Gå til innhold

Panasonic inntar vesten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først om artikkelen.

Det er litt rart at man må vente helt til tredje mobil før man finner ut antall pixler:

Også denne modellen kan tilby en knivskarp TFT-skjerm med en oppløsning på 240 x 320 piksler

Dere burde informert fra og med 1. mobil i nyheten, altså VS7, at den har 240 x 320 og 2,5" skjerm.

 

Om mobilene må jeg si at jeg er utrolig forelsket. Har sett litt på VS7, og den er rett og slett nydelig. Hvis den kommer til Norge er det mye som skal til for å hindre meg i å kjøpe den :)

 

edit: Apropos Panasonic, det hadde vel ikke skadet å nevne deres kommende S60-modell med megapikselkamera, X800.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Ser at de har SA6-modellen med der. Siden ikke SA7 er der, betyr det at den ikke kommer hitover?

Samme med MX-serien, MX6 og MX7, kommer de hit mot Europa, Norden?

Kanskje det er fordi de ikke har blitt presentert enda, at de ikke er der men.....

Bare lurer

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Panasonic har stort sett holdt seg i den østlige delen av verden, ihvertfall når det kommer til mobiltelefoner.

 

Og da vil jeg gjerne som den kverulanten jeg er fortelle at Norge aldeles ikke befinner seg i vesten.

Norge ligger, i likhet med Asia, på den østlige halvkule, så det vil vel bli feil å kalle det vesten.

Østlige og vestilige halvkule deles inn i tidssoner og alle vet vel hvilket sted tidssonen "0" går gjennom?

Akkurat ja, London. Altså ligger Norge i østen :-)

 

Telefonene var veldig fine :love:, forresten

Likte skjermene, men 16millioner farger blir litt idyreste laget.

Slik SumSar sa blir det vanskelig å se forskjell på selv 4000 farger, 65000 farger og 16 millioner farger.

Det finnes en tråd om dette hvor én la ut ett bilde. Tror ikke noen så forskjell på dem, selv om det ene bilde hadde få farger og det andre hadde masse.

Lenke til kommentar
Panasonic har stort sett holdt seg i den østlige delen av verden, ihvertfall når det kommer til mobiltelefoner.

 

Og da vil jeg gjerne som den kverulanten jeg er fortelle at Norge aldeles ikke befinner seg i vesten.

Norge ligger, i likhet med Asia, på den østlige halvkule, så det vil vel bli feil å kalle det vesten.

Østlige og vestilige halvkule deles inn i tidssoner og alle vet vel hvilket sted tidssonen "0" går gjennom?

Akkurat ja, London. Altså ligger Norge i østen :-)

 

Joa, geografisk sett, ja. Men Vesten begrepet forandrer seg i tid, i takt med politiske og økonomiske endringer.

Men til on-topic.

Man vil ikke kunne se så mye forskjell ja. Men litt stas med 16.1 mill med farger da :D

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Joa, geografisk sett, ja. Men Vesten begrepet forandrer seg i tid, i takt med politiske og økonomiske endringer.

Men til on-topic.

Man vil ikke kunne se så mye forskjell ja. Men litt stas med 16.1 mill med farger da 

 

Jo, det stemmer det. Jeg var bare ute etter å kverulere litt :p

Siden Norge er et rikt og kristent land, blir det som regel tatt med under vesten, uten at jeg helt skjønner hvorfor.

 

On topic:

Selv om de telefonen der hadde sterke og fine innerskjermer, synes jeg det var litt rart at kun en av dem hadde skjerm på utsiden.

Det er jo standard for kamskjelltelefoner i dag.

Men det vaier vel litt opp at de kan åpnes med et tastetrykk, slik at det ikke blir så tungvindt å sjekke klokka uansett.

Hadde vært stas med en motordrevet lukkemekanisme også:p

Eller en knapp som funker som begge deler.

 

Drømmetelefon ellers.

Lenke til kommentar
Man vil ikke kunne se så mye forskjell ja. Men litt stas med 16.1 mill med farger da :D

Om det er mulig å se forskjell på fargene på en mobilskjerm er noe tvilsomt. Dette kan bl.a ha med kalibrering av skjermene å gjøre.

Det menneskelige øyet kan skille mellom 10 000 000 farger, altså 10 millioner. :)

Lenke til kommentar

Hadde vært stas med en motordrevet lukkemekanisme også:p

Eller en knapp som funker som begge deler.

 

Drømmetelefon ellers.

Samsung P510, har motordrevet lukke mekanisme også da. Bare for å nevne at det faktisk fins. Regner med at det er vel noe av det samme systemet på denne.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Hadde vært stas med en motordrevet lukkemekanisme også:p

Eller en knapp som funker som begge deler.

 

Drømmetelefon ellers.

Samsung P510, har motordrevet lukke mekanisme også da. Bare for å nevne at det faktisk fins. Regner med at det er vel noe av det samme systemet på denne.

Sier du det?

Så stilig.

 

3600 for SV7 var da en utrolig god pris for en sånn telefon, men kan den gjøre noe mer enn å ta store bilder og ha en veldig stor skjerm?

Sikter etter mp3 og liknende. Hadde jo vært stas. Eller minnekort?

Særlig på joggetelefonen hadde det vært stas med en mp3spelare å kose seg med på joggetur. Radio og videocam hadde heller ikke vært noen overraskelse.

Blåtann, Ir og slikt tar en vel som selvfølger i våre dager.

Men Jeg tenker litt mer på sV7, med en så stor intern skjerm og en så god og sterk ekstern skjerm burde jo batteriet være utrolig sterkt hvis det skal holde noe lenge? Sånne skjermer sluker jo batteri. Og særlig hvs den vil komme med mp3spiller. En mp3spiller gedigne, avanserte skjermer og et lusent batteri er en gruelig kombinasjon. Håper Panasonic har tenkt på det.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...