Gå til innhold

TEST: TwinMOS RedRock


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bror min fikk en av meg i bursdag gave som gikk istykker etter noen måneder uten at den hadde gått i bakken, nå har den andre blitt ødelagt og enda den heller ikke er gått i bakken en gang. anbefaler nok heller en Muvo TX FM som virker mye bedre.

Det samme skjedde meg, men netshop ga faen :wallbash:

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

min 512mb varte vel i opptil 5timer(fra jeg fikk den, ikke i spilletid :ohmy: ), før den kasta inn håndklet og avslutta sitt korte liv.

 

Og i løpet av denne perioden låste den seg selvsagt regelmessig, fikk sjeldent høre en hel sang før jeg ble møtt av en høyfrekvent lyd.

 

Så for all del, STYR UNNA!

 

(fikk heldigvis hevet kjøpet, så jeg tapte ingenting på den)

Endret av dossi
Lenke til kommentar

Har hatt denne spilleren siden juli, og syns ikke noe av det negative som er nevnt av hverken dere eller testen er i nærheten så ille som dere skal ha det til. Først må jeg si at; nei, jeg stiller ikke akkruat store krav, men denne spilleren duger mer enn godt nok til mitt bruk!

 

Det tok en ukes tid før jeg ble vant til knappene og bruken av spilleren, men som det er med alle nye produkter jeg prøver, så kommer jeg inn i det til slutt og ender opp med å bli stort sett fornøyd :)

 

Knappene er veldig små i forhold til mange andre spillere, men jeg har ikke noe problem med å betjene spillere igjennom treningsjakka når jeg er ute å løper med den. Jeg skjønner ikke helt hvorfor enkelte har vansker med å betjene den når de ser hva de holder på med. Ikke har jeg små fingre heller.. trodde jeg.

 

Jeg skal si meg enig i at menysystemet kunne de gjerne brukt et par minutter lenger tid på å utvikle, men "bla til det du skal ha"-metoden fungerer den også. :p

 

 

Så til to av problemene som er nevnt:

 

Høyfrekvente lyder plaget meg enkelte ganger, men om det er mp3'er med variabel bitrate (eller hva det nå heter) eller headsettet er jeg ikke helt sikker på enda. Et par uker etter jeg kjøpte spilleren, gikk jeg også til innkjøp av "Koss - The Plug", og har ikke hørt en eneste slik lyd på flere måneder. :) Så det tyder på at headsettet er problemet for meg her.

 

 

Frysing:

 

Hver eneste gang batteriet kom ned til rundt 60% så frøys spilleren under oppstarten og det var jo ikke særlig gøy. Ikke fikk jeg supporten til Komplett til å forstå hva som var problemet heller, noe fordi de sikkert ikke var kjent med den, så jeg var nødt til å løse problemet selv. Når jeg slår på spilleren så passer jeg på at holdknappen står på 'Locked'. Akkurat i det lyset på knappene begynner å lyse så vipper jeg bryteren over til 'Åpen'. Jeg har brukt denne metoden for å slå den på i 4-5 måneder og enda ikke vært plaget av frysing. Før jeg gjorde det slik frøys den ca hver tredje gang. Jeg er klar over at dette er en knotete måte å gå forbi problemet på, men det fungerer! :thumbup:

 

 

Dette er som alle har lagt merke til en billig spiller og kan ikke sammenlignes mot størsteparten av andre mp3-spillere på markedet. Den passer derimot ypperlig for min del da jeg ikke trenger å passe på den som om den skulle vær det kjæreste jeg eier. Den har holdt godt i et halvt år med hard trening og det var jo derfor den ble kjøpt.

Lenke til kommentar
Nå som Apple har lansert iPod Shuffle 512mb til 900kr er det ikke lenger tvil....

Vil ikke si det akkurat... Shuffle har god lyd, men ikke display, noe som trekker særdeles ned...

Nei, muvo TX er og blir valget forløpig alternativt visse billige mp3 spillere på Elkjøp f.eks Napa 1 gb jeg fikk til 1295,- som også er kvalitet :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå som Apple har lansert iPod Shuffle 512mb til 900kr er det ikke lenger tvil....

Vil ikke si det akkurat... Shuffle har god lyd, men ikke display, noe som trekker særdeles ned...

Nei, muvo TX er og blir valget forløpig alternativt visse billige mp3 spillere på Elkjøp f.eks Napa 1 gb jeg fikk til 1295,- som også er kvalitet :thumbup:

iPod Shuffle 512mb (min mening):

 

Pluss:

 

- Pris

- Vekt

- Batterikapasitet

- God kvalitet

- Design

- "shufflefunksjon"

- Den er fra Apple!

 

Minus:

 

- Ikke skjerm (dette blir man vant til altså, hele vitsen er jo at den skal spille shuffle, da er skjerm nesten ikke nødvendig, syntes jeg da :tease:)

- Liten plass?

 

Ellers har jeg en Asono Emp-z 256mb (verdens minste Mp3) uten display som jeg er meget fornøyd

med. Konge å trene med! :!:

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest en del av de negative komentarene deres og kan si meg enig i noen av dem , men etter at min TwinMOS RedRock 512MB spiller låste seg første gangen gikk jeg på nettet og lastet ned siste softwaren og vips ingen problemer what so ever :thumbup: og nå har jeg altså brukt den jevnt og trutt i 3 måneder etter flashen :p

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest en del av de negative komentarene deres og kan si meg enig i noen av dem , men etter at min TwinMOS RedRock 512MB spiller låste seg første gangen gikk jeg på nettet og lastet ned siste softwaren og vips ingen problemer what so ever :thumbup: og nå har jeg altså brukt den jevnt og trutt i 3 måneder etter flashen :p

Har du link til softwaren?

Lenke til kommentar

Har hatt denne spilleren (256MB-versjonen) i ca. et halvår nå, og mine erfaringer stemmer jevnt over godt med testen her. Men har i tillegg merket meg følgende.

 

- Batteridekselet sitter ganske løst på (klarte faktisk å miste det for en uke siden) og det er noe "tomrom" mellom luken og batteriet, slik at batteriet ligger litt løst inni der. Når batteriet i tillegg er dårlig festet i polene, fører dette til at batteriet noen ganger mister kontakten når spilleren blir utsatt for et støt el.l., slik at spilleren slår seg av.

 

- Har flere ganger opplevd at filer jeg lagrer på denne, forsvinner (mappestruktur og MP3-filer blir av en eller merkelig grunn værende)

 

Ikke det beste kjøpet jeg har gjort, nei...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...