Gå til innhold

TEST: SimpleTech SimpleShare 250 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å bruke den på en mac?

Jeg har ikke noe særlig god kunnskap til MAC, men tipper at dette vil fungere. Denne enheten kjører selv en form for Linux og mappene deles med NFS og Samba.

 

Harddiskontrolleren i enheten er av PATA-typen.

 

Det finnes også flere lignende løsninger. Linksys har en som heter NLSU2 som har 2 USB porter, men ingen intern harddisk. Synology Diskstation ligner svært mye på SimpleShare enheten.

Lenke til kommentar
Er det mulig å bruke den på en mac?

Jeg har ikke noe særlig god kunnskap til MAC, men tipper at dette vil fungere. Denne enheten kjører selv en form for Linux og mappene deles med NFS og Samba.

 

Harddiskontrolleren i enheten er av PATA-typen.

 

Det finnes også flere lignende løsninger. Linksys har en som heter NLSU2 som har 2 USB porter, men ingen intern harddisk. Synology Diskstation ligner svært mye på SimpleShare enheten.

Det at den kan fungere som en ekstern HD sier mer eller mindre seg selv. Problemet er heller at det er høyst usansynlig at de andre løsningene den den har å tilby vil fungere bra, om i det hele tatt.

 

Hadde det vært mulig om det stod et eller annet sted i testen om det er eller ikke er mac støttet, for fremtidige tester. Er fult klar over at mac folk er en minoritet, men vil vel ikke tro at det skal så alt for mye til å spørre leverandøren om det er mac støttet eller ikke på produkter der det ikke er en selfølge at det er er eller ikke er mac støttet.

 

Det var ellers en god test, kommer nok til å skaffe meg noe lignende siden min maskin ikke har flere interne HD plasser, og det kan være greit å få støyen litt vek fra rommet. Er det mulig å sette opp en maskin over usb 2 nettverk med denne dingsen, og så kjøre remote controle på maskinen?

Lenke til kommentar
Er det mulig å bruke den på en mac?

I følge SimpleTech skulle det gå helt greit sammen med Mac. Trodde jeg hadde nevnt det i testen, men når jeg tenker meg nøyere om tror jeg faktisk at jeg greide å slette det igjen. Jeg skal sjekke ut mer i morgen.

Lenke til kommentar
Hvordan kobler man til denne netverkstasjonen?

Kobler til hvor tenker du på?

 

Enheten trenger strøm og nettverkstilgang for å fungere. Hvor du kobler til strømkabelen sier seg selv, og det gjør vel nesten nettverkskabelen også. I stikkontakten med den første og i en hub/switch med nettverkskabelen. Hvis man så er koblet til huben/switchen med en annen maskin starter moroa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...