitråds optimalisering. Nå som flerprosessor (kjerne) også kommer til "mannen på gata" så er det ikke bare CAD-programvare osv som trenger dette.

 

(har kjørt dual i årevis selv.. har ikke planer om å slutte)

Lenke til kommentar
Kan det være at Intel har problemer med disse?

Selv om jeg foretrekker A64/Opteron så er det best med HARD konkurranse i prosessormarkedet!

 

Det som er så bra med dualcore (mm) er at nå "må" endelig programvareprodusentene satse med på multitråds optimalisering. Nå som flerprosessor (kjerne) også kommer til "mannen på gata" så er det ikke bare CAD-programvare osv som trenger dette.

 

(har kjørt dual i årevis selv.. har ikke planer om å slutte)

Når man først går dual går man aldri tilbake ;)

Er veldig glad i mine Opteron 244 :thumbup:

Lenke til kommentar

JA.. det er sant! Blir en helt annen "flyt" i arbeidet med SMP. Vi får se hvor mye raskere det går etter hvert. Dette kommer jo ann på hvor bevisste programvare-produsentene blir..

 

Uff.. nå fikk jeg enda en PC som jeg må sette i siggen min.. blitt lang liste etter hvert..

Lenke til kommentar

Ut ifra informasjon i diverse publikasjoner kan det tolkes som at Pentium D kommer i to versjoner :

 

Dual Core 32 Bits instruksjonssett Smithfield.

Dual Core Extreme Edition 64 Bits instruksjonssett.

 

Fant denne posten hos Intel som kan tyde på at dette stemmer, men leter fortsatt etter noe som kan bevise at smithfield er 64bits også.

 

 

Edit : Fant selvfølgelig ut at Smithfield er 64bits den også Artikkel, blir litt irritert når det ikke står helt ordrett at den støtter 64bits.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Blir dette en Pentium 4 eller en "Pentium 5"?
Intel kommer til å implementere to kjerner i Pentium 4 i løpet av sommeren der serien vil bli solgt som Pentium D 800. Trolig kan vi regne med 800 MHz systembuss og 2 MB L2 cache splittet i 1 MB pr. kjerne. Denne prosessorserien er også kjent under kodenavnet "Smithfield".
Lenke til kommentar
Er egentlig ett fett om Intel kommer med dobbeltkjerner eller ikke, eneste som interesserer meg er AMD Opteron 90nm dualcore.

 

Men klart litt konkurranse på markedet skader ikke :thumbup: (hvis den kommer da)

Intel sin dual-core virker som ett dårligere produkt, men det er fortsatt i alles interesse at de får de ut, og skviser prisene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke så rart egentlig når hverken "Smithfield" eller dens etterfølger "Presler" blir skikkelige dobbelkjerne-prosessorer slik som POWER5, "Montecito" eller dobbelkjerne-Opteron:

 

Rushing out the double whammy

At IDF, it became very obvious: Smithfield XE was basically two XeonDPs almost literally bolted together on one die. The standard Smithfield is the same, except HT is disabled, even with their separate bus interfaces, while the next round, Presler, is two separate CPU chips in one package.

 

So, in a way, neither of these is actually a dual-core CPU, like POWER5, Montecito or dual-core Opteron would be: Smithfield is a dual CPU chip, where two totally separate processors happen to share a single chip, and Presler is a dual-chip DCM (dual-chip module).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...