Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Her kan du poste absoultt ALT du har å si om gitar, gitarister eller gitarspilling generelt.

 

Tenkte å ha linker til forskjellige nyttige steder her i første posten, så dere kan bare komme med forslag til det.

 

Nyheter:

Alle store nyheter innen gitarverdenen

 

Tab-sider:

 

MxTabs - En av de beste tab-sidene som fins - flott design

OnLineGuitarArchive (OLGA) - Designmessig dårlig - perfekt for litt eldre sanger

Ultimate Guitar - Mindre oversiktlig enn de to forrige

Guitartabs

Motorpsycho guitar-tabs

 

Tabrobot - Søkemotor for tabs, finner du det ikke her, er det sannsynligvis ikke lagt ut noen steder. Søker på alle de største tab-sidene så vel som en god del av de mindre.

 

Powertabs.net TAB-filer til PowerTab

PowerTab Editor - Avspiller til TAB filer

 

GuitarPro

GuitarPro Tabs - Liste over sider med tabs til GuitarPro

Flere GuitarPro tabs

 

Gitarprodusenter:

Gibson Guitars

Fender Guitars

Ibanez

Epiphone

Morgan

Jackson Guitars

 

Gitarforhandlere i Norge:

Dritfete gitarer

Odd Furnes musikk

Gjøvik, Hamar og Lillehammer musikk

Jiwestone - nettbutikk

Sound1

Bruktutstyr:

Musikkweb.no

 

Liste over diverse nyttig info i tråden! Takk til ePsiLON47 som leste gjennom tråden og plukket ut det viktigste, såvel som til de som skrev disse innleggene. :)

Endret av SGE7000
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

flott med en gitar tråd (som er generell).

 

Istedenfor å måtte sitte å lese et tekst dokument kan man laste ned et program hvor man ser tabben sammtidig som man hører sangen i MIDI format. Går en god del hakk raskere å lære en sang da.

 

Det er hovedsaklig 2 slike programmer der ute (mulig det finnes noen flere). Powertab som er Freeware og GuitarPro som er litt mer avansert og koster noe. Powertab vil uansaett være mer en bra nok til de aller fleste.

 

PowerTabs.net - Last ned TAB filer til Powertab

PowerTabEditor - spiller av filene

 

GuitarPro -

GuitarPro TABs - Her er det en liste over diverse sider som hoster GuitarPro TABs.

 

Håper dette vil være til hjelp for noen :)

Endret av andesam
Lenke til kommentar
flott med en gitar tråd (som er generell).

 

Istedenfor å måtte sitte å lese et tekst dokument kan man laste ned et program hvor man ser tabben sammtidig som man hører sangen i MIDI format. Går en god del hakk raskere å lære en sang da.

 

Det er hovedsaklig 2 slike programmer der ute (mulig det finnes noen flere). Powertab som er Freeware og GuitarPro som er litt mer avansert og koster noe. Powertab vil uansaett være mer en bra nok til de aller fleste.

 

PowerTabs.net - Last ned TAB filer til Powertab

PowerTabEditor - spiller av filene

 

GuitarPro - TAB filene til dette programmet finner man rundt forbi på nettet, jeg har ikke funnet noen dedikert side til slike tabs. Men så har jeg egentlig ikke letet heller.

 

Håper dette vil være til hjelp for noen :)

Gitarpro-tab side.

Lenke til kommentar

Ingen åpenbare nedturpunkter, altså?

 

Noen tips til forsterkere til en rimelig pris? Helst i overkant av 50 watt.

 

jeg ville kjøpt marshall forsterker. det er kvalitet!

 

Jepp, men det koster. MG50DFX på 50 watt koster nesten 4000,- :----(

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Purify:

Man får det man betaler for. Personlig har jeg ingen tro på at FMR212'en er egnet til å presse ut tilfredstillende toner etter min mening, men smaken er jo som baken. Selv Marshall MG serien mener jeg er å skyte seg selv i hodet.

 

Om jeg var deg, ville jeg definitvt gått for noe brukt. Om du vil ha MArshall lyd til en billig penge, kan du sjekke ut AVT2000 serien. Disse har rør i preamp, men transistor sluttrinn. Lyden blir aldri det samme som rør, men er grei nok.

 

En ting som er ganske vesentlig; hva slags musikk spilelr du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...