Gå til innhold

Snart nye AGP-modeller fra ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja.. da er det utelukket. :no: Syns det er litt småirriterende at de skal presse oss over på PCIe.

Hvorfor det? PCI-E er jo fremtiden, og hvis man skal henge seg oppi gamle standarder alt for lenge, går verden ikke fremover. Det var sikkert et ramaskrik da ISA forsvant også. Og PCI-E skal jo erstatte både AGP og PCI. Dermed forsvinner en ganske stor flaskehals.

Lenke til kommentar
Jaja.. da er det utelukket.  :no: Syns det er litt småirriterende at de skal presse oss over på PCIe.

Hvorfor det? PCI-E er jo fremtiden, og hvis man skal henge seg oppi gamle standarder alt for lenge, går verden ikke fremover. Det var sikkert et ramaskrik da ISA forsvant også. Og PCI-E skal jo erstatte både AGP og PCI. Dermed forsvinner en ganske stor flaskehals.

Rett og slett fordi det enda ikke er nødvendig. Det er ikke noe økt ytelse ved overgang fra AGP til PCIe og da syns jeg det er å framkynde noe som egentlig godt kunne ha ventet en stund til for de aller fleste. Jeg kommer nok til å kjøpe PCIe jeg også etterhvert men det haster overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Jaja.. da er det utelukket.  :no: Syns det er litt småirriterende at de skal presse oss over på PCIe.

Hvorfor det? PCI-E er jo fremtiden, og hvis man skal henge seg oppi gamle standarder alt for lenge, går verden ikke fremover. Det var sikkert et ramaskrik da ISA forsvant også. Og PCI-E skal jo erstatte både AGP og PCI. Dermed forsvinner en ganske stor flaskehals.

Rett og slett fordi det enda ikke er nødvendig. Det er ikke noe økt ytelse ved overgang fra AGP til PCIe og da syns jeg det er å framkynde noe som egentlig godt kunne ha ventet en stund til for de aller fleste. Jeg kommer nok til å kjøpe PCIe jeg også etterhvert men det haster overhodet ikke.

Sier ikke at man i dag vil hente noe særlig ekstra ytelse ved å gå over fra AGP til PCI-E. Men det som teller mer, er at PCI-E byr på flere muligheter enn AGP. F.eks. så kan en PCI-E port for grafikkort levere en del mer strøm til skjermkortene enn det en AGP-port kan. For ikke å snakke om mulighet for SLI.

Lenke til kommentar
Sier ikke at man i dag vil hente noe særlig ekstra ytelse ved å gå over fra AGP til PCI-E. Men det som teller mer, er at PCI-E byr på flere muligheter enn AGP. F.eks. så kan en PCI-E port for grafikkort levere en del mer strøm til skjermkortene enn det en AGP-port kan. For ikke å snakke om mulighet for SLI.

Ja.. er enig med deg der og ser jo PCIe som en naturlig vei å gå. Jeg syns bare det bør gå sin naturlige gang f.eks ved at det er et ytelseshopp som gjør det attraktivt å bytte eller at man går over til PCIe ved nyinnkjøp av pc/hovedkort.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...