Gå til innhold

NextGenTel lanserer ADSL2+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er latterlig dyrt sammenliknet med f.eks. Dataguard.

 

Jaha? Jeg er enig i at prisen er for høy, men jeg er ikke enig i at Dataguard er spesielt mye billigere (nå er jeg også eksisterende NGT-kunde, så tallene er regnet ut med det i bakhodet):

 

- Dataguard opererer med priser eks. mva! - "849,- i måneden" blir altså 1061 kroner

- Etablering uten fasttelefon: 1995,- (ink. mva)

- Tillegg pr. måned uten fasttelefon: 75,- (ink. mva)

- Tillegg pr. måned for faktura: 99,- (ink. mva)

- Bindingstid 24 mnd.

- Fra bestillingsskjemaet: "I perioder med stor belastning på nettet kan kunden kunne oppleve å få dårligere kapasitet og hastighet enn oppgitt. Utenlandskapasiteten er begrenset."

 

Dette er ikke ting jeg liker å høre fra en potensiell leverandør. Nei du, da oppgraderer jeg heller NGT-linjen min gratis til ADSL2+, så får jeg en linje jeg har større tro på at skal holde, kapasitetsmessig.

 

Dataguard pr. måned: 1318,- (inkludert 83,- ekstra pr. måned i to år når man regner med etableringsavgiften)

 

NGT pr. måned: 1398,- (inkludert to IP-telefoni linjer, et års bindingstid)

 

Hva synes du den beste dealen er?

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
- Etablering uten fasttelefon: 1995,- (ink. mva)

- Tillegg pr. måned uten fasttelefon: 75,- (ink. mva)

Jeg lurer på når man kan slutte å betale for tjenester man ikke bruker... :roll:

 

PS. Årsprisene på NGT's 2+ tilbud blir:

12.000/1.500 - 11.976kr + innmelding

25.000/1.500 - 16.776kr + innmelding

 

Dette synes jeg blir alt for dyrt for meg. Så jeg holder meg til langt lavere båndbredder.

Lenke til kommentar
Egner ADSL2+ seg bra til spilling ?

Det er vel veldig avhengig av hvordan NGT ordner med routing av linja og hvor mange hopp det er mellom deg og serveren.

 

Den vanlige linja til NGT egner seg ikke spesielt til proff spilling da den kan ha høy ping, hvordan det er med adsl2+ er jeg usikker på men regner med at den ikke er noe mye bedre enn adsl+ til NGT.

 

Vi får vente og se.

Lenke til kommentar

Det er latterlig dyrt sammenliknet med f.eks. Dataguard.

 

Jaha? Jeg er enig i at prisen er for høy, men jeg er ikke enig i at Dataguard er spesielt mye billigere (nå er jeg også eksisterende NGT-kunde, så tallene er regnet ut med det i bakhodet):

 

- Dataguard opererer med priser eks. mva! - "849,- i måneden" blir altså 1061 kroner

- Etablering uten fasttelefon: 1995,- (ink. mva)

- Tillegg pr. måned uten fasttelefon: 75,- (ink. mva)

- Tillegg pr. måned for faktura: 99,- (ink. mva)

- Bindingstid 24 mnd.

- Fra bestillingsskjemaet: "I perioder med stor belastning på nettet kan kunden kunne oppleve å få dårligere kapasitet og hastighet enn oppgitt. Utenlandskapasiteten er begrenset."

 

Dette er ikke ting jeg liker å høre fra en potensiell leverandør. Nei du, da oppgraderer jeg heller NGT-linjen min gratis til ADSL2+, så får jeg en linje jeg har større tro på at skal holde, kapasitetsmessig.

 

Dataguard pr. måned: 1318,- (inkludert 83,- ekstra pr. måned i to år når man regner med etableringsavgiften)

 

NGT pr. måned: 1398,- (inkludert to IP-telefoni linjer, et års bindingstid)

 

Hva synes du den beste dealen er?

Da forandrer selvsagt saken seg, det er jo totalt villedende det som presenteres på websidene deres. Drøyt for å si det mildt... Men sett at man faktisk har fasttelefon, så er tilbudene til Dataguard likevel ikke langt unna det NGT tilbyr, og det sier jo ganske mye. Det finnes dog andre leverandører i Norge, de fleste i lukkede nett, som tilbyr ADSL2+ langt billigere, men dette er jo dessverre ingen direkte konkurrenter til NGT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...