Gå til innhold

TEST: Corsair TWINX1024-4400C25PT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"konkurransedyktig pris"? Jeg synes nå uansett at 2350kr er i drøyeste laget for 1GB ram når man får 1GB PC3200 til bare 1030kr.

 

Hvis man da sammenligner ram til samme prislappen:

* 1GB (2x512) Corsair PC4400 CL2,5 til 2355kr

* 2GB (4x512) Twinmos PC3200 CL2,5 til 2108kr

så ville jeg klart valgt 2GB ram selv om det ikke egner seg til overklokking. Det å sette ned hastgiehten på minnet fra 1:1 til ett hakk lavere gir ikke så mye ytelsetap at det er verd å ofre 1GB minne for å få det.

Lenke til kommentar
"konkurransedyktig pris"? Jeg synes nå uansett at 2350kr er i drøyeste laget for 1GB ram når man får 1GB PC3200 til bare 1030kr.

 

Hvis man da sammenligner ram til samme prislappen:

* 1GB (2x512) Corsair PC4400 CL2,5 til 2355kr

* 2GB (4x512) Twinmos PC3200 CL2,5 til 2108kr

så ville jeg klart valgt 2GB ram selv om det ikke egner seg til overklokking. Det å sette ned hastgiehten på minnet fra 1:1 til ett hakk lavere gir ikke så mye ytelsetap at det er verd å ofre 1GB minne for å få det.

Må si meg enig der, men hvis man sammenligner med andre high-end minnemoduler så er den kanskje konkurransedyktig.

Lenke til kommentar
"konkurransedyktig pris"? Jeg synes nå uansett at 2350kr er i drøyeste laget for 1GB ram når man får 1GB PC3200 til bare 1030kr.

 

Hvis man da sammenligner ram til samme prislappen:

* 1GB (2x512) Corsair PC4400 CL2,5 til 2355kr

* 2GB (4x512) Twinmos PC3200 CL2,5 til 2108kr

så ville jeg klart valgt 2GB ram selv om det ikke egner seg til overklokking. Det å sette ned hastgiehten på minnet fra 1:1 til ett hakk lavere gir ikke så mye ytelsetap at det er verd å ofre 1GB minne for å få det.

 

Du er overmoden for en Volga M21 :whistle:

Lenke til kommentar
"konkurransedyktig pris"? Jeg synes nå uansett at 2350kr er i drøyeste laget for 1GB ram når man får 1GB PC3200 til bare 1030kr.

 

Hvis man da sammenligner ram til samme prislappen:

* 1GB (2x512) Corsair PC4400 CL2,5 til 2355kr

* 2GB (4x512) Twinmos PC3200 CL2,5 til 2108kr

så ville jeg klart valgt 2GB ram selv om det ikke egner seg til overklokking. Det å sette ned hastgiehten på minnet fra 1:1 til ett hakk lavere gir ikke så mye ytelsetap at det er verd å ofre 1GB minne for å få det.

Jeg er ikke enig i det, men det er vell en smaksak. :roll: Hvor ofte trenger en 2 gb ram? Vil si det er mer å hente på en hissig overklokk og 1 gb med kvalitetsram fra OCZ, Crucial eller Corsair.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
"konkurransedyktig pris"? Jeg synes nå uansett at 2350kr er i drøyeste laget for 1GB ram når man får 1GB PC3200 til bare 1030kr.

 

Hvis man da sammenligner ram til samme prislappen:

* 1GB (2x512) Corsair PC4400 CL2,5 til 2355kr

* 2GB (4x512) Twinmos PC3200 CL2,5 til 2108kr

så ville jeg klart valgt 2GB ram selv om det ikke egner seg til overklokking. Det å sette ned hastgiehten på minnet fra 1:1 til ett hakk lavere gir ikke så mye ytelsetap at det er verd å ofre 1GB minne for å få det.

Det blir jo litt feil å sammenligne Corsair med TwinMos "eco" RAM.

 

Corsair er som regel stabile, gode overklokkere, og kjappe.

Mens TwinMos som regel er ustabile, ingen overklokkere, og ikke så kjappe.

 

Så ville helt klart valgt 1gb med de Corsair, enn 2gb med TwinMos.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Synes det er UTROLIG svakt av hw.no å teste disse på et Intel system som attpåtil bare gir 2,75V. :thumbdown:

 

Hadde ikke giddet å levere produkter til en side som legger så lite i å få produktet til å fremstå på best mulig måte, hvis jeg hadde jobbet for Corsair.

 

Og ikke forsøk å ro dere unna med å skylde på at overklokking.no tar seg av klokkingen. I årevis har EC (yummy, han måtte bytte nick pga han dreit seg ut) kjørt den siden på ræv og tatt ut lønn uten å levere selv en skygge av hva de har lovet på bordet og dere VET at vi ikke kan regne med den siden. Her må hw.no ta ansvar selv. Det er lite annet som er interessant med en test av ram beregnet for overklokking enn å faktisk klokke de for det de er verdt. Og det har dere altså ikke gjort. Beklager, men det holder ikke i det hele tatt. Prøv å forbedre dette neste gang.

Endret av bsman
Lenke til kommentar

Vel. Jeg for min del betaler gjerne en tusing ekstra for å få minne som jeg ikke må returnere igjen to uker etter jeg har fått de. Har fått skrekken for TwinMOS i tiden som har gått...Sitter og ruger på Corsair Brikker nå og jeg har ikke planer om og bytte de ut

på lenge

Lenke til kommentar
"konkurransedyktig pris"? Jeg synes nå uansett at 2350kr er i drøyeste laget for 1GB ram når man får 1GB PC3200 til bare 1030kr.

 

Hvis man da sammenligner ram til samme prislappen:

* 1GB (2x512) Corsair PC4400 CL2,5 til 2355kr

* 2GB (4x512) Twinmos PC3200 CL2,5 til 2108kr

så ville jeg klart valgt 2GB ram selv om det ikke egner seg til overklokking. Det å sette ned hastgiehten på minnet fra 1:1 til ett hakk lavere gir ikke så mye ytelsetap at det er verd å ofre 1GB minne for å få det.

Det blir jo litt feil å sammenligne Corsair med TwinMos "eco" RAM.

 

Corsair er som regel stabile, gode overklokkere, og kjappe.

Mens TwinMos som regel er ustabile, ingen overklokkere, og ikke så kjappe.

 

Så ville helt klart valgt 1gb med de Corsair, enn 2gb med TwinMos.

TwinMos er som regel ustabile? Det er bare tull. Finnes massevis av folk som har TwinMos og som ikke har noen problemer. Grunnen til at man ofte hører om problemer med TwinMos er fordi det er vel bortimot den ram'en det selges mest av.

 

For de aller fleste så vil RAM som 4400C25 være overkill så det holder. Det er marginalt med ytelse å hente både på timings og høy minnehastighet. Ytelsesøkning ved overklokking er et resultat av at CPU'en jobber raskere. RAM som kjører 1:1 på høy frekvens er stortsett bare som tutti frutti strø på sjokoladekaken. Så kan man jo spørre seg om man vil ha en kake med strø, eller to kaker uten ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

ganske rar påstand egentlig. Sette ned multiplier, så er det garantert ikke CPU som stopper? Det er jo lett å finne ut... sett minnet 1:2, og kjør opp FSB. Man ser fort at prosessoren heller ikke takler uendelig FSB hastighet.... Min XP med orginalt 133 fsb legger inn årene på 213MHz =) dessverre sier RAMen takk for seg på 187, så det hjelper lite.....

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
ganske rar påstand egentlig. Sette ned multiplier, så er det garantert ikke CPU som stopper? Det er jo lett å finne ut... sett minnet 1:2, og kjør opp FSB. Man ser fort at prosessoren heller ikke takler uendelig FSB hastighet.... Min XP med orginalt 133 fsb legger inn årene på 213MHz =) dessverre sier RAMen takk for seg på 187, så det hjelper lite.....

 

-Ko_deZ-

Glemmer du ikke northbrigde nå?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...