Gå til innhold

Dobbelkjerneproblemer for Intel 915 og 925


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel ikke så veldig uventet at gamle hovedkort ikke funker når en skal ha noe nytt på CPUer. Jeg venter ihverfall til dobbeltkjerne CPUer er ute til jeg kjøper et hovedkort jeg har tenkt til å bruke dobbeltkjerne CPU på. Uansett om det blir AMD eller Intel

Lenke til kommentar

Kan jo være at noen av de nyere hovedkortene til Intel kun trenger en bios oppdatering. Har jo vært mye nye features som har blitt aktivert ved kun en bios oppgradering før så vi bør ikke se bort ifra det.

 

 

Og ja, det blir sikkert det samme problemet med amd også (som sikkert løser seg med nyere bios).

Lenke til kommentar

Ikke den store bomben at ikke eksisterende brikkesett/HK støtter dobbelkjerne, vil tro begge CPU produsentene vil støte på omtrent samme problemer her.

 

Personlig synes jeg det er like greit, det er bedre å få ett HK med ett brikkesett som er optimalisert for CPUen man skal bruke, først som sist.

Lenke til kommentar
Uff, jeg ler :!:

 

Vil nåværende AMD'ere også få samme problem?

Ifølge the inquirer så vil ikke den nye A64 revisjonen (E) fungere på endel nforce3/4 hovedkort. Når det er tilfelle, så er det lite sannsynlig at dual core varianten med enda mer nytt skal fungere..

Ser ikke helt hva dette er å le av, jeg hadde faktisk ventet at en måtte bruke nye hk til disse både når det gjelder Intel og amd sine cpuer.

Og om en tenker litt lengre før en "ler" så må en jo ha ny prosessor fra amd når DDR2 overtar, men sånn er det bare.

Lite å le av synest nå jeg da. :hmm:

Lenke til kommentar

Eneste grunn til at jeg ler, er at det er mange som kjøper nytt i dag, og må kjøpe nytt imorra for å kunne ha i det minste mulighet for dualcore (på samme sokkel).

 

Jeg prøver å tenke litt fremtidig, siden jeg har planer om å svi av 10-12 tusen kroner på en PC selv en eller annen gang om ikke lenge.

 

Det er så mange som sier at SLI, deluxe ditt og datt og nforce4 er fremtidsrettet. Også kommer dette oppi det hele? Jeg har faktisk ikke tenkt på at dualcore kunne bli et "problem" før hw.no kom med nyheten.

 

Poenget, de som har kjøpt kremen idag, vil ikke ha mulighet for å kunne oppgradere systemet sitt til dualcore likevel (inntil det motsatte er bevist), selv om cpu kommer på samme sokkel. Så jeg kan ikke si det var så fremtidsrettet likevel.

 

Problemet er at det er så jeskla mye som kommer på "kort tid" synes nå jeg. Alt køer seg opp med SLI og nForce4 og at på til dualcore. Blir salig mas å bestemme seg for hva hardware jeg vil kjøpe når det er så mye bra som hoper seg opp.

 

Det ville, i min mening, være dumt å kjøpe et hovedkort hvor dualcore ikke vil la seg brukes. For jeg er ikke villig til å kjøpe nytt hovedkort om 3 år bare fordi dualcore ikke lot seg bruke.

 

Derfor ler jeg :p

Lenke til kommentar
Uff, jeg ler :!:

 

Vil nåværende AMD'ere også få samme problem?

Ifølge the inquirer så vil ikke den nye A64 revisjonen (E) fungere på endel nforce3/4 hovedkort. Når det er tilfelle, så er det lite sannsynlig at dual core varianten med enda mer nytt skal fungere..

Tja, AMD har vel lovt at dualcore skal være kompatibel med dagens hovedkort, med i værste fall en biosupdate. Det kan jo tyde på at det kommer til å virke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Uff, jeg ler :!:

 

Vil nåværende AMD'ere også få samme problem?

Ifølge the inquirer så vil ikke den nye A64 revisjonen (E) fungere på endel nforce3/4 hovedkort. Når det er tilfelle, så er det lite sannsynlig at dual core varianten med enda mer nytt skal fungere..

Tja, AMD har vel lovt at dualcore skal være kompatibel med dagens hovedkort, med i værste fall en biosupdate. Det kan jo tyde på at det kommer til å virke.

 

AtW

Det er det jeg også mener å ha lest en plass. Men klarer ikke huske hvor. :hmm:

Lenke til kommentar
Det ville, i min mening, være dumt å kjøpe et hovedkort hvor dualcore ikke vil la seg brukes. For jeg er ikke villig til å kjøpe nytt hovedkort om 3 år bare fordi dualcore ikke lot seg bruke.

 

Derfor ler jeg :p

Tre år??? :hmm:

 

Du mener vel tre måneder? Har aldri hatt ett hovekort i tre år eg :p

Lenke til kommentar
Tre år???  :hmm:

 

Du mener vel tre måneder? Har aldri hatt ett hovekort i tre år eg :p

For all del, jeg bytter ikke hovedkort på 3mnd! :) Da har jeg i så fall valgt dårlig kort, fått feil på kort eller bare kjøpegal.

 

Jeg sitter fortsatt med et slikt hovedkort Asus A7M266 Hovedkort for Socket A (DDR) som jeg kjøpte i juni 2001. Begynner faktisk å nærme seg 4 år nå :p Denne CPU, AMD Socket A T-bird 1.33 GHz OEM 266MHz funker enda.

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...